Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 25 mar 2014 09:10

De Sempre blijft natuurlijk een prachtfiets!
Heb zelf al enkele jaren terug ook mijn Bianchi-karretje uitgerust met een Deda Zero100-stuur, en dat heb ik me nog geen moment beklaagd.
Die Miche-wielen, is dat wat?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Emielepiel
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 feb 2013 14:55
Locatie: Stadskanaal
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 25 mar 2014 10:24

@dario: ik had hiervoor Vision Trimax T42 en ik heb hier wat problemen mee gehad. Toen ben ik overgestapt naar deze Miche wielen. Ik ben hier super tevreden over en ze voelen beter aan dan de Visions.

fjw
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 jul 2011 20:57

fjw 31 mar 2014 23:06

Na een aantal jaar meelezen wordt het maar eens tijd voor mijn bescheiden Via Nirone 7 met Veloce (maar niet in het celeste ;) ) Sinds een jaar zitten er Campa Scirocco's 35 onder die het rijgedrag positief hebben veranderd!

Afbeelding

Edit: betere foto
Laatst gewijzigd door fjw op 05 apr 2014 15:14, 4 keer totaal gewijzigd.

PaPiggelmee
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 mar 2013 13:56
Locatie: HAARLEM

PaPiggelmee 02 apr 2014 10:10

marcelgtt schreef:Ons zoontje is vorig jaar begonnen met wielrennen op een leenfiets van de club en nu hebben wij voor dit seizoen zelf een fietsje aangeschaft met grote wielen.

Het is een Bianchi Cameleonte geworden in een aparte paars/groene kleur wat oorspronkelijk een hybride fiets of zoiets is geweest.

De fiets heeft een Shimano mix afmontage met sora en tiagra en R500 wielen en een 3t stuur met korte Kone stuurpen, mijn oude Spooky remmen en Look keo pedalen.

Na wat knoeien met tape in de celeste kleur, het witte stuurlint en binnenkort een echt wit Fizik zadel ziet ie er weer fris genoeg uit voor het komende seizoen.

Bij aankoop;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na wat knoeien;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oh ja mocht er nog iemand een setje voorvork stickers weten hou ik me aan bevolen want op één kant zijn ze verwijderd!!!

Mooi geworden Wens je zoon maar Succes :-)
Recreatief fietser........
Wilier Escape full Ultegra - Fulcrums Racing 7 CX

Gebruikersavatar
lemeilleurgrimpeur
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jul 2013 19:13

Gebruikersavatar lemeilleurgrimpeur 02 apr 2014 10:27

Yessss!!! De Sempre Pro is besteld!! Nu wachten....

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 03 apr 2014 07:59

fjw schreef:Na een aantal jaar meelezen wordt het maar eens tijd voor mijn bescheiden Via Nirone 7 met Veloce (maar niet in het celeste ;) ) Sinds een jaar zitten er Campa Scirocco's 35 onder die het rijgedrag positief hebben veranderd!

Afbeelding
Knappe bike hoor.. gaaf ook die details in de bidonhouders.
door lemeilleurgrimpeur » 02 apr 2014 09:27

Yessss!!! De Sempre Pro is besteld!! Nu wachten....
van harte gefeliciteerd.. welke maar is het geworden?
#passioneceleste #ridebianchi

Gebruikersavatar
lemeilleurgrimpeur
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jul 2013 19:13

Gebruikersavatar lemeilleurgrimpeur 04 apr 2014 17:19

@italia_david: maat 50

RBS
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 okt 2013 12:58

RBS 14 apr 2014 17:05

Dan ook mijn Bianchi hier te kijk. Het betreft een Bianchi Vertigo in maat 62 daar ik zelf 1.98 meet. Opgeleukt met wat bijpassende bidonhouders alsmede titanium boutjes in de Celeste kleur. Verder heb ik de standaard korte kooi van de achterderailleur veranderd naar een mediumkooi Veloce en de wielset snel verwisseld voor die van een Featherlight-set van 50mm met een zalige 6 pals achternaaf. De stuurpen van 110mm was me toch iets te ver en heb deze aangepast naar eenzelfde exemplaar maar dan 90mm in lengte. Daarbij ook een handig Garmin steuntje voor aan het stuur en we zijn ver klaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Recent de Parel van het Pajottenland volledig uitgereden, as zaterdag weer die kant op!
Afbeelding

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 14 apr 2014 17:28

Mooie fiets maar de naam "Fetherlight" is echt vreselijk. Alsof je de hele tijd met spelfouten op je wiel rondrijdt.

RBS
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 okt 2013 12:58

RBS 14 apr 2014 17:31

Ik heb daar nu echt niemand nog over gehoord, prima wielen en dat is wat belangrijk is, een sticker kan me vrij weinig interesseren.

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 14 apr 2014 19:15

90 mm stuurpen is wel erg kort voor een fiets in die maat.
Naam op de wielen is inderdaad vreselijk.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 14 apr 2014 21:08

afrit13 schreef:Mooie fiets maar de naam "Fetherlight" is echt vreselijk. Alsof je de hele tijd met spelfouten op je wiel rondrijdt.
these wheels are sponsored by Durex... :lol: :lol:

buiten dat "Fetherlight" idd steenkolen-engels is, zijn het blijkbaar de eigen merk wielen van het Rijwielpaleis uit Bilthoven.

maar goed, Afrit 13, wij hoeven er niet op te rijden en als hij snel genoeg rijdt kan je de letters toch niet goed lezen...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Plaats reactie