Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bulls

hayes

hayes 01 aug 2009 22:51

Ah, het is een wit frame (met rood accent), dus een zwarte voorvork is een no go. Zou dus een DF voorvork moeten vragen. Ik was ontzettend verbaasd hoe licht dat frame is.

Ik ga nog even naar een andere Bulls dealer in de buurt en kijk eens wat hij aan te bieden heeft.

greekonwheels
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2009 12:14

greekonwheels 02 aug 2009 22:38

Hoi,

Is dit een goed bulls fiets voor een beginner? fiets is van 2006 en de ultegra groep is er in 2007 opgezet, ben zelf 1.78 de vekoper is 1.73.
http://link.marktplaats.nl/269177245

alvast bedankt voor jullie feedback

vr gr

Greek on wheels

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 03 aug 2009 09:47

Het hangt er een beetje om of je er goed op gaat passen. Ga eerst eens goed kijken welke maat je nodig hebt. Overigens is het op zich best een leuk fietsje, mocht je hem kopen ga je er vast plezier aan beleven.

trannel
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 04 aug 2009 20:10

trannel 04 aug 2009 20:26

Hallo:) nieuw op het forum, vergeef me mijn onwetendheid.

Nu de middelbare school voorbij is, wil ik toch goede beweging blijven houden en wil ik met een paar anderen gaan fietsen. Ik heb een beetje het web afgespeurd en kan de Deserf Falcon+ bij Morsink krijgen in maat 56.
Afbeelding

Is die 1099,- een goede deal gelet op Ultegra SL en die wielen?
Of kan ik beter voor bijvoorbeeld een Sensa Romagna voor 900,- gaan met Ultegra.

Overigens ben ik 1.78 en weeg ik 68 kilo, maar ik verwacht dat ik nog iets langer word...

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 04 aug 2009 21:24

Met beide fietsen ga je goed uit de voeten komen. Ik zou kijken naar de maat in de eerste plaats, naar het budget in de tweede plaats en daarna naar de looks van de bike. Dat de beste fiets moge winnen...

hayes

hayes 05 aug 2009 18:07

Kogel is door de kerk.
Heb mezelf een Desert Falcon/Harrier besteld...

[img=http://www.fahrrad-rosskopp.de/2008/bul ... falcon.jpg]

De dealer had nog een frame en voorvork van een DF 2008 liggen. Hij bood aan om dat aan te vullen met alle onderdelen van een Harrier voor de prijs van die Harrier. Heb nog wat andere merken en winkels bezocht maar vond nergens zo'n deal.

Vrijdagavond gaan ophalen :)

hayes

hayes 08 aug 2009 00:35

Alé, ben daarnet m'n koersfiets gaan oppikken. Een Bulls Desert Falcon met de Shimano 105 groep erop ipv de Ultegra.

Afbeelding

Fiets in de auto gestoken en mondje gaan eten met het vrouwtje. Nadien naar huis gereden met de fiets. Das niet echt ideaal met een volle maag.

Eerste conclusies: 1. het zal even duren voor ik echt gewend ben aan de andere rijpositie 2. ik moet echt een broek met zeem gaan halen 3. da spel rijdt zalig. Met dezelfde inspanning als op m'n daily hybride fiets rij ik min. 5km/u sneller. Hayes = happy Morgen kan ik niet, maar zondag toerke doen.

De fietsenboer heeft m'n naam zelfs op de fiets geplakt. Vond ik wel leuk. Alleen die 4 of 5 stickers met zijn naam vind ik minder.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 08 aug 2009 00:48

Hayes schreef: De fietsenboer heeft m'n naam zelfs op de fiets geplakt. Vond ik wel leuk. Alleen die 4 of 5 stickers met zijn naam vind ik minder.


Föhn pakken en eraf halen.
What makes the boat go faster?

hayes

hayes 08 aug 2009 01:06

Er mag van mij gerust 1tje blijven maar 5 is echt te veel, zelfs op de wielen

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 08 aug 2009 01:09

Livio Livius: +1

Verder is het een mooie fiets. Ik zou als volgende aanschaf eens gaan kijken naar een stel clipless pedalen en nette schoenen.

hayes

hayes 08 aug 2009 10:26

Die komen er hoor. Deze pedaaltjes kreeg ik erbij en m'n budget was al op de proef gesteld.
Eerst broek en helm. Daarna pedalen en schoenen.

M'n vrouwtje keek al raar toen ze het bedrag hoorde... :-)

wesleys
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2009 13:12

wesleys 09 aug 2009 13:26

Hallo,
Even voorstellen dan maar... Ik ben 21 jaar, 1,83 m en weeg 73 Kg. Nu wil in mijn eerste ''race'' fiets gaan aanschaffen en heb twijfel tussen de Harrier en de Harrier +. Ook hoor ik iedereen dat een andere set wielen aan te raden is. Eerst zal ik op de Shimano WHR-500 gaan rijden en gezien mijn budget zal ik later andere wielen kopen. Wat is de beste keuze (de Harrier of de Harrier +) en waar moet ik op letten bij de aanschaf? (schoenen pedalen enz.)
Alvast bedankt!
\'\'Draag een helm, gebruik hem niet\'\'

Plaats reactie