Storck
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Ik heb 8 jaar met veel genoegen op een Storck gefietst (één van de beste carbon frames destijds), en het is zonder twijfel een topmerk. Storck fietsen rijden erg goed. Wat ik wel jammer vind bij Storck is dat ze op het oog geen betere kwaliteit leveren dan Canyon en daardoor erg duur zijn. Ze lijken immers best veel op elkaar qua filosofie over hoe je een fiets moet bouwen. Stijf, licht, innovatief en zonder franje. Storck zou er gezien het prijskaartje wel een super mooi spuittwerk tegenaan mogen gooien, en dat mis ik een beetje vandaag de dag. Het is allemaal zo zwart, wit en een tikje blauw hier en daar, maar dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak.
Pinarello en met name in dit geval de Dogma is ook een topfiets, maar met een andere gedachte/filosofie gemaakt. Niet slechter of beter, want dat is afhankelijk waar je voorkeur ligt, maar zeker wel een topproduct met een erg goede rijkwaliteit, uitstraling en afwerking.
Pinarello en met name in dit geval de Dogma is ook een topfiets, maar met een andere gedachte/filosofie gemaakt. Niet slechter of beter, want dat is afhankelijk waar je voorkeur ligt, maar zeker wel een topproduct met een erg goede rijkwaliteit, uitstraling en afwerking.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
En ik ben zeer benieuwd naar de onderbouwing als zou de kwalitiet van Pinarello minder zijn.Dijkhuis schreef:@storck911 blijft een van de beste merken. Niet te vergelijk met de kwaliteit van Pinarello..
Vertel.......
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Allemaal gezwam in de ruimte van Dijkhuis, omdat hij niet weet waar ie over praat.
Destijds werden de Storcks gebouwd volgens de filosofie van Tour, STW was het belangrijkst, van comfort hadden ze nog nooit gehoord, het moest hard,stijf en licht zijn.
Destijds waren het goede frames, maarja we leven in 2014 en niet in 2006, voor mij zijn ze echt niet meer vooruitstrevend, eerder achterhaald.
Destijds werden de Storcks gebouwd volgens de filosofie van Tour, STW was het belangrijkst, van comfort hadden ze nog nooit gehoord, het moest hard,stijf en licht zijn.
Destijds waren het goede frames, maarja we leven in 2014 en niet in 2006, voor mij zijn ze echt niet meer vooruitstrevend, eerder achterhaald.
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
Hadden ze voorheen niet van die vreselijk dikke buizen(regenpijpen)?boswielrenner schreef:Ik heb 8 jaar met veel genoegen op een Storck gefietst (één van de beste carbon frames destijds), en het is zonder twijfel een topmerk. Storck fietsen rijden erg goed. Wat ik wel jammer vind bij Storck is dat ze op het oog geen betere kwaliteit leveren dan Canyon en daardoor erg duur zijn. Ze lijken immers best veel op elkaar qua filosofie over hoe je een fiets moet bouwen. Stijf, licht, innovatief en zonder franje. Storck zou er gezien het prijskaartje wel een super mooi spuittwerk tegenaan mogen gooien, en dat mis ik een beetje vandaag de dag. Het is allemaal zo zwart, wit en een tikje blauw hier en daar, maar dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak.
Pinarello en met name in dit geval de Dogma is ook een topfiets, maar met een andere gedachte/filosofie gemaakt. Niet slechter of beter, want dat is afhankelijk waar je voorkeur ligt, maar zeker wel een topproduct met een erg goede rijkwaliteit, uitstraling en afwerking.
Heb de laatste tijd weinig (nieuwe) Storcks voorbij zien komen, maar zo op de foto's lijken ze wat ranker allemaal.....
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13676
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Canyon bouwt ook fietsen voor een goede tourtest en zo zijn er wel meer merken. De italianen zie je nooit is deze test, misschien wel om die rede.scottpch schreef: Destijds waren het goede frames, maarja we leven in 2014 en niet in 2006, voor mij zijn ze echt niet meer vooruitstrevend, eerder achterhaald.
En het aernario frame heeft dan nogsteeds de hoogste tourtest, ook met de comfort metingen, dus achterhaald kan je ze echt niet noemen.
Ben het wel met boswielrenner eens dat Canyon erg veel weg heeft van storck. Canyon heeft enorme faceliteiten en kan zeer snel kopieren en dat doen ze heel goed.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Niks mis met Storck maar als je de geschiedenis van het merk kent kun je niet anders dan concluderen dat ze van heel ver zijn gekomen (na het faillissement van klein). Ze hebben heel lang op techniek van anderen geleund en maken pas sinds een aantal jaren echte topfietsen uit carbon (lange tijd waren de alu topframes gewoon beter bijvoorbeeld het c1.1 frame hoorde ondankt het prijskaartje amper tot het middensegment).
Echt slechte frames worden zeker vanaf het middensegment amper meer gemaakt en inmiddels kan Storck zeker in het hoge segment prima meekomen (al moet je niet alteveel om comfort geven en voert stijfheid de bovenhand boven een overall fijn rijdend frame).
Echt slechte frames worden zeker vanaf het middensegment amper meer gemaakt en inmiddels kan Storck zeker in het hoge segment prima meekomen (al moet je niet alteveel om comfort geven en voert stijfheid de bovenhand boven een overall fijn rijdend frame).
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
@Sharkman; Ik deel je mening niet dat destijds de C1.1 amper tot het middensegment hoorde. De reviews waren destijds goed, en dat waren niet alleen Duitse reviews. Wel had de C1.1 sterke overeenkomsten met de fietsen van Scott, en dat tegen een hoger prijskaartje en hoger gewicht. Kan toeval zijn geweest, maar zeker de voorvork leek erg op die van Scott. Scott was destijds met Peter Denk toonaangevend met de carbon fietsen.
De Storck C1.0 was beter en nog stijver dan de C1.1. Storck is altijd erg duur geweest en wellicht wat te duur. Ik heb Marcus Storck een keer gesproken bij S-tec Sports in Duitsland en ik had de indruk dat hij vooral met een schuin oog kijkt naar Canyon. Ik ben benieuwd of Marcus het aandurft om in de toekomst ook een Pro-tour team te gaan sponsoren, maar wellicht vind hij de kosten toch te hoog. De fietsen leveren is het punt niet, maar je moet ook nog eens daarbij contant geld meebrengen.
Kortom; de Aernario is zeker een topfiets, maar gezien de prijs wellicht te duur voor wat je krijgt. Je hebt met een Storck wel meer exclusiviteit dan een Canyon, omdat je ze minder ziet. Vinden sommige wielertoeristen ook een meerwaarde.
De Storck C1.0 was beter en nog stijver dan de C1.1. Storck is altijd erg duur geweest en wellicht wat te duur. Ik heb Marcus Storck een keer gesproken bij S-tec Sports in Duitsland en ik had de indruk dat hij vooral met een schuin oog kijkt naar Canyon. Ik ben benieuwd of Marcus het aandurft om in de toekomst ook een Pro-tour team te gaan sponsoren, maar wellicht vind hij de kosten toch te hoog. De fietsen leveren is het punt niet, maar je moet ook nog eens daarbij contant geld meebrengen.
Kortom; de Aernario is zeker een topfiets, maar gezien de prijs wellicht te duur voor wat je krijgt. Je hebt met een Storck wel meer exclusiviteit dan een Canyon, omdat je ze minder ziet. Vinden sommige wielertoeristen ook een meerwaarde.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Mijzelf getracteerd op een woon-werkfiets
Storck scentron met di11
Shimano RS81 velgen, 35 mm (nog geen last van zijwind)
Blauw stuurlint (daar verschillen de meningen over)
T3 aluminium stuur/zadel(pen)
Ik wou nog een foto uploaden, maar dat lukt me niet:-(
Storck scentron met di11
Shimano RS81 velgen, 35 mm (nog geen last van zijwind)
Blauw stuurlint (daar verschillen de meningen over)
T3 aluminium stuur/zadel(pen)
Ik wou nog een foto uploaden, maar dat lukt me niet:-(
- Corto Maltese
- Forum-lid
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 14 mei 2014 17:07
Dat is wel een heel luxe woon-werkfiets. Die gaat vast niet in een fietsenstalling. Mooie fiets, veel fietsplezier en veilige kilometers.
- Corto Maltese
- Forum-lid
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 14 mei 2014 17:07
Ziet er toch echt uit als een serieuze verschil. Hoe groot is de drop?