Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
casran
- Forum-lid HC
casran
27 jul 2007 20:22
Rodion schreef:@Marconi: Filemon Wesselink zei gisteren in de avond etappe dat hij verbaasd was over het amateurisme in de wielersport. Het management zou er toch bovenop moeten zitten waar het gaat over de whereabouts van de renners. Ben het wat dat betreft dus helemaal met je eens.
Het is idd amateurisme troef in alle geledingen van (onder meer) deze sport: bonden, ploegen en professionele wielersector. Meteen ook de hoofdreden waarom ikzelf niet meer professioneel voor 100% ervan afhankelijk wil zijn en nu een job heb buiten de wielersector.
Het meest verbazende en pijnlijke vond ik de uitspraak die ik hoorde van een kandidaat-sponsor van een Pro Tour team: zijn bedrijf heeft tussen de 3 à 4 miljoen euro liggen om in de wielersport te pompen, maar vind jammer genoeg nergens in deze sport kwalitief personeel en structuren om dat geld te durven aan toevertrouwen.
Het zal me op dit forum niet in dank afgenomen worden, maar ik ben blij dat Boogerd vandaag niet won. Hij stelde me heel erg teleur de laatste dagen, en z'n actie met die supporter was benedenmaats (voor provocatie heb ik steeds het nodige respect, maar Boogerds uitval was weldoordacht en geen goed te praten ongecontroleerde reflex).
-
galibier
- Forum-lid
galibier
27 jul 2007 20:35
Van overal waar ik op reis ga heb ik bewijzen. Zelfs nu nog kan ik bewijzen waar ik vorig jaar, en nog veel vroeger, zat in het buitenland. Een wielrenner met een verstand dat boven dat van een primaat uitstijgt en die weet dat hij ieder moment van de dag kan gecontroleerd worden, zal er dus voor zorgen dat hij kan bewijzen waar hij was. Ik WOU Rasmussen best geloven als hij beweerde dat hij in Mexico was op 12 juni. Een eerlijk sportman die er alles voor over heeft om de Tour te winnen, mag je niet ZOMAAR zijn leven vergallen.
WAS R. daadwerkelijk in Mexico geweest dan had hij dus onmiddellijk een persconferentie kunnen beleggen met de bewijzen. Een bonnetje van hier, een vliegticket van ginder, een visauittrekseltje van daar... Desnoods werden die bewijzen met de straaljager vanuit Denemarken overgevlogen. Ik geloof nooit dat De Rooy hem dan nog zou ontslagen hebben.
We zijn nu 2 dagen later en nog steeds geen persconferentie waar R. de bewijzen toont aan de wereld: KIJK HIER! IK BEN ONSCHULDIG! MEN BEROOFDE ME VAN MIJN LEVEN!
Trek zelf jullie conclusies, ik onthou me verder van zinloze commentaar. Tegen sommige ezels helpt geen redeneren.
-
rik.a
- Forum-lid
rik.a
27 jul 2007 20:38
Vind je het gek als je steeds onder druk staat dat je dat dan effe niet meer pikt? ik zou denk ik in Boogerds geval exact hetzelfde gedaan hebben.
Verstand op nul, Blik op oneindig & GAAN!!!
TWC PIJNENBURG
Gazelle
-
pjotr
- Forum-lid
pjotr
27 jul 2007 20:38
C a s r a n schreef:Rodion schreef:@Marconi: Filemon Wesselink zei gisteren in de avond etappe dat hij verbaasd was over het amateurisme in de wielersport. Het management zou er toch bovenop moeten zitten waar het gaat over de whereabouts van de renners. Ben het wat dat betreft dus helemaal met je eens.
Het zal me op dit forum niet in dank afgenomen worden, maar ik ben blij dat Boogerd vandaag niet won. Hij stelde me heel erg teleur de laatste dagen, en z'n actie met die supporter was benedenmaats (voor provocatie heb ik steeds het nodige respect, maar Boogerds uitval was weldoordacht en geen goed te praten ongecontroleerde reflex).
In welk opzicht heeft Boogerd je teleurgesteld? eweld is nooit goed te praten, maar een 'tikje' kan heel soms (met de nadruk heel soms) door de vingers worden gezien. Ik hoef niet alle excusen neer te zetten, maar ik kan het begrijpen dat hij dat heeft gedaan, en hijzelf zal er ook niet blij mee zijn.
Anti-Spacers!
-
rik.a
- Forum-lid
rik.a
27 jul 2007 20:41
ik kan het idd ook begrijpen hij had immers naar eigenzeggen naar huis willen gaan om niet voor #^# te rijden, en dan komt effe een dikzak want dat was het hem even de huid volschelden ik zou het ook niet gepikt hebben!!
Verstand op nul, Blik op oneindig & GAAN!!!
TWC PIJNENBURG
Gazelle
-
de-das
- Forum-lid
de-das
27 jul 2007 20:43
C a s r a n schreef:Rodion schreef:@Marconi: Filemon Wesselink zei gisteren in de avond etappe dat hij verbaasd was over het amateurisme in de wielersport. Het management zou er toch bovenop moeten zitten waar het gaat over de whereabouts van de renners. Ben het wat dat betreft dus helemaal met je eens.
Het is idd amateurisme troef in alle geledingen van (onder meer) deze sport: bonden, ploegen en professionele wielersector. Meteen ook de hoofdreden waarom ikzelf niet meer professioneel voor 100% ervan afhankelijk wil zijn en nu een job heb buiten de wielersector.
Het meest verbazende en pijnlijke vond ik de uitspraak die ik hoorde van een kandidaat-sponsor van een Pro Tour team: zijn bedrijf heeft tussen de 3 à 4 miljoen euro liggen om in de wielersport te pompen, maar vind jammer genoeg nergens in deze sport kwalitief personeel en structuren om dat geld te durven aan toevertrouwen.
Ik betreurde het véél meer, dat hij hem niet goed raakte!!!
-
marconi
- Forum-lid
marconi
27 jul 2007 20:45
Scepticus schreef:TonvT schreef:Mischien wilde Rasmussen wel niet worden gecontroleerd in die periode, omdat hij toen aan gebruiken was? Dit werd door een Belgische verslaggever ook geopperd gisteravond in Nova.
Ja nogal wiedes! En dan is het ook nog extra opvallend dat hij niet 'vlucht' naar Mexico maar stiekem in Italië blijft, het land van de 'preparatores'
Maar dat is natuurlijk wel speculatie allemaal, want zoals gezegd: hij is wel gecontroleerd maar niet positief bevonden.
Zo is het ! Rasmussen is wel degelijk buiten competitie gecontroleerd en er is NIETS van doping gevonden!
Wel gaat men af op een Italiaanse journalist die zegt Rasmussen gezien te hebben.Hoe goed is dit gecontroleerd? Is het wel gecontroleerd?
Rasmussen houdt vol in Mexico geweest te zijn. Dat wordt niet geloofd
Journalist zegt hem in de Dolomieten gezien te hebben: Dat wordt wél geloofd.
Wat een soap! Over amateurisme gesproken!
Feit is dat De Rooy Rasmussen niet goed onder controle had en dat is hem kwalijk te nemen als directeur van die ploeg. De Rooy mag dan wel veel van wielrennen weten maar managen is niet zijn sterke kant. Maar dát hoort er ook bij! Topsporters zijn ook vaak eigenwijze donderstenen en indien er zo een bij zit moet je maatregelen treffen in het belang van die renner zelf en voor het team.
Het blijft mijn mening dat de RABO leiding in dat opzicht heeft gefaald en Rasmussen is de dupe van zijn rare bokkensprongen die niet beteugeld werden door De Rooy c.s.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
scepticus
- Forum-lid HC
scepticus
27 jul 2007 20:46
Rik.A schreef:Vind je het gek als je steeds onder druk staat dat je dat dan effe niet meer pikt? ik zou denk ik in Boogerds geval exact hetzelfde gedaan hebben.
Het is logisch dat hij ontzettend veel zin had om die man op zn bek te timmeren.
Maar het is niet netjes, niet sportief en niet professioneel om het ook werkelijk te doen....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
maatchen
- Forum-lid
maatchen
27 jul 2007 20:46
Tja, ik heb ook wal wat bewijzen van mijn doen en laten zo de afgelopen tijd, maar die zitten niet in het zakje van mijn jersey. En ik ken er genoeg die na thuiskomst als eerste hun buidel leegmaken en alles aan bonnetjes, tickets, boardingcard en wat al niet meer rechtstreeks in de prullebak goeien (zit trouwens een redelijk percentage 'perfectionistische opgeruimde' mensen bij).
Maar als R. in Mexico was, dan is hij onterecht uit de Tour gehaald, en zal waarschijnlijk een zaak willen voeren tegen Rabo. De afgelopen weken is er te pas en te onpas gelekt aan de media, en persoonlijk (ik schreef dat al eerder) vind ik het zeer verstandig dat R. niet aan die 'rage' meedoet en gewoon alles via zijn advocaat regelt als hij poten heeft om op te staan.
-
pjotr
- Forum-lid
pjotr
27 jul 2007 21:11
Scepticus schreef:Rik.A schreef:Vind je het gek als je steeds onder druk staat dat je dat dan effe niet meer pikt? ik zou denk ik in Boogerds geval exact hetzelfde gedaan hebben.
Het is logisch dat hij ontzettend veel zin had om die man op zn bek te timmeren.
Maar het is niet netjes, niet sportief en niet professioneel om het ook werkelijk te doen....
Inderdaad Sceptius, ieder mens maakt fouten en als dat het ergste is wat Boogerd heeft gedaan valt het nog mee..
Anti-Spacers!
-
scepticus
- Forum-lid HC
scepticus
27 jul 2007 21:21
Another positive case? After the dismissal of Rasmussen yesterday evening and the last known bounces, other revelations could be revealed soon since, according to our information, the urinary control of a carrier of distinctive shirt at the end of the Mazamet stage - Plate of Beille, Sunday July 22, would make state of abnormal parameters. Thorough examinations would be in hand. They could thus relate to either Michaël Rasmussen, yellow jersey and with pea this day there, or the white shirt of the best young person, Alberto Contador, from now on new yellow jersey (and by elsewhere victorious of this stage), or the green shirt Tom Boonen
http://www.sudouest.com/260707/une.asp? ... 4.xml#incl
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"