Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Draag een helm

pfff
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 jun 2009 10:45

pfff 03 nov 2010 14:44

Nou Johan, niemand houd je tegen, als je dat artikel dan naar de redactie van Fiets stuurt willen ze er misschien wel wat mee doen. Ik denk alleen dat een belerend toontje iedereen die nu eigenwijs is alleen maar eigenwijzer maakt. Een eerlijk en objectief artikel zou gelezen kunnen worden en misschien een paar nieuwe adepten opleveren.
Alhoewel, net als EelcoZ aangeeft, ik denk ook dat ze echt wel weten wat de risico's zijn en het dus een bewuste keus is

Die opblaashelm is best een mooie uitvinding, denk niet voor de sport, maar wel voor toepassingen in het normale verkeer en zoals ze zelf aangaven epilepsie patienten.

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 03 nov 2010 16:06

[quote="johanandijk"]Ik heb tijdens het werk zo verschrikkelijk veel gevallen wielrenners gezien, dat ik vindt dat een helm verplicht zou moeten worden op een sportfiets.
Ook bij kinderen tot een jaar of 12 zo een helm verplicht moeten zijn.

Ik zou een heel mooi artikel kunnen schrijven over de nut van een helm.

[/quote]
Het nut van een helm is vooral:
Ik voel me goed want mij overkomt niks met een helm op mijn kop en kijk tevens neer op al die idioten die niet hetzelfde voelen.

Dus bespaar mij dat artikel.
Cheap light strong, choose two

Gebruikersavatar
joostvanbezooijen
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 11 apr 2008 11:11

Gebruikersavatar joostvanbezooijen 03 nov 2010 16:13

[quote="Kees0251"]
Het nut van een helm is vooral:
Ik voel me goed want mij overkomt niks met een helm op mijn kop en kijk tevens neer op al die idioten die niet hetzelfde voelen.

Dus bespaar mij dat artikel.
[/quote]

Wat een lekker positieve kijk op de wereld heb jij. Gelukkig heeft niet iedereen zo'n egocentrisch inslag. Ik draag altijd een helm omdat ik naast mijzelf ook mijn gezin en mijn familie ellende wil besparen.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 03 nov 2010 16:17

[quote="johanandijk"] ik vind dat een helm verplicht zou moeten worden op een sportfiets.
[/quote]

Definieer sportfiets ;)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 03 nov 2010 16:17

[quote="Kees0251"][quote="johanandijk"]Ik heb tijdens het werk zo verschrikkelijk veel gevallen wielrenners gezien, dat ik vindt dat een helm verplicht zou moeten worden op een sportfiets.
Ook bij kinderen tot een jaar of 12 zo een helm verplicht moeten zijn.

Ik zou een heel mooi artikel kunnen schrijven over de nut van een helm.

[/quote]
Het nut van een helm is vooral:
Ik voel me goed want mij overkomt niks met een helm op mijn kop en kijk tevens neer op al die idioten die niet hetzelfde voelen.

Dus bespaar mij dat artikel.
[/quote]

... fijne toonzetting..... heerlijk.... constructief ook voor de discussie.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 03 nov 2010 16:18

[quote="Kees0251"][quote="johanandijk"]Ik heb tijdens het werk zo verschrikkelijk veel gevallen wielrenners gezien, dat ik vindt dat een helm verplicht zou moeten worden op een sportfiets.
Ook bij kinderen tot een jaar of 12 zo een helm verplicht moeten zijn.

Ik zou een heel mooi artikel kunnen schrijven over de nut van een helm.

[/quote]
Het nut van een helm is vooral:
Ik voel me goed want mij overkomt niks met een helm op mijn kop en kijk tevens neer op al die idioten die niet hetzelfde voelen.

Dus bespaar mij dat artikel.
[/quote]

Volgens mij kijk jij gezien je commentaar nogal neer op mensen die wel een helm dragen. Om is dezelfde trant door te gaan: bespaar me dit soort commentaar.

Ik draag een helm voor mijn eigen veiligheid en heb zeker niet het idee dat me dan niks overkomt. Als mij iets overkomt is de schade wel een stuk beperkter. Met andere ''idioten'' heeft mijn eigen helmdiscipline helemaal niks te maken. Ik doe het voor mezelf en mijn familie, meer niet, minder ook niet.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

eelcoz

eelcoz 03 nov 2010 16:20

Ik voorzie een gezellige discussie.:rolleye:

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 03 nov 2010 16:21

Niet met mij hoor, dit soort discussies zijn bij voorbaat kansloos.:p
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 03 nov 2010 16:24

[quote="johanandijk"]Ik heb tijdens het werk zo verschrikkelijk veel gevallen wielrenners gezien, dat ik vindt dat een helm verplicht zou moeten worden op een sportfiets.
Ook bij kinderen tot een jaar of 12 zo een helm verplicht moeten zijn.

Ik zou een heel mooi artikel kunnen schrijven over de nut van een helm.

[/quote]

Kom maar op met dat artikel.
Ik heb geen probleem met een helm.
Een ieder moet het voor zich zelf weten.
En het argument van sommige hier dat als je een helm draagt je juist meer risico gaat nemen zou ik door hun ook wel eens bewezen willen zien.
Ik draag mijn helm voor mij zelf en voor mijn gezin.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 03 nov 2010 17:45

ik meen me te herirneren dat er een maand of wat geleden ook een soort campange ter promotie van de fiesthelm was... Uit onderzoek was gebleken dat .. na ja de rest kan je wel invullen..

Ik zal eens op internet gaan zoeken om te kijken of ik er wat over kan vinden..

check:

http://www.traumanetamc.nl/cms/publish/ ... pageid=448

http://www.fietsberaad.nl/index.cfm?lan ... +fietshelm

en check ook deze factsheet

http://www.fietsberaad.nl/library/repos ... helmen.pdf

:winkthumb:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39552
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 nov 2010 17:58

En kunnen we nu niet gewoon ieder voor zich dit laten beslissen? Het ene kamp kijkt neer op de "dommerikken" zonder helm en de helmlozen zijn het "gezeur" van de helmdragers beu.

Ik behoor zelf tot de groep die op de ATB altijd een helm draagt en om de racer zeer regelmatig, maar ook ik als overwegend helmdrager raak het belerende toontje wel een beetje zat.

En wat helmpjes bij kinderen betreft: mijn kind zal dat nooit verplicht moeten van mij. Ik ben zelf uit bomen gedonderd, ontelbare keren op mijn bek gegaan in de fase 3-wieler tot BMX en verder dan een gekneusde arm heb ik het nooit geschopt. Je kunt een kind ook overbetuttelen en beschermen. Er zijn nu zelfs al scholen die valtraining voor kinderen aan willen gaan bieden (KLIK).
Complete kolder; zorg als ouder maar dat je kind geen dik mormel achter de Nintendo wordt.
Less is bore

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 03 nov 2010 18:09

[quote="Kees0251"]
Het nut van een helm is vooral:
Ik voel me goed want mij overkomt niks met een helm op mijn kop en kijk tevens neer op al die idioten die niet hetzelfde voelen.

Dus bespaar mij dat artikel.
[/quote]

Kijk, daar doe je het toch voor als niet helm drager.
Wat zou jou eigenwaarde een gruwelijke deuk krijgen (geen helm die daarbij helpt) als iedereen een helm zou dragen.
Dan kun je niet meer neerkijken en ben je een van hen :D ;)

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie