Scott
Hiervoor had ik een Storm Castor, eigen merk van de Beukers te Petten. Dat soort 'merken' worden altijd snel afgedaan als Chinese meh meuk, maar dat was ook een racebeest waar ik met veel plezier op heb gereden. Ook erg stijf een responsive.
Verder heb ik nog een Switch Naked, een modern Italiaans raspaardje, die is wat klassieker van vorm en rijdt ook heerlijk. Maar de Foil is nog wel weer andere koek, echt een machine waarbij alles gemaakt is op zou weinig mogelijk weerstand, komt natuurlijk ook dat bij een nieuwe fiets alles nog optimaal is gesmeerd en waarschijnlijk door de moraal van het nieuwe uitzicht als je naar beneden kijkt In ieder geval voelt elke trap raak. Heb het idee dat de wielset ook meer dan prima is, volgens mij zijn de spaken en naven DT Swiss, ze rollen in ieder geval prima. Ook een moderne brede velg, had ook nog naar een Cervelo gekeken, maar die had bijvoorbeeld een smallere mavic velg waar de 25mm banden wat minder tot hun recht komen.
Wat me verder opvalt en waar ik me nou van afvraag of het tussen de oren zit is dat hij met sturen wel aan de weg lijkt geplakt. Met auto's voel je dat verschil vaak vrij duidelijk, hoe ze op hoge snelheid in de bocht liggen. Maar misschien had ik mijn andere banden veel eerder moeten verwisselen, of liggen Conti gp 4000 veel beter op de weg dan fortezza Allweathers.
Ander pluspunt zijn de pedalen, heb nu keo Max erop ipv gewone keo, groot verschil met pedaaloppervlakte en minder speling tussen cleat en pedaal. Denk dat ik deze ook voor mijn Switch aanschaffen.
Dit is ook de eerste fiets met di2 en ook dit vind ik heerlijk. Moet wel even afleren om tijdens rustige duur met de shifters te spelen, bij mechanische ultegra heb je dat er bij een paar mm indrukken niks gebeurt en soms drum ik dan een beetje op de shifters. Bij di2 zit je dan opeens 3 tandjes lichter Van het weekend maakte hij achter wel wat kabaal, maar vandaag op YouTube wat filmpjes voor finetuning op gezocht en net al fietsende toegepast.
Al met al een fantastische ervaring tot nu toe!
Heb nog wel een vraag mbt. powermeters, het lijkt erop dat er niet genoeg ruimte tussen Crank en achterrem over is voor een stages, of Pioneer. Zag dat die 4iiii wel een stuk kleiner is dan die eerste 2, dus misschien dat die past. Heeft iemand hier verder info over?
Verder heb ik nog een Switch Naked, een modern Italiaans raspaardje, die is wat klassieker van vorm en rijdt ook heerlijk. Maar de Foil is nog wel weer andere koek, echt een machine waarbij alles gemaakt is op zou weinig mogelijk weerstand, komt natuurlijk ook dat bij een nieuwe fiets alles nog optimaal is gesmeerd en waarschijnlijk door de moraal van het nieuwe uitzicht als je naar beneden kijkt In ieder geval voelt elke trap raak. Heb het idee dat de wielset ook meer dan prima is, volgens mij zijn de spaken en naven DT Swiss, ze rollen in ieder geval prima. Ook een moderne brede velg, had ook nog naar een Cervelo gekeken, maar die had bijvoorbeeld een smallere mavic velg waar de 25mm banden wat minder tot hun recht komen.
Wat me verder opvalt en waar ik me nou van afvraag of het tussen de oren zit is dat hij met sturen wel aan de weg lijkt geplakt. Met auto's voel je dat verschil vaak vrij duidelijk, hoe ze op hoge snelheid in de bocht liggen. Maar misschien had ik mijn andere banden veel eerder moeten verwisselen, of liggen Conti gp 4000 veel beter op de weg dan fortezza Allweathers.
Ander pluspunt zijn de pedalen, heb nu keo Max erop ipv gewone keo, groot verschil met pedaaloppervlakte en minder speling tussen cleat en pedaal. Denk dat ik deze ook voor mijn Switch aanschaffen.
Dit is ook de eerste fiets met di2 en ook dit vind ik heerlijk. Moet wel even afleren om tijdens rustige duur met de shifters te spelen, bij mechanische ultegra heb je dat er bij een paar mm indrukken niks gebeurt en soms drum ik dan een beetje op de shifters. Bij di2 zit je dan opeens 3 tandjes lichter Van het weekend maakte hij achter wel wat kabaal, maar vandaag op YouTube wat filmpjes voor finetuning op gezocht en net al fietsende toegepast.
Al met al een fantastische ervaring tot nu toe!
Heb nog wel een vraag mbt. powermeters, het lijkt erop dat er niet genoeg ruimte tussen Crank en achterrem over is voor een stages, of Pioneer. Zag dat die 4iiii wel een stuk kleiner is dan die eerste 2, dus misschien dat die past. Heeft iemand hier verder info over?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13804
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Mooie bike! ziet er goed uit
In de eerste info van Scott stond dat een stages iig niet ging passen, maar wellicht wel het nieuwere model.
In de eerste info van Scott stond dat een stages iig niet ging passen, maar wellicht wel het nieuwere model.
Nog een paar vragen:prjz schreef:Ik denk volgend jaar aan een nieuwe fiets. Eén van de opties is de Scott Solace. Ik rijd nu op een Specialized Roubaix, maar vind de prijs een beetje te gortig worden. Kun jij bij Scott ook frames krijgen, want de opbouw wil ik graag zelf bepalen.
Is er verschil in frame tussen de Solace 10 en 20 of betreft dit alleen de afmontage?
Waar vind ik dealers in Zuid-Holland, Utrwecht of Noord-Brabant?
prj
Momenteel ook aan het kijken voor de solace. Scott biedt wel enkel het frame aan (qua kleur) van de hoogste uitvoering.prjz schreef:Nog een paar vragen:prjz schreef:Ik denk volgend jaar aan een nieuwe fiets. Eén van de opties is de Scott Solace. Ik rijd nu op een Specialized Roubaix, maar vind de prijs een beetje te gortig worden. Kun jij bij Scott ook frames krijgen, want de opbouw wil ik graag zelf bepalen.
Is er verschil in frame tussen de Solace 10 en 20 of betreft dit alleen de afmontage?
Waar vind ik dealers in Zuid-Holland, Utrwecht of Noord-Brabant?
-
- Forum-lid
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03
dealers Zuid Holland: 12 go biking
Noord Brabant: Bike van Tuyl
Utrecht : Rijwielpaleis
Noord Brabant: Bike van Tuyl
Utrecht : Rijwielpaleis
Bij de Foil staat er niet meer dan 4cm, weet niet of dat een algemene Scott richtlijn is of specifiek voor de Foil.
Dat brengt me ook meteen bij mijn vraag, er staat ook niet meer dan 5MM erboven plaatsen. Bij mij zit er nu 3 bovenop, maar ik wil een spacer van 5MM eronder weghalen en voorlopig er bovenop bij zetten. Dan kom ik dus op 8mm. Bij mijn vorige fietsen was dat nooit een probleem, weet iemand of ik dat gewoon veilig kan doen?
Dat brengt me ook meteen bij mijn vraag, er staat ook niet meer dan 5MM erboven plaatsen. Bij mij zit er nu 3 bovenop, maar ik wil een spacer van 5MM eronder weghalen en voorlopig er bovenop bij zetten. Dan kom ik dus op 8mm. Bij mijn vorige fietsen was dat nooit een probleem, weet iemand of ik dat gewoon veilig kan doen?