Kuiper Trading
-
- Forum-lid
- Berichten: 1212
- Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24
@Peterj
Laat ik ook even toevoegen dat ik ook vind dat de body redelijk snel invreet, had er een nieuwe body opgezet maar na pak hem beet 1500km begint deze al invreet sporen te vertonen.
Laat ik ook even toevoegen dat ik ook vind dat de body redelijk snel invreet, had er een nieuwe body opgezet maar na pak hem beet 1500km begint deze al invreet sporen te vertonen.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
Rene-koga en tomkolkman bedankt voor jullie positieve reacties hier kan ik verder mee.
Een ingevreten body na 1500km is idd snel.
Volgens de site van Kuiper zijn de naven voorzien van gesealde Japanse Industriële lagers.
Weet iemand van welk merk de naven zijn?
Een ingevreten body na 1500km is idd snel.
Volgens de site van Kuiper zijn de naven voorzien van gesealde Japanse Industriële lagers.
Weet iemand van welk merk de naven zijn?
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
Peterj schreef:@Swoosh bedankt voor je vriendelijke reactie, gelukkig ben jij niet lui en heb jij alle tijd om onzinnige reaties te geven op andermans vragen.
De meeste reacties gaan over de full carbon wielen en niet over de alu/carbon.
1 persoon heeft problemen gehad met het loslopen van kapjes van een lager.
1 persoon zegt dat de body invreet.
1 persoon zegt dat het omleggen van een gp4000s band problemen geeft op een full carbon velg.
Graag zou ik wat meer gebruikservaringen van andere forumgenoten willen weten over de acc50 wielen.
Natuurlijk staat het je vrij om meer gebruikers ervaringen te vragen. Is niets op tegen. Misschien dat ik onaardig overkwam met mijn post maar ik vond en vind je post niet getuigen van eigen inzet. Iets wat op forums als deze gemeengoed zou moeten zijn. Helaas . . Nergens lijkt uit dat jezelf de minste inspanning hebt gedaan toen je hier je vragen deponeerde. Integendeel. Sorry, ik kan daar niets anders van maken. . . .
Overigens, de meeste reacties op de full carbon wielen gelden natuurlijk ook voor die met alu rand.
En verder ga jezelf niet belachelijk maken door mijn postings als onzinnig te benoemen. Er is in de regel niets onzinnigs aan. En nee ik heb niet alle tijd daarom spendeer ik liever die tijd aan zinnige vragen dan dit soort onnodig gedoe.
Als je er nog over wilt discussieren doen we dat wel in een sectie die daarvoor geschikt is, zo hoeven we dit topic niet verder te bevuilen met informatie die hier feitelijk niet thuis hoort. Mensen hebben nl nu al moeite te volgen wat er aan bruikbare informatie staat . . . . (Dat laatste is trouwens vrij makkelijk op te lossen als je (als beheerder) iets van forums snapt)
Ik zie je eerdere vragen nauwelijks terug in je tweede schrijven
Peterj schreef:Heeft iemand ervaring met de Kuiper ACC50: 50mm Alu.Carbon wielen?
Hoe zijn de naven?
Zijwindgevoelig?
Is de GP4000s band er makkelijk om te leggen?
1820 gram voor de wielset, is dat met of zonder snelspanners gewogen?
Zijn ze geschikt voor een persoon van 75 tot 80 kg?
Peterj schreef:1 persoon heeft problemen gehad met het loslopen van kapjes van een lager.
1 persoon zegt dat de body invreet.
1 persoon zegt dat het omleggen van een gp4000s band problemen geeft op een full carbon velg.
Alleen het omleggen van een Conti band komt terug in je tweede deel.
Nu moet je weten dat dat door meer mensen zo wordt ervaren. Dat komt omdat sommigen geen band weten om te leggen en soms komt het doordat een velg ietsjes groter is. Maar dan nog is het een kwestie van weten hoe je dat doet.
1 persoon had problemen met het loslopen van kapjes . .
Dus komt het niet vaak voor, tevens werd niet beschreven wat deze persoon er mee gedaan had. Ik denk ook dat de heer Kuiper daar afdoende over heeft geschreven.
1 persoon zegt dat de body invreet. Alle body's vreten in in zekere mate. Als het een probleem van grote aard zou zijn dan werd ook daar uitvoerig over geschreven. Dit soort vragen kun je zelf antwoorden bij genereren als je enige aandacht besteed aan de informatie in dit topic.
Peterj schreef:Rene-koga en tomkolkman bedankt voor jullie positieve reacties hier kan ik verder mee.
Een ingevreten body na 1500km is idd snel.
Volgens de site van Kuiper zijn de naven voorzien van gesealde Japanse Industriële lagers.
Weet iemand van welk merk de naven zijn?
Je trekt rare conclusies.
Als iemand spreekt van sporen van invreten is heel wat anders dan wat men gewoonlijk onder een ingevreten body verstaat. Bovendien kan het ook nog schelen of het Shimano, Sram of Campagnolo betreft.
Oa op pagina 7 van dit topic staat toch echt het merk van de naven benoemd. maar ja jij had het topic gelezen . . . toch?
cheers
-
- Forum-lid
- Berichten: 1212
- Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24
@peterj
De naven zijn van Joytech/Novatec. Er zit een kapje aan de niet body zijde die je gewoon opzij kunt schuiven, wat hier de bedoeling/nut van is zou ik niet weten. Ik rijd wel met de FCC50 maar dat maakt qua naaf niets uit.
De body is nog niet helemaal ingevreten maar bevat wel sporen, ik heb 1 voorbeeld van een ingevreten body en van mijn huidige body. Allebei shimano. De body is voornamelijk ingesleten op de kransjes die maar een paar aangrijp punten hebben, mijn inziens is hier de druk verdeling niet optimaal waardoor hij op die tandjes eerder invreet. De passing van de kransjes op de body is ook redelijk ruim. Je zou dus beter voor een cassette kunnen kiezen die dan op elk vlak aangrijp punten heeft.
Ik ben nu op vakantie dus helaas geen foto's gezien ik mijn andere wielset erin heb. Wil ze wel voor je maken maar dat word dan pas volgende week.
Nog andere info nodig? Dan hoor ik het wel.
De naven zijn van Joytech/Novatec. Er zit een kapje aan de niet body zijde die je gewoon opzij kunt schuiven, wat hier de bedoeling/nut van is zou ik niet weten. Ik rijd wel met de FCC50 maar dat maakt qua naaf niets uit.
De body is nog niet helemaal ingevreten maar bevat wel sporen, ik heb 1 voorbeeld van een ingevreten body en van mijn huidige body. Allebei shimano. De body is voornamelijk ingesleten op de kransjes die maar een paar aangrijp punten hebben, mijn inziens is hier de druk verdeling niet optimaal waardoor hij op die tandjes eerder invreet. De passing van de kransjes op de body is ook redelijk ruim. Je zou dus beter voor een cassette kunnen kiezen die dan op elk vlak aangrijp punten heeft.
Ik ben nu op vakantie dus helaas geen foto's gezien ik mijn andere wielset erin heb. Wil ze wel voor je maken maar dat word dan pas volgende week.
Nog andere info nodig? Dan hoor ik het wel.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
Bij Campagnolo body's is van invreten geen sprake,
bij Shimano body's kan dit minimaal voorkomen ongeacht welk merk wiel je ook pakt.
Vaak komt dit doordat de cassette onvoldoende is vast gezet waardoor speling ontstaat waarna de cassette in de body invreet.
bij Shimano body's kan dit minimaal voorkomen ongeacht welk merk wiel je ook pakt.
Vaak komt dit doordat de cassette onvoldoende is vast gezet waardoor speling ontstaat waarna de cassette in de body invreet.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Kuiper schreef:Bij Campagnolo body's is van invreten geen sprake,
bij Shimano body's kan dit minimaal voorkomen ongeacht welk merk wiel je ook pakt.
Vaak komt dit doordat de cassette onvoldoende is vast gezet waardoor speling ontstaat waarna de cassette in de body invreet.
Nog vaker omdat het aluminium gewoon te zacht is.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1212
- Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24
Dan zal ik mijn cassette er nog vaster opdraaien maar voor mijn gevoel zit hij er al vast genoeg op.
Ik zie wel hoe het zich verder gaat, het zijn hoe dan ook fijne wielen daar valt niet over te klagen![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ik zie wel hoe het zich verder gaat, het zijn hoe dan ook fijne wielen daar valt niet over te klagen
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16636
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
LVGH schreef:Kuiper schreef:Bij Campagnolo body's is van invreten geen sprake,
bij Shimano body's kan dit minimaal voorkomen ongeacht welk merk wiel je ook pakt.
Vaak komt dit doordat de cassette onvoldoende is vast gezet waardoor speling ontstaat waarna de cassette in de body invreet.
Nog vaker omdat het aluminium gewoon te zacht is.
Een campa body is van aluminium.
Een Shimano body is meestal van metaal. Een Dura Ace body is van Titanium.
De gleuven van een Campa body zijn dieper dan van Shimano (behalve de 10-speed hub).
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Heb dit weekend ACC50 binnen gekregen, Kuiper was heel snel met bezorgen.
Ik heb de wielen gemonteerd op mijn beone frame (storm 1.0 uit 2008) ook van eigen bodem ^^
Heb er net de eerste 50km op gereden, beviel erg goed, alleen jammer van de regen.
Hier een paar foto's:
![Afbeelding](http://img.photobucket.com/albums/v320/malcheus/fietsboven-1.jpg)
![Afbeelding](http://img.photobucket.com/albums/v320/malcheus/fiets2.jpg)
![Afbeelding](http://img.photobucket.com/albums/v320/malcheus/fiets1.jpg)
![Afbeelding](http://img.photobucket.com/albums/v320/malcheus/fiets.jpg)
Ik heb de wielen gemonteerd op mijn beone frame (storm 1.0 uit 2008) ook van eigen bodem ^^
Heb er net de eerste 50km op gereden, beviel erg goed, alleen jammer van de regen.
Hier een paar foto's:
![Afbeelding](http://img.photobucket.com/albums/v320/malcheus/fietsboven-1.jpg)
![Afbeelding](http://img.photobucket.com/albums/v320/malcheus/fiets2.jpg)
![Afbeelding](http://img.photobucket.com/albums/v320/malcheus/fiets1.jpg)
![Afbeelding](http://img.photobucket.com/albums/v320/malcheus/fiets.jpg)
Het ging erom dat het een illusie is om te denken dat je het invreten van Shimano body's kunt voorkomen door de cassette maar hard genoeg aan te draaien.Lcsmt schreef:LVGH schreef:Kuiper schreef:Bij Campagnolo body's is van invreten geen sprake,
bij Shimano body's kan dit minimaal voorkomen ongeacht welk merk wiel je ook pakt.
Vaak komt dit doordat de cassette onvoldoende is vast gezet waardoor speling ontstaat waarna de cassette in de body invreet.
Nog vaker omdat het aluminium gewoon te zacht is.
Een campa body is van aluminium.
Een Shimano body is meestal van metaal. Een Dura Ace body is van Titanium.
De gleuven van een Campa body zijn dieper dan van Shimano (behalve de 10-speed hub).
Peterj schreef:@vermeulen netjes.
Zitten er ventielverlengers op? ze lijken me zo lang.
Ja, klopt, BBB ventielverlengertjes; ik had nog een heel stapeltje 48mm biba's liggen dus ik gebruik even verlengers totdat die voorraad op is. Bijkomend voordeel van die verlengertjes is dat je met een handpompje je ventiel niet sloopt.