Pagina 37 van 491
Geplaatst: 26 dec 2008 11:17
door maurice
Morel schreef:maurice schreef:IK zou even je vork en je stuur brengen bij BCP in 's Gravenzande. Die schuurt ze en spuit in een matte blanke lak. Ook kan het bijv. de logo's opnieuw erop spuiten in bijv. glanzend zwart om het daarna mat te blanken zoals Brady dit noemt.
En inderdaad, was ik vergeten: stickers eraf!
Mat zwarte lak is geen optie maurice, ik neig immers naar dit resultaat ;
Zoals je ziet het stuur en de fork zijn mat maar met het carbon-structuur zichtbaar, en kleine onopvallende lettertjes voor eventuele merkaangifte.
Grtz,
Morel.
Ik schrijf ook: mat BLANKE (dus kleurloos) lak met eventueel zwart glanzende logo's. Dit bedoel ik juist!
Geplaatst: 26 dec 2008 13:03
door jsparie
Morel zou er toch echt weinig meer aan doen. Fantastisch zo. Paar vraagjes:
-Wat voor stuurpen is dat (merk type ?)
-Hoe krijg je die lak zo netjes mat. Begrijp dat je zelf bent gaan schuren ? Hoe krijg je dan zo'n mooi egaal resultaat? Complimenten in ieder geval.
-Heeft de fiets een iets verlengde balhoofdbuis of is dat standaard ?
Vind de logos op de wielen nogal meevallen omdat ze neutraal van kleur zijn. De gekleurde logos op het stuur en de vork zouden wat minder kunnen om het beeld helemaal af te maken.
Geplaatst: 26 dec 2008 18:04
door morel
maurice schreef:
Ik schrijf ook: mat BLANKE (dus kleurloos) lak met eventueel zwart glanzende logo's. Dit bedoel ik juist!
Hoi,
Sorry maurice ik bergreep je verkeerd ik zal eens contact opnemen met BCP,
het schuren doe ik liever zelf maar ik moet wel weten hoever ik kan gaan.
@ jsparie,
De stuur- en zadelpen komen van Vannicholas TI en past qua kleur erg mooi bij elk titanium frame.
De Reynolds fork heb ik zelf geschuurd met schuurpapier P-1200, gewoon boven een emmertje water nat schuren dus.
Je krijgt dan zoals alle carrosseriƫers onder jullie wel weten een superglad maar mat oppervlak .
Ik had de letters er graag af maar ja hoe ver is te ver, ik beschadig niet graag het carbon zie je.
Maar ik heb inmiddels een schade fork binnen dus kan ik daar wat mee oefenen.
Ik houd jullie op de hoogte.
De balhoofdbuis is zo standaard maar kan natuurlijk ook op maat aangepast worden maar zo'n maatframe is natuurlijk wel ietsje duurder.
Iedereen nogmaals bedankt voor de positieve reacties:)
En oh ja de bruine vlekken op de ketting = vet (tegenwoordig mode bij Campy).
Grtz,
Morel
Geplaatst: 26 dec 2008 22:48
door jsparie
Zou het schuren zelf niet zo snel aangedurft hebben. Maar krijg binnenkort een matte voorvork en een matte carbon spacer zou daar wel zo mooi bij staan. Met een spacertje kan ik natuurlijk wel eens een gokje wagen. Zeker met het resultaat wat jij bij de vork hebt bereikt in gedachten. Bedankt voor de tip.
Geplaatst: 26 dec 2008 22:54
door maurice
Welk merk matte vork jsparie? Foto?
Geplaatst: 27 dec 2008 14:14
door jsparie
Easton EC90SL. Heb hem nog niet in huis. Is onderweg vanuit de USA, maar zou mat afgewerkt moeten zijn. Maakt mij niet uit als het niet zo is, maar dat begreep ik van de verkoper. Jammer van al die logos, maar het valt niet mee een lichte, betrouwbare, voldoende stijve en betaalbare 1 inch full-carbon voorvork te vinden. Dit was dan toch de beste optie. Mat of glad.
Geplaatst: 17 jan 2009 22:49
door peguerre.51
Wie kan mij wat vertellen over ervaringen met Passoni titanium frames? En dealernetwerk?
Peguerre.51
Geplaatst: 18 jan 2009 14:28
door jsparie
Wellicht leuk voor de titaniumliefhebbers. Via deze link kom je bij de 2009 merlin modellen. Staan nog niet op de merlin website. De bezem gaat door het aanbod. Zo lijkt het althans.
http://www.americanbicyclegroup.com/ima ... fault.html
en zo bij de die van litespeed
http://www.americanbicyclegroup.com/images/
Geplaatst: 18 jan 2009 18:06
door daveke
Ehm.. mijn virusscanner alarmeert bij die doorklik op Litespeed, dus kijk effe je pc-tje na als je die link hebt doorgeklikt..
Geplaatst: 18 jan 2009 18:31
door morel
Goede morgen !
Bij Merlin is best wat geschrapt de "Works" serie hebben ze volledig in de vuilbak gegooid.
Alleen de Classic modellen worden nog maar gevoerd blijkbaar, dus moet je voor iets "moderner" naar Litespeed.
Ik ben toch blij dat ik voor het klassieke 2009 Cyrene frame gekozen heb want zoals je ziet duurt klassiek toch het langst bij Merlin.
Ook leuk vind ik dat ze de Cielo weer uit de mottenballen hebben getrokken en, zij het iets soberder van uitzicht dit jaar toch weer nieuw leven in geblazen hebben.
Overigens twee leuke links jsparie met prachtige grote foto's voor het bureaublad ! :d
Grtz,
Morel
Geplaatst: 18 jan 2009 19:07
door jsparie
Lijkt erop dat ze voor het eerst de extralight toch serieus wat hebben gewijzigd met een bewerkte bovenbuis. Al blijft de klassieke look behouden en kan ik me met mijn extralight van meer dan 10 jaar oud nog steeds wel vertonen denk ik. Met wat modernere opbouw natuurlijk.
De cyrene lijkt inderdaad ongewijzigd t.o.v. 2008
Geplaatst: 18 jan 2009 23:19
door kevin1978