Te lezen op de site van Het laatste nieuws:
"Cobra ontkent toedienen van bloedtransfusie
De Italiaan Riccardo Riccò, op 6 februari met spoed opgenomen in het
ziekenhuis na een foutgelopen zelf gedane bloedtransfusie, zegt in de Gazzetta dello sport dat hij zich niet heeft gedopeerd, en dat hij niet meer terugkeert in het peloton. "Het wielrennen doet me kotsen", aldus de Cobra. "Dit is geen dopinggeval", aldus de 27-jarige Riccò. "Ik ben niet positief bevonden, maar men heeft me al veroordeeld".
Ricco keert de hypocriete wielerwereld de rug toe en wordt barman. © ap
Riccò zou bij aankomst in het ziekenhuis aan een dokter hebben toegegeven dat hij zich z'n eigen bloed had toegediend, dat al 25 dagen in zijn koelkast lag. "Dat is verzonnen", vertelt Ricco echter in het interview. "Ze zeggen dat ik gepraat heb, maar ik herinner me niets".
Riccò's gezondheid is weer beter en de Italiaan fietst alweer. "Maar ik wil niet meer koersen", vertelt hij. "Voor geen geld ter wereld. Ik heb de bladzijde omgedraaid; de wielerwereld doet me kotsen".
Barman
Riccò, die reeds 20 maanden geschorst werd voor dopinggebruik in 2008, riskeert een levenslange schorsing en een gevangenisstraf van 3 maanden tot 3 jaar. Hij werd ontslagen door zijn ploeg Vacansoleil. "Het belangrijkste is dat ik een gerust geweten heb. Ik mis het wielrennen niet. Ik word barman, dat heeft me altijd bevallen. Ik word liever arbeider die 1000 euro per maand verdient, dat geeft minder zorgen. Ik heb ritten in de Tour en de Giro gewonnen, en voor mezelf heb ik ze echt gewonnen, maar er is meer dan de fiets in het leven", besloot Riccò. (belga/vsv)"
Bron:
HLN