Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 28 jun 2007 13:32

@AMC fan, dan mag Raydox wel lopen te patsen over hoe goed zijn ploeg is blablabla,,, dat doet Casran ook, en met connecties heeft het weinig te maken, iedereen moet gewoon wachten op zijn goederen, ookal ken je persoon X van bedrijf Y. Ik zeg gewoon wat ik vind, en volgens mij vind Casran zich A) gewoon te goed voor dit forum, en voelt zich meer thuis op Weightweenies oid, maar daarom hoeft hij hier nog niet "de man" uit te gaan hangen, hij is echt niks meer of minder dan iedereen hier!

En btw mijn ff fiets is dan ook een "zooitje" er zit allemaal 10sp 105 op, crank is 9sp Ultrega en de schakelunit is van Dura-ace 9sp... So what? als het goed rijd, en ik heb evenals Ray niet geld in overvloed omdat ik ook nog student ben is het toch goed!? en het belangrijkste is HET RIJD!!!
Afbeelding

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 28 jun 2007 16:34

We zouden haast vergeten dat Michiel hier een prachtige Planet-X tijdritfiets is komen tonen. Schitterend uitgebalanceerd, en echt een heel mooi tijdritstuur van Planet-X (enige klacht die ik erover hoorde was een Planet-X gesponsorde triatleet die zei dat je de armrest enkel "in line" met de extensions kan plaatsen, maar voor de meeste mensen is dat juist de ideale houding). Succes ermee Michiel!


raydox schreef:@ casran
ten eerste wat is er miss met mijn zitpositie en wat heeft dat nu met mijn ploeg te maken. ...


Als je in een opleidingsploeg zit, veronderstel ik dat het onderdeel van de opleiding uitmaakt dat ze jouw tijdritpositie bekijken, laten uitmeten en testen... althans, zo zou het toch moeten, ipv een renner die het zelf uitzoekt en compleet scheef op z'n fiets de tijdritten afwerkt (ik heb nu niet gezegd dat dat laatste op jou van toepassing is; 't is maar een beeldspraak). Dus relateer ik zoiets ook aan je ploeg. Maar ach ja, de meeste ploegen brengen je aan de start van een koers, en daar houdt de "opleiding" op.

Het komt me voor dat je zadel enorm hoog boven het frame uitstaat (zag dit nooit eerder bij een P3C), behoorlijk achteruit en dan nog met de punt naar boven. Zit je overigens aan 5cm setback die de UCI vereist? Daarnaast gebruik je nogal wat spacers en een stuurpen die omhoog wijst, en dat op een stuur waar de armrest al boven de base bar uitzit. Ik vroeg me dus af of dit allemaal bekeken was, en of je geen maatje groter nodig hebt.

Ter vergelijking, mijn positie (waarin ik ook nog moet werken overigens; extensions komen horizontaal zoals de nieuwe UCI reglementering vereist):

Afbeelding


maus_1990 schreef:Ray, ik zou er niet al teveel op ingaan,,, Casran denk volgens mij af en toe dat hij de "god" van de wieleronderdelen is,,, laat hem dat maar lekker hoog in zijn bol hebben, iedereen kan overal even snel aankomen, dat hij nou bij VDB heeft gewerkt, maakt geen ene drol meer uit, want hij werkt er toch niet meer,,, hij staat nu ook gewoon helemaal onderaan als klant! en niet als distribueerder oid....



Met zo'n uitspraken denk ik dat je prima bij bepaalde bedrijven in de fietsensector mag gaan solliciteren; sommigen denken er net zo over. :D Ik ben iemand die nooit gedacht heeft dat de klant iemand "onderaan" was die maar geld uitgeeft, integendeel... de klant is en was mij veel waard.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 28 jun 2007 16:54

@ Casran; hoe zit het met frame numero 2? In welk forum moet ik daarvoor gaan speuren? Er zijn inderdaad mensen die jouw bijdragen echt lezen ;-)

Wel jammer voor al degenen die trouwens net hun zitpositie hebben omgezet naar de hoge stand van de extensions. Volgens mij was Leipheimer één van de nieuwe adapten (en waren er ook CSC rijders gevolgd).............
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 28 jun 2007 17:09

Arnoud schreef:@ Casran; hoe zit het met frame numero 2? In welk forum moet ik daarvoor gaan speuren? Er zijn inderdaad mensen die jouw bijdragen echt lezen ;-)

Wel jammer voor al degenen die trouwens net hun zitpositie hebben omgezet naar de hoge stand van de extensions. Volgens mij was Leipheimer één van de nieuwe adapten (en waren er ook CSC rijders gevolgd).............



Ja, ook Cancellara, Vandevelde, Rasmussen een tijdje, enz. reden met zo'n positie (zgn. mantis houding). Hier zie je nog Cancellara in de Ronde van Californië:

Afbeelding


Een andere fiets (frame kwam begin deze week binnen) ben ik momenteel aan het afbouwen. Forumadvies en discussie vind je hier: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=16419&page=1
En dan heb ik maandag nog een frame besteld; dat zou hier morgen al moeten toekomen. Als je weet welk Amerikaans merk het is, daag ik maus graag uit dat binnen eenzelfde termijn te doen! De mijne is dan ook besteld bij iemand die klanten hoog inschat: http://www.bespokecycling.com. Maar dit alles dus wat off topic hier.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dannyb.
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 okt 2006 17:19

dannyb. 28 jun 2007 17:33

C a s r a n schreef: Het komt me voor dat je zadel enorm hoog boven het frame uitstaat (zag dit nooit eerder bij een P3C), behoorlijk achteruit en dan nog met de punt naar boven.


Raydox, krijg je hier na het trainen geen last van?

Sommige mensen krijgen hier last van bij een bezoek aan het toilet, een stekende pijn, doordat het zadel zo hoog staat in verhouding met het stuur en met de punt omhoog.

PS @ Casran, komt er een Parlee richting jou kant:)?

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 28 jun 2007 17:35

@ Casron, nice ride. Ga er wel even vanuit dat er nog een wit lintje om de walserbar komt?
En wat voor stuur zit er nu op de Kuota? of staat die nou als hoop onderdelen in de schuur?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 28 jun 2007 17:52

TiesT schreef:@ Casron, nice ride. Ga er wel even vanuit dat er nog een wit lintje om de walserbar komt?
En wat voor stuur zit er nu op de Kuota? of staat die nou als hoop onderdelen in de schuur?



Ja, de Walser bars krijgen een wit (of zwart voor het gemak, maar wellicht wel wit) stuurlintje.

De Kalibur... ja, staat als frameset bij m'n mechanieker. Ik heb daar ook een Dura-Ace groep afgezet en een Easton Attack bar. Zal zo opgebouwd worden en dan kan een ander forumlid ervan genieten. ;)

@ Danny B.: jup. :D
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 28 jun 2007 21:11

@ danny b mijn zadel staat 80cm hoog en kheb hem trug horizontaal gezed

mijn zadel staat normaal 22 cm achter het bracket gemeten 12 cm van achter op je zadel ps bij fizikk is dit 13 a 14 cm

voorts werd er voor mij een bovenbuis van 54 cm uitgerekend
nu heb ik er een van 55 (en wat mm) cm dus cervelo maar 54 als ik ge goed herriner.
mijn spacertoren ik kan nog 1 space van een dikke cm zeker zakken maar voel me dan iets minder goed zitten.

ps wat zou jij mij dan aanraden casran ? ?

denk niet dat dit echt een rare positie is bioracer heeft me zo gezet .

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 29 jun 2007 01:00

Raydox ik raadt je allereerst een andere framemaat aan,
dat frame is gewoon te klein alleen die spacertoren al dan maar iets kortere stuurpen.
Zie je maar weer als je de fiets zo afgemonteerd is kwa. verhouding dat bij jou die Bioracer positie meet-geval gefaald heeft.

Ga er eens opzitten en laat een foto schieten kunnen we eens zien hoe je er op zit.

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 29 jun 2007 12:35

dat zal ik eens doen

scighera
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 sep 2004 01:15

scighera 06 jul 2007 22:23

Mijn fiets voor Holten morgen:

Giant TCR ltd frame met DA 7800 afmontage (54/44T voor 23-12T achter. 7700 remhoeven en 6500 FD). HED3 wielen (ja had geen stickers...) en de rest voor het merendeel Profile Design onderdelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 jul 2007 22:28

Ik begrijp je positie en je stickerplezier (of word je nu echt door "Dura-Ace" en "IronMan" gesponsord? :D) niet echt... mijn mechanieker heeft een zoontje van 8, en die vindt het té gek als ik op zijn fiets een kitcherig stickertje van Tune, Cervélo, Fi'zi:k en Tiso kleef; een week later hangt het er nog op. 't Zal er wel uitgroeien. ;)

Voorts al een heuse verbetering door je Giant vrouwenbike thuis te laten!


In Holten zal je ook trouwens mijn voormalige Kalibur white met interne bekabeling zien rondrijden, met Dura-Ace en Xentis wielen. ;)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie