Pagina 359 van 780
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 14 aug 2013 17:49
door peter1981
sigur-ros schreef:thanks, de onetouch?
Ik kan je niet vertellen of die op de supersix 2012 zat maar is wel idd geweldig fijn stuurlint al slijt die wel redelijk hard
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 14 aug 2013 18:08
door sigur-ros
Ja klopt, ik vond ze ook ongeƫvenaard maar ondervind dat prologo ook moeilijk te verkrijgen is. Iemand tips?
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 14 aug 2013 21:19
door sigur-ros
andere vraag. ik een compact FSA Sl-K crankset 110 mm maar kan daar met goed fatsoen ook een 51 (mocht die bestaan) of een 52 op zonder problemen, in sprintjes vind ik dat ik soms net wat te klein sta.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 15 aug 2013 00:04
door camu
Geen probleem, een blad als
dit kan volgens mij prima op je crank gemonteerd worden. Let er wel op dat je achterderailleur bij gelijktijdig gebruik van 34 en 52 kan gaan protesteren, maar ik rijd in NL sowieso met een 39 voor, ook bij gebruik van 110mm crankset.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 15 aug 2013 00:18
door Zorro
camu schreef:Geen probleem, een blad als
dit kan volgens mij prima op je crank gemonteerd worden. Let er wel op dat je achterderailleur bij gelijktijdig gebruik van 34 en 52 kan gaan protesteren, maar ik rijd in NL sowieso met een 39 voor, ook bij gebruik van 110mm crankset.
Je moet dus de capaciteit (=maximale verschil grote blad-kleine blad) weten. 52-34=18 welke de meeste dubbele voorderries (zowel Campagnolo Record als Shimano Dura Ace hebben 16 als maximum) niet aankunnen en dus krijg je gelazer.
Tevens:
Informatie over de totale capaciteit: Het verschil in het aantal tanden voor (grootste kettingblad minus kleinste kettingblad) en het verschil in het aantal tanden achter (grootste tandwiel minuskleinste tandwiel) wordt bij elkaar opgeteld.
De waarde hiervan mag de totale capaciteit van de achterderailleur niet
overschrijden.
Crankstel met 42 - 32 - 22 tanden = 20 t.
Cassette met 11 - 28 tanden = 17 t.
Resultaat: 20+17 = 37 t.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 16 aug 2013 12:14
door sigur-ros
Mmm,
Ik rijd op dit moment al met een 38 binnenblad en heb een ultrega di2 groep ik weet niet of dat verschil uit maakt en de cassette is 11- 23.
Als ik goed begrijp moet dat kunnen.
Wel zou ik een kleiner buitenblad moeten hebben wanneer ik de bergen in ga en kleine binnenblad er weer op zet.
52-38= 14 (binnen de 16)
11-23=12
14+12=26
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 16 aug 2013 13:52
door jeroenr
Ik heb al met meerdere combi's gereden en nooit problemen gehad met schakelen. Het enige probleem waar ik tegenaan liep was dat ik geen 52 kon vinden voor een compact, behalve een Rotor ovaal blad. Daar rij ik nu dus mee. Een opsomming van wat er bij mij werkt:
Colnago met SRAM Red; 11-26 / 11-23 achter en voor 34-52, 36-52, 39-52 en 42-52
CAAD 10 met Shimano 105 en FSA SL-K light crankstel: 11-23 / 12-25 achter en voor 39-52.
Ik heb op de CAAD 10 nog geen 34, 36 of 42 binnenblad gehad, maar ik voorzien geen problemen gezien de ervaringen met mijn Colnago.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 17 aug 2013 14:17
door 53x11
Nu met very limited edition Campagnolo wielen
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 17 aug 2013 18:11
door mnslingerland
Bijpassende cannondale voetbal?
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 17 aug 2013 21:51
door smaanders
53x11 schreef:Nu met very limited edition Campagnolo wielen
staat erg goed!
hoe meer cannondale's ik voorbij zie komen hoe groter de kans wordt dan mijn volgende ook een cannondale wordt!
ik heb iets met dat groen....
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 18 aug 2013 09:49
door sob
Ziet er mooi uit zeg met die custom stickers,netjes geplakt ook. Omdat het allemaal losse letters zijn is dat nog best lastig volgens mij.(ik ken mijn eigen skills een beetje.....)
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 18 aug 2013 10:26
door boswielrenner
Mooi hoor! Ik blijf dat Crankstel echt super mooi vinden.