Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

smeermiddel squirt dry lube

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 30 jul 2014 12:08

Ik gebruik Squirt dry nu al een paar jaar naar alle tevredenheid. Ik ken de problemen niet die hier op het forum beschreven worden. De overtollige restjes haal ik weg met een borstel of doek.
T9 heb ik ook gebruikt wat ook goed werkt, enige nadeel is dat het spulletje stinkt ;)
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

emiel_de_vlas
Forum-lid

Gebruikersavatar emiel_de_vlas 30 jul 2014 21:39

body schreef:Ik gebruik Squirt dry nu al een paar jaar naar alle tevredenheid. Ik ken de problemen niet die hier op het forum beschreven worden. De overtollige restjes haal ik weg met een borstel of doek.
T9 heb ik ook gebruikt wat ook goed werkt, enige nadeel is dat het spulletje stinkt ;)

+1, wat een geneuzel!

Boeshield T-9
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Boeshield T-9 01 aug 2014 22:46

body schreef: T9 heb ik ook gebruikt wat ook goed werkt, enige nadeel is dat het spulletje stinkt ;)
Hi Body,

We kunnen het zeker eens een keer voorleggen bij Boeing.
Waar dacht je zelf aan? Lavendel of liever gewoon dennegeur ;)

ervanheel
Forum-lid

ervanheel 03 aug 2014 19:31

Misschien een wat vreemde opmerking maar ik ben vrij nieuw hier ;)

Ik gebruik nu ongeveer een jaar kettingzaag olie van Stihl op mijn ketting. Nooit gekraak, nooit gepiep, wel een zwarte ketting maar daar zit ik niet mee. Spul werkt naar mijn mening fantastisch, maak het om de 300 km ff schoon met wat wasbenzine in een doek en breng dan een klein nieuw laagje aan.

Wel zit er af en toe wat zand hier en daar als zijnde prut, maar ik lees dat Squirt dat ook heeft?

gene
Forum-lid

gene 03 aug 2014 21:42

Denk dat er betere producten zijn om je ketting te smeren.
Kettingzaagolie is dik en kleverig. Ketting schoonvegen na het smeren zal moeilijk gaan.
Gevolg: ketting trekt meer vuil aan.

tomrey
Forum-lid

tomrey 04 aug 2014 10:52

Mijn eerste ervaringen met Squirt lube waren eigenlijk super, want ketting liep een stuk beter, geen vuil en dergelijke (nooit last van gehad). Enkel: In regen ritten die ik maakte was de squirt lube volledig van de ketting weg en moest ik met een droge ketting verder. Ook geprobeerd om er wat meer op te smeren, maar dit gaf eenzelfde effect.

Op den duur moest ik steeds vaker Squirt lube erop doen om hem nog enigszins soepel te laten draaien, dus maar overgestapt op de oude kettingolie.
I am Specialized, inovate or die!

lupo
Forum-lid

lupo 05 aug 2014 17:45

Ik gebruik Oil of Rohloff. Gekocht bij aanschaf van mijn fiets en werkt prima.

Bio-degradable en waterafstotend. Wel wordt de ketting op den duur zwart. Maar badje lampenolie biedt uitkomst.

http://www.bike24.com/p212202.html

Ronald V
Forum-lid

Ronald V 06 aug 2014 12:28

Ik gebruik Squirt Dry Lube al vanaf 2006 voor de mountainbike. Ik herken de problemen niet.

Voor een optimale werking is het belangrijk dat je de ketting eerst goed schoonmaakt en ontdoet van andere smeermiddelen. Dan meerdere keren goed smeren met Dry Lube en laten drogen. Daarna heb je een probleemloze ketting die nauwelijks onderhoud vraagt: alleen nog maar schoonvegen / borstelen en nieuwe Dry lube aanbrengen.

Er zijn trouwens ook met Squirt Dry Lube voorbehandelde KMC-kettingen te koop.

Onlangs nog de 7-daagse Transalp gereden in barre omstandigheden. Veel regen in de Alpen dit jaar. Modder- en waterstromen, alpengruis, zompige almen,.. maar ook enkele dagen stoffige trails, Het enige wat ik ieder avond gedaan heb was de ketting schoongeveegd en nieuw ingesmeerd. Totaal geen problemen gehad met de drivetrain.

tomrey
Forum-lid

tomrey 06 aug 2014 18:08

@Ronald V

Daar gaat het mij juist om, ik maak de ketting bij goed weer om de 2- 3 ritten schoon, maar moet toch redelijk veel dry lube gebruiken..
I am Specialized, inovate or die!

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 01 sep 2014 12:42

Verleden week nieuwe ketting en cassette gemonteerd. Ik heb toen gelijk de heleboel schoon gemaakt. Achter derailleur zat onder de Lube. Moest de hele derailleur demonteren om uiteindelijk de boel schoon te krijgen.

Sorry voor Squirt Lube maar ik ben nu ook helaas overgestapt op Rohloff

Voor de geïnteresseerde Squirt gebruikers heb ik nog een werkplaats fles staan van 500ml. Deze is nog voor 85% vol.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

emiel_de_vlas
Forum-lid

Gebruikersavatar emiel_de_vlas 02 sep 2014 13:45

Hierbij een kort verslag van mijn Boeshield T9 avontuur. Ik heb er nu 1500 kilometer met mijn nieuwe KMC ketting (KMC X10 SL Gold) opzitten en deze gesmeerd met Boeshield T9. Conclusie tot nu toe is: stillere ketting, ook een schone ketting, geen zwarte klonters, vrij zuinig in gebruik, kortom geweldig spul!

Met Squirt heb ik het uiteindelijk 10.000 kilometer met dezelfde ketting volgehouden, maar mijn eerste indrukken van Boeshield zijn positiever dan die van Squirt.

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 02 sep 2014 17:48

Van de site van Boeshield zelf:
"Spray on and wipe off. Boeshield T-9® will dissolve itself and flush out any other lubricant. For best results soak thoroughly and allow 2 or more hours for complete penetration. Then wipe off all external residue"
Dit is natuurlijk reclame, maar kan je dit inderdaad gebuiken op een nieuwe ketting zonder deze eerst volledig te ontvetten?

Plaats reactie