Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour De France 2006

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 27 jul 2006 02:41

Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 26 Juli 2006

Volgens NOS-Teletekst...Wellicht dopingzondaar in de TourTijdens de voorbije Tour de France is zeer waarschijnlijk één renner betrapt op doping. De UCI liet weten dat in één geval de uitslag van de test ‘ongewoon’ is geweest. Een naam werd niet genoemd, evenmin om welk middel het zou gaan. Er komt nog een contra-expertise.Dus wie weet, misschien schuift Oscar Pereiro nog wel ’n plaatsje op in het eindklassement (en de rest ook natuurlijk).

Weet je, ik had serieus nog niet aan die mogelijkheid gedacht...

mca2
Forum-lid

mca2 27 jul 2006 10:16

Quote: Origineel geplaatst door ponsteen op 27 Juli 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 26 Juli 2006Volgens NOS-Teletekst...
Wellicht dopingzondaar in de Tour
Tijdens de voorbije Tour de France is zeer waarschijnlijk één renner betrapt op doping. De UCI liet weten dat in één geval de uitslag van de test ‘ongewoon’ is geweest. Een naam werd niet genoemd, evenmin om welk middel het zou gaan. Er komt nog een contra-expertise.

Dus wie weet, misschien schuift Oscar Pereiro nog wel ’n plaatsje op in het eindklassement (en de rest ook natuurlijk). Weet je, ik had serieus nog niet aan die mogelijkheid gedacht...

En om nog maar even door te gaan met speculaties...
CHAAM - Floyd Landis is woensdagavond weggebleven uit de Acht van Chaam. De Amerikaanse winnaar van de laatste Ronde van Frankrijk vertrok hals over kop uit Nederland. Dinsdag nam hij wel deel aan het criterium van Stiphout. Hij was daar de winnaar. Landis gaf doktersadvies op als reden voor zijn afwezigheid in Chaam.
Speculaties
Tijdens de wedstrijd ontstonden speculaties dat zijn absentie te maken zou kunnen hebben met het dopinggeval tijdens de laatste Tour. De wereldwielrenunie UCI liet woensdag weten dat er 'een abnormaal resultaat' was vastgesteld bij de dopingcontroles.
[knip]
(http://www.nu.nl)

lazo
Forum-lid

lazo 27 jul 2006 13:16

Quoten: Origineel geplaatst door mca2 op 27 Juli 2006

Quote: Origineel geplaatst door ponsteen op 27 Juli 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 26 Juli 2006

Volgens NOS-Teletekst...Wellicht dopingzondaar in de TourTijdens de voorbije Tour de France is zeer waarschijnlijk één renner betrapt op doping. De UCI liet weten dat in één geval de uitslag van de test ‘ongewoon’ is geweest. Een naam werd niet genoemd, evenmin om welk middel het zou gaan. Er komt nog een contra-expertise.Dus wie weet, misschien schuift Oscar Pereiro nog wel ’n plaatsje op in het eindklassement (en de rest ook natuurlijk).

Weet je, ik had serieus nog niet aan die mogelijkheid gedacht...

En om nog maar even door te gaan met speculaties...CHAAM - Floyd Landis is woensdagavond weggebleven uit de Acht van Chaam. De Amerikaanse winnaar van de laatste Ronde van Frankrijk vertrok hals over kop uit Nederland. Dinsdag nam hij wel deel aan het criterium van Stiphout. Hij was daar de winnaar. Landis gaf doktersadvies op als reden voor zijn afwezigheid in Chaam.SpeculatiesTijdens de wedstrijd ontstonden speculaties dat zijn absentie te maken zou kunnen hebben met het dopinggeval tijdens de laatste Tour. De wereldwielrenunie UCI liet woensdag weten dat er 'een abnormaal resultaat' was vastgesteld bij de dopingcontroles.[knip](http://www.nu.nl)

Landis :positief !!!

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 27 jul 2006 13:17

Als Landis het zou zijn, dan kunnen ze de Tour net zo goed afschaffen.

lazo
Forum-lid

lazo 27 jul 2006 13:27

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 27 Juli 2006

Als Landis het zou zijn, dan kunnen ze de Tour net zo goed afschaffen.

op www.hln.be zeggen ze het toch,ok mss is het een roddelkrant maar je het staat er toch.Maar ik heb zal nooit geloven dat de "tour"  clean word gereden.

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 27 jul 2006 14:09

Bij mijn suggestie hierboven dat Pereiro wellicht een plaatsje zou kunnen opschuiven, wist ik nog niet dat Floyd Landis gisteravond plots niet deelnam aan de Acht van Chaam. Als het écht waar is, dat hij de betreffende dopingzondaar is, dan ... ja, dan weet ik het ook niet meer.
Grote vraag zal dan natuurlijk ook zijn of Rasmussen alsnog wordt uitgeroepen als winnaar van het Stiphout-criterium. Spannende dagen voor Michael.

Overigens begint dat artikel… op de HLN-site wel héél dubbel (lees: smerig) met de kop "Landis spoorloos na positief dopingresultaat in Tour". Je zou direct denken dat Landis dan positief getest is, hetgeen in het betreffende artikel helemaal niet te lezen is. Ook daar staat 'gewoon' dat er een renner doping gebruikt heeft. Meer niet.

rien
Forum-lid

rien 27 jul 2006 17:00

ik kan me niet voorstellen dat Landis zo dom is.
Kan me trouwens dat Armstrong ook weleens abnormale resultaten had. Dat werd dan verklaard door het feit dat hij nog steeds medicijnen moet gebruiken tegen kanker.

soffatti
Forum-lid

soffatti 27 jul 2006 17:18

Niet erg slimme actie van Landis om ineens niet mee te doen met de 8 van Chaam.
Dat is voer voor de roddels.

sepp
Forum-lid

sepp 27 jul 2006 17:25

hahhaaaaaaaaa zeg nu nog eens dat ze een doping loze tour rijden
ik vind dit echt geweldig....
maar ik ga nog gelijk krijgen met mijn reactie over landis beetje trug,

dat hhij dinsdag iets zwaarder gezet heeft en woensdags volledig blokkeerde
en dan 4dagen vliegt
avia cyclingteam

groteco
Forum-lid

groteco 27 jul 2006 17:32

lANDIS WAS GISTEREN IN KEULEN....
En waar in de Contra.....
Goed klote dus!!!!!!!!!11

matiz
Forum-lid

matiz 27 jul 2006 17:35

@ Soffatti: Roddels die 'wij' zelf de wereld inhelpen. Laten we nou gewoon rustig wachten op het resultaat van de contra-expertise.
En wat betreft het wegblijven van Landis: de manier waarop hij zich af heeft laten melden getuigd in mijn ogen van weiniog professionaliteit en het is natuurlijk gewoonweg contractbreuk op deze wijze.
Matiz

Plaats reactie