Koga
-
- Forum-lid
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 19 okt 2011 00:03
- Locatie: Almere
@ innuendo. mooie fiets en veel fietsplezier toegewenst.
Ja met de witte spaken klopt het plaatje wel aardig. Gisteren een kleine 75km mee gefietst, Wielen zijn prima trainingswielen voor mijn gebruik, gewoon lekker toeren en km maken en natuurlijk de Alpe d´HuZes. Ben er blij mee.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Mijn nieuwe (van Marktplaats!) mega-winter- en randonneurfiets: een Koga Traveller uit de jaren '90. Afgemonteerd met Shimano 105 en Deore LX.
Een beetje opgewaardeerd met wat vintage uit die tijd.
En wat oude dingen vernieuwd, maar gehandhaafd: een cassette met zeven tandjes achter (12 - 28) en nieuwe ketting en pully's.
Heel bijzonder is de dynamo: deze zit onder de liggende achtervork en wordt aangezet met een buiscommandeur (Shimano 600).
Nog wel wat poetswerk te doen, maar de fiets is rijklaar en zeer origineel!
Een beetje opgewaardeerd met wat vintage uit die tijd.
En wat oude dingen vernieuwd, maar gehandhaafd: een cassette met zeven tandjes achter (12 - 28) en nieuwe ketting en pully's.
Heel bijzonder is de dynamo: deze zit onder de liggende achtervork en wordt aangezet met een buiscommandeur (Shimano 600).
Nog wel wat poetswerk te doen, maar de fiets is rijklaar en zeer origineel!
En dan naar Zuid-Frankrijk.
Chic!
Chic!
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Dat is me wel wat ver voor een eerste keer...
wie zegt dat je er te zwaar voor bent. mijn FM zegt dat Koga ze gerandeert tot 120 kilo. Heb daar overigens weinig vertrouwen in, te weinig spaken. Heb dan ook al mijn tweede achterwiel van de garantie. spaken braken niet maar achterwiel erg slap. alsof je op lege band door de bocht ging.maurice schreef:Veel plezier ermee innuendo!
Ik heb in mijn Kimera handgemaakte wielen zitten omdat ik te zwaar voor de standaard wielset ben. Een nadeel: ik heb geen witte spaken meer! (staat wel zo mooi bij de Kimera).
Unieke 'verovering' Wijnand. Zien we die komend voorjaar ook op de kasseien van Nrd-Frankrijk?walterg schreef:Mijn nieuwe (van Marktplaats!) mega-winter- en randonneurfiets: een Koga Traveller uit de jaren '90. Afgemonteerd met Shimano 105 en Deore LX.
Leef! Fiets!
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Wie weet!
De breedte van deze banden (32 mm.) is een mooie breedte voor de kasseien...
De breedte van deze banden (32 mm.) is een mooie breedte voor de kasseien...
-
- Forum-lid
- Berichten: 2823
- Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48
Mooie fiets! Parijs-Brest-Parijs(-Roubaix)?
leuk detail die dynamo, PR zal wel een ander fietsje worden neem ik aan.
mijn stalen Cornelo schiet op, zal volgend jaar een plaatje produceren op het PR topic. een Cornelo topic heb ik nog niet ontdekt.
mijn stalen Cornelo schiet op, zal volgend jaar een plaatje produceren op het PR topic. een Cornelo topic heb ik nog niet ontdekt.
Laatst gewijzigd door kool486 op 31 dec 2011 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Funny the way it is
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Je bedoelt Cornelo, denk ik?
Even wat voor je gegoogled:
Cornelo. Dat is een merk dat erg Italiaans klinkt, maar heel Nederlands is. Het is het huismerk van Henk Kokke, van Kokke Sport in St.Willebrord. Henk heeft een groothandel in racefietsen en raceonderdelen en door die activiteiten komt hij veel in Italië. In de jaren zeventig was zijn zoon een goede amateurwielrenner, die dagelijks trainde met streekgenoot Bart van Est. Op een beurs kwam Henk in contact met Ernesto Colnago, die toen nog een vrij onbekende constructeur was. Zijn kaders waren echter beauty’s en Henk kocht er twee. Eén voor zijn zoon en één voor Bart, de renner die in 1978 met Bert Oosterbosch, Jan van Houwelingen en Guus Bierings wereldkampioen ploegentijdrit zou worden. Bart en Corné (zo heet de zoon van Henk) hadden veel bekijks met hun Colnago’s, want de algemene indruk is dat alles wat uit Italië komt tot het neusje van de zalm behoort. Henk besloot daarom een eigen merk op de markt te brengen met een Italiaanse klinkende naam. Het werd Cornelo, de voornaam van zoon Corné met een Italiaans klinkende uitgang. De frames kocht Henk aanvankelijk in Italië, daarna in China en Taiwan en, omdat die route wel goedkoop is, maar alleen als je containers vol koopt, komen de kale Cornelo kaders nu weer uit Italië. Ze worden al jaren op specificatie gespoten in België en het zijn mooie fietsen.
Ik ben benieuwd! Misschien een nieuw topic starten daarmee?
@bianchisl3: Ik denk op dit moment meer aan Londen-Edinburgh-Londen in 2013, maar dat hangt van komend jaar af...
Even wat voor je gegoogled:
Cornelo. Dat is een merk dat erg Italiaans klinkt, maar heel Nederlands is. Het is het huismerk van Henk Kokke, van Kokke Sport in St.Willebrord. Henk heeft een groothandel in racefietsen en raceonderdelen en door die activiteiten komt hij veel in Italië. In de jaren zeventig was zijn zoon een goede amateurwielrenner, die dagelijks trainde met streekgenoot Bart van Est. Op een beurs kwam Henk in contact met Ernesto Colnago, die toen nog een vrij onbekende constructeur was. Zijn kaders waren echter beauty’s en Henk kocht er twee. Eén voor zijn zoon en één voor Bart, de renner die in 1978 met Bert Oosterbosch, Jan van Houwelingen en Guus Bierings wereldkampioen ploegentijdrit zou worden. Bart en Corné (zo heet de zoon van Henk) hadden veel bekijks met hun Colnago’s, want de algemene indruk is dat alles wat uit Italië komt tot het neusje van de zalm behoort. Henk besloot daarom een eigen merk op de markt te brengen met een Italiaanse klinkende naam. Het werd Cornelo, de voornaam van zoon Corné met een Italiaans klinkende uitgang. De frames kocht Henk aanvankelijk in Italië, daarna in China en Taiwan en, omdat die route wel goedkoop is, maar alleen als je containers vol koopt, komen de kale Cornelo kaders nu weer uit Italië. Ze worden al jaren op specificatie gespoten in België en het zijn mooie fietsen.
Ik ben benieuwd! Misschien een nieuw topic starten daarmee?
@bianchisl3: Ik denk op dit moment meer aan Londen-Edinburgh-Londen in 2013, maar dat hangt van komend jaar af...
-
- Forum-lid
- Berichten: 2823
- Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48
Interessant! 1400km in 5 dagen of zo?walterg schreef:
@bianchisl3: Ik denk op dit moment meer aan Londen-Edinburgh-Londen in 2013, maar dat hangt van komend jaar af...