Eens, ook ik ben meer gecharmeerd van de Addict. En ook ik rij nog steeds op een "oud model" Addict uit 2008. Hoewel deze inmiddels tweede fiets is geworden en mijn Supersix de eerste fiets.metor schreef:De Addict vind ik persoonlijk een mooier frame, alleen de paint jobs van Scott tegenwoordig, niet om aan te zien. Ik rij al jaren naar volle tevredenheid op de 1e versie van de Addict maar zou bij vervanging helaas op dit moment niet bij Scott kijken.
Scott
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
-
- Forum-lid HC
nouja nog 150 euro voor een setje pedalen dansjoerdth schreef:Dat wordt wel steppen danwasbeer2006 schreef:In euro,s of in ponden?
De HMX krijg je wel een stuur bij, dus daar hoeft alleen nog een groep wielen en een zadel bij en je kunt fietsen
De oude was 20% goedkoper, echter zonder stuurpen en balhoofd HMF en stuur HMX.
Opzich veel geld maar niet absurd zeker niet in verglijking met andere merken.
Ik denk volgend jaar aan een nieuwe fiets. Eén van de opties is de Scott Solace. Ik rijd nu op een Specialized Roubaix, maar vind de prijs een beetje te gortig worden. Kun jij bij Scott ook frames krijgen, want de opbouw wil ik graag zelf bepalen.
prj
Bij scott kan je inderdaad ook frames los kopen.prjz schreef:Ik denk volgend jaar aan een nieuwe fiets. Eén van de opties is de Scott Solace. Ik rijd nu op een Specialized Roubaix, maar vind de prijs een beetje te gortig worden. Kun jij bij Scott ook frames krijgen, want de opbouw wil ik graag zelf bepalen.
Weet iemand hoe de Scott Speedster ALU zich een beetje verhoudt tegenover bijvoorbeeld een CAAD12? Is dit vergelijkbaar (dus een top aluminium frame), of plaatst het zich toch een stukje lager...en zet Scott meer in op carbon frames (waarbij de addict en de foil toch bij de top horen)?
Gek dat scott eigenlijk op heel veel fietsen een "raar" shimano rs500 crankstel zet? Is dit door een speciaal bottombracket of louter omdat dit een goedkoper crankstel is dan het 105/ultegra crankstel?
-
- Forum-lid
Heb meerdere alu frame's bereden waaronder een Caad 10 en een alu scott speedster. De CAAD10 voelde een stuk lichter aan, stuurde mijns inziens strakker, meer gooi en smijt werk, waarbij de speedster je meer het gevoel geeft dat je meer moet 'werken' om hem in de bocht te houden op hoge snelheid, voelt in zijn geheel wat logger.
Scott Solace is ook niet een van de goedkoopste... Wel een mooie aanbieding bij Mantel geweest van het 2015 model (weet niet of die nu nog voorradig is).prjz schreef:Ik denk volgend jaar aan een nieuwe fiets. Eén van de opties is de Scott Solace. Ik rijd nu op een Specialized Roubaix, maar vind de prijs een beetje te gortig worden. Kun jij bij Scott ook frames krijgen, want de opbouw wil ik graag zelf bepalen.
"Trappen moet je toch"
Rs500 crankstel: vanwege de euro's Je ziet het ook wel bij andere merken, bijv. Trek. Werking is dacht ik wel goed, alleen wat meer gewicht.rob86 schreef:Bij scott kan je inderdaad ook frames los kopen.prjz schreef:Ik denk volgend jaar aan een nieuwe fiets. Eén van de opties is de Scott Solace. Ik rijd nu op een Specialized Roubaix, maar vind de prijs een beetje te gortig worden. Kun jij bij Scott ook frames krijgen, want de opbouw wil ik graag zelf bepalen.
Weet iemand hoe de Scott Speedster ALU zich een beetje verhoudt tegenover bijvoorbeeld een CAAD12? Is dit vergelijkbaar (dus een top aluminium frame), of plaatst het zich toch een stukje lager...en zet Scott meer in op carbon frames (waarbij de addict en de foil toch bij de top horen)?
Gek dat scott eigenlijk op heel veel fietsen een "raar" shimano rs500 crankstel zet? Is dit door een speciaal bottombracket of louter omdat dit een goedkoper crankstel is dan het 105/ultegra crankstel?
"Trappen moet je toch"
Hij is binnen! (sinds zaterdag)
Hierbij een shitty foto die in strijd is met alle fotoregels (jaja dat is een zadeltasje) :
Er komt nog een ander zadel op, had het eerst even met het originele zadel geprobeerd, maar daar had nadien ik behoorlijk spijt van, heb een dag rond gelopen met het gevoel dat ik nog op het zadel zat Binnenkort ga ik een 'dynamische' zadelmeting doen omdat ik nu last heb van mij bekkenbodem en ik hoop dat ik via die meting misschien op een zadel kom wat daartegen helpt. Dus tot dan heb ik het zadel van mijn oude fiets erop zitten.
Verder was de FM een beetje huiverig om de spacers tot 1cm te reduceren zoals ik eigenlijk had verzocht. Nu zit er dus nog 2,5 cm onder, maar ik heb zaterdag de eerste rit van een uur of 3 ongeveer 75% van de tijd in de beugels gehangen, min of meer gedwongen door het zadel en dat ging prima. Dus ik denk dat die spacer van een halve cm er al vrij snel vanaf gaat.
Hierbij een shitty foto die in strijd is met alle fotoregels (jaja dat is een zadeltasje) :
Er komt nog een ander zadel op, had het eerst even met het originele zadel geprobeerd, maar daar had nadien ik behoorlijk spijt van, heb een dag rond gelopen met het gevoel dat ik nog op het zadel zat Binnenkort ga ik een 'dynamische' zadelmeting doen omdat ik nu last heb van mij bekkenbodem en ik hoop dat ik via die meting misschien op een zadel kom wat daartegen helpt. Dus tot dan heb ik het zadel van mijn oude fiets erop zitten.
Verder was de FM een beetje huiverig om de spacers tot 1cm te reduceren zoals ik eigenlijk had verzocht. Nu zit er dus nog 2,5 cm onder, maar ik heb zaterdag de eerste rit van een uur of 3 ongeveer 75% van de tijd in de beugels gehangen, min of meer gedwongen door het zadel en dat ging prima. Dus ik denk dat die spacer van een halve cm er al vrij snel vanaf gaat.
-
- Forum-lid
Mooooi
Maak joe woar