Pagina 358 van 1091
Geplaatst: 06 sep 2008 22:56
door casran
lancev7 schreef:Hey pieter,
Zie ik daar een vorkwissel, vanwaar de keuze voor deze vork, weet dat de wolf vervangen 'kon' worden maar had dit niet verwacht.
Nou, met de Wolf SL had ik een lichte aerovork. Ik wou iets soortgelijks, maar de 3T kreeg ik er niet op tijd in voor mijn wedstrijd morgen (halve Ironman van Monaco). De Easton EC90 Aero uit mijn P3 halen leek me ook geen optie (ziet er niet uit, en lijkt me niet vinnig genoeg te sturen voor het veeleisende klimparcours). Dus was Stephan's voorstel om de THM Scapula SP Tuned (lichtste versie) te gebruiken; ik had die toch nog ongebruikt rondslingeren. Ik boet wel iets in aan aerodynamica, maar heb toch de indruk dat ik aan stijfheid en stuurvaardigheid win. Voel me met deze vork heel zeker in de afdalingen. En ik boek nog gewichtswinst. Juiste keuze hopelijk.
Na de wedstrijd komt er wel een 3T Funda in.... Ligt overigens al gereed bij TS-Bikes, vernam ik. Thx to Veltec.
Geplaatst: 06 sep 2008 23:01
door ericpeters
Casran:
Is je P3 geen optie in Monaco? (Ik hoorde al dat er erg veel geklommen en gedaald moest worden en hoorde ook al de opmerking dat je, vanwege het wegdek, beter met aluminium velgen kon rijden. )
Geplaatst: 06 sep 2008 23:04
door casran
ericpeters schreef:Casran:
Is je P3 geen optie in Monaco? (Ik hoorde al dat er erg veel geklommen en gedaald moest worden en hoorde ook al de opmerking dat je, vanwege het wegdek, beter met aluminium velgen kon rijden. )
Ik ben vanavond mijn fiets in het wisselpark gaan zetten, en degene die met een tijdritfiets opdaagden zullen het zich nog beklagen. Ook Chris McCormack liet deze week mooi een wegstuurtje installeren. Ik verkende het parcours en dit wil je absoluut niet met een TT-fiets doen! De afdalingen zijn heel technisch en bochtig.
Enkel 1 afdaling heeft een minder goed wegdek, dus ik zie geen reden waarom je carbon wielen zou thuislaten.
Foto's van mijn week tot nogtoe in Monaco en de bike check-in van vanavond:
http://www.pieterdeneve.com/index.php?p ... lbumBox=45
Geplaatst: 06 sep 2008 23:10
door peteri200
mooie foto's hoor en wat een omgeving daarzo zeg, schitterend.
ook wel een paar leuke autotjes hebben ze daar (die zwarte enzo is een standaard al niet te betalen en deze uitvoering is zomogelijk nog duurder)
Geplaatst: 06 sep 2008 23:33
door sharkman113
Die Enzo mogen ze houden (je ziet in ieder geval duidelijk met wat voor soort geld ie gekocht is)
De Bentley even verder rijd een stuk lekkerder.
Echt interessant: een van de meest interessante tijdritfietsen voor 2009: de look 596 en de lelijkste: die van Specialized.
En voor Pieter: welke hoek heeft die Thm lijkt net of hij stijler is dan de 43 graden van de Wolff/3t
Geplaatst: 07 sep 2008 02:20
door adroit
Ik heb in beide gereden, de enzo is net een hondehok, maar de bentley is een droom op wielen.....(even off topic)
Geplaatst: 07 sep 2008 10:28
door chaingang
Prachtige fotoreportage Pieter en prachtig materiaal in de wisselzone! En misschien wat laat, maar wil toch van de gelegenheid gebruik maken om u veel succes toe te wensen vandaag.
Geplaatst: 07 sep 2008 15:59
door xlr8r
Scepticus schreef:De belangrijkste groep klanten bestaat uit hoogopgeleide mannen van midden veertig, met een bovengemiddeld inkomen.
Zie je nou wel. Cervélo is gewoon een midlife-crisis-merk :p
Fijn maar ik hoop ouder te worden dan 46
Wat ik jammer vind is dat ik bij mijn SLC-SL een funda pro krijg ipv de funda team die erbij hoort.
http://www.thenew3t.com/products.aspx?i=Forks&p=funda
De 2009 S3 en de R3-SL komen ook met de funda team uitvoering. En volgens mij moet er bij een recall een gelijkwaardig product geboden worden ( maw bij een recall op een SLC-SL wil je geen SLT terug krijgen en er dan nog dankbaar voor moeten zijn ook)
Daarom veltec hoor ik graag of het mogelijk is een 3T funda team of een Alpha q GS-40 te krijgen.
Geplaatst: 07 sep 2008 18:14
door speric
Voor 2008 werd er bij alle carbon modellen een pro geleverd, ipv de SL. Vandaar dat jij dus nu een pro terug kan krijgen.
Als de team voor dit jaar al de vervangende vork zou zijn geweest, dan had je een punt.
Feit is dat Cervélo deze mogelijkheid geeft/ biedt omdat zij niet genoeg vertrouwen hebben in de vork. Niet omdat de vork fabrikant zelf een ontwerp-/ productiefout erkent.
Dus ja, enigzins blij mag je wel zijn ja.
Geplaatst: 08 sep 2008 12:04
door boner
Ik hoop in december 40 te worden en gezien mijn inkomen en opleidingsniveau wordt het daarom tijd een Cervélo aan te schaffen. Om te komen tot de juiste keuze een vraagje: Wat is de meest geschikte maat bij een zithoogte van 81cm (gemeten vanaf het hart van de bracket tot bovenkant zadel via de staande buis)?
Geplaatst: 08 sep 2008 12:57
door paulusr3
boner schreef:Ik hoop in december 40 te worden en gezien mijn inkomen en opleidingsniveau wordt het daarom tijd een Cervélo aan te schaffen. Om te komen tot de juiste keuze een vraagje: Wat is de meest geschikte maat bij een zithoogte van 81cm (gemeten vanaf het hart van de bracket tot bovenkant zadel via de staande buis)?
Ik mag hopen dat die eerste zin ironisch bedoeld is...??
Wat de maatvoering betreft; hangt ook een beetje af van de lengte die je nodig hebt. Mijn zadel staat een cm hoger en ik doe het op een 58 (die ook 58 lang is). De maat hangt iig van meer factoren af dan alleen je zadelhoogte...
Geplaatst: 08 sep 2008 13:01
door sharkman113
"Ik mag hopen dat die eerste zin ironisch bedoeld is...??"
Volgens mij doodserieus, en daarna gaat jij sparen om op zijn 50ste een Harley aan te schaffen......