Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
csteenbe
- Forum-lid
csteenbe
20 feb 2012 17:41
rookie77 schreef:Het is droge contactlijm. Laat de lijm op je band na het inlijmen rustig een paar min. (10 of langer) liggen. Anders kleeft het allemaal wel heel erg.
+1, laat het zelfs 12 uur drogen en leg dan de tube erop. Vervolgens pomp ik 1 bar in de tube en centreer hem dat gaat prima, beetje wrikken maar dat valt best mee.
Als ik gecentreerd heb pomp ik er 10 bar in en laat deze een nacht staan, daarna laat ik alle lucht uit de tube en controleer of de kanten goed vast zitten en als je goed gelijmd hebt dan zit dat muurvast
@gaisdergerman; en als het potje lijm is opgedroogd koop dan liever een nieuwe zijn de centen niet, je wilt absoluut dit soort risico's niet aangaan. Penny wise pound foolish zeggen ze in de UK
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
YFood !!!
-
haaldoor
- Forum-lid
haaldoor
23 feb 2012 22:50
In december heb ik tweedehands een setje Fulcrum Racing Speed wielen gekocht. Er liggen Veloflex tubes op die er nog goed uit zien. Nu vroeg ik me af of de verlijming kan verouderen. Ik weet niet precies hoe lang als er op zit maar denk toch wel enige tijd. Als ik aan de tubes trek zitten ze nog vast. Wel idee dat ze aan de zij kanten iets los zitten.
Verlijmen is door de mecanicien van een prof ploeg gebeurd is me verteld dus vermoed wel dat een nieuwe lijm poging, door ondergetekende, minder zal zijn
![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
-
haaldoor
- Forum-lid
haaldoor
24 feb 2012 08:59
Dank voor de reactie met de filmpes. Weer een aantal leerzame voor de collectie. Denk dat uiteindelijk het lijmen moet gaan lukken.
Grootste vraag op dit moment is of een nieuwe lijm sessie nodig is?
-
boswielrenner
- Forum-lid
boswielrenner
24 feb 2012 09:26
Ik zou het nog even aankijken. Als je tijdens het rijden voelt dat het niet helemaal ok zit, dan opnieuw gaan lijmen. Anders lekker laten zitten en opnieuw gaan lijmen in de koude wintermaanden (tenzij je eerder lekrijdt natuurlijk, maar daar gaan we niet van uit).
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
johan.st
- Forum-lid
johan.st
27 feb 2012 12:40
Ik ga binnenkort ook beginnen met tubes lijmen maar had nog enkele vragen:
- Passen de veloflex carbons op FFWD F2R velgen?
- In het filmpje hierboven deden ze de tube rond de velg terwijl er druk in de tube zat, ik dacht dat je deze er rond moest doen met 0 bar?
- Ik heb een soort lint meegekregen dat ik rond de velg moet doen zodat men velg niet beschadigt wordt als ik de tube vervang, maar hier heb ik nog niets over gelezen.
- als de tube er rond zit, hoelang met ik dan wachten met oppompen?
- hoeveel tubetjes lijm zal ik ongeveer nodig hebben?
mvg
No pain, no gain
-
johan.st
- Forum-lid
johan.st
27 feb 2012 17:39
Ik had alles al gelezen maar wist niet zeker of ze op men velg zouden gaan. Waar vind ik lijmtubes van vittoria? Ik vind het momenteel enkel in een pot van 350 gram.
No pain, no gain
-
mikethebike
- Forum-lid
mikethebike
27 feb 2012 19:39
Schijnt dat de tubes van Mastik/Vittoria momenteel moeilijk te verkrijgen zijn.
Anders die van Conti proberen...
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
-
johan.st
- Forum-lid
johan.st
27 feb 2012 20:56
Ok, bedankt.
En ongeveer één tubetje per wiel?
No pain, no gain
-
boswielrenner
- Forum-lid
boswielrenner