Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Jan Janssen

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 29 aug 2009 21:41

janjmagic schreef:Mooie fiets. Waar wacht je op?


Jij vindt alles waar Jan Janssen op staat mooi, of niet. :D

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 29 aug 2009 21:58

Nou ................. niet alles. Maar ik vind het geweldige gasten. Bben met mijn derde Jan (Magic) aan het fietsen. Bevallen geweldig goed en na de Italiaanse fietsen moet ik zeggen value for money!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 29 aug 2009 22:08

Ontogenese schreef: Ik rijd nu al bijna twee jaar op deze Jan Janssen Sallanches.

Op dit moment ben ik behoorlijk in dubio wat ik met deze fiets aan moet, aangezien ik aan het wachten ben op mijn nieuwe racefiets.

Ik twijfel over:
- Verkopen op marktplaats (hoeveel, iemand een idee?),
- Weggeven aan een enthousiaste vriend/kennis, of
- Gebruiken als 'pekelfiets'.

Eigenlijk zou ik hem het liefst ophangen in de woonkamer, maar daar van dat idee is mijn vriendin minder van gecharmeerd..


Tja, dat je vriendin dat niet zo'n geweldig plan vindt, kan ik niet vreemd vinden. Als je hem verkoopt moet je denken aan een prijs tussen de 150 en 300 euro. Het is een beetje 'wat de gek er voor geeft'. Weggeven aan een enthousiaste vriend zou ik niet doen, maar een seizoen uitlenen of verkopen voor een klein bedrag is een aardig idee. Gebruiken als pekelfiets kan ook, je moet dan wel ruimte genoeg hebben om de boel te stallen.

jelle279
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 feb 2005 16:13

jelle279 29 aug 2009 23:16

Ik heb mijn sram groep laten vervangen door de nieuwe ultegragroep. Bevalt uitstekend ultegra na mijn korstondige uitstapje naar sram! Nooit meer iets anders dan Shimano ( ultegra ) voor mij.

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 29 aug 2009 23:37

Hey Jelle, De fiets blijft dezelfde maar waarom geen Sram meer?
En het blijft een beauty! (sorry Fizik)
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

jelle279
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 feb 2005 16:13

jelle279 30 aug 2009 00:03

@janjmagic Waarom geen SRAM meer, mijn achterderrie was beschadigd ( lakschade ) en ik was zowiezo niet echt meer enthousiast meer over sram, vooral de beperkte trimmogelijkheden ( geen op het binnenblad! ) waren een doorn in het oog voor iemand zoals ik die vaak het binnenblad gebruik op de steile klimmetjes in Limburg en de Ardennen. Shimano schakelt heerlijk en heeft bovendien zoveel trimstanden dat je in principe alle 20 de versnellingen zou kunnen gebruiken. Ik heb nog ff getwijfeld om een nieuwe bike aan te schaffen maar ik ben op zich tevreden over mijn vector en vind hem natuurlijk strak uitzien qua kleurcombinatie ( alleen het lakwerk vind ik in vergelijking met bv ridley een stuk minder )

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 30 aug 2009 11:17

janjmagic schreef:Hey Jelle, De fiets blijft dezelfde maar waarom geen Sram meer?
En het blijft een beayty! (sorry Fizik)


Geeft niet hoor, iedereen zo zijn ding. Ik ben wel benieuwd welke Sram groep je had Jelle. Ik rij al en hele tijd met een Force groep en die heeft op het voorblad voor mij voldoende trimmogelijkheden.

daj
Forum-lid
Berichten: 712
Lid geworden op: 20 jul 2007 18:50

daj 30 aug 2009 12:01

fizik schreef:Ik ben wel benieuwd welke Sram groep je had Jelle.


Aan de foto's een pagina terug te zien was dat de zwarte Rival groep!

jelle279
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 feb 2005 16:13

jelle279 30 aug 2009 23:34

klopt de zwarte rival groep. De voorderailleur heeft 3 standen evenals de Red en de Force: binnenblad, buitenblad binnen ( dus voor de combinatie met grootste tandwielen achter ) en buitenblad buiten. ( de eerste versies van de rival ( de blanke versie ) en force schenen de middelste trimstanden nog niet eens te hebben ) Ik weet niet of de nieuwe Force ( 2010 versie ) meerdere trimstanden heeft maar ik neem aan dat jij deze nog niet hebt. Ik kon derhalve ( ondanks zeer nauwkeurige en meerdere afstellingen door mijn fm ) niet het binnenblad in combinatie met de 3 zwaarste tandjes achter rijden. Ik kan me voorstellen als je in het westen of in het noorden woont en het binnenblad niet of slechts sporadisch gebruikt hier geen problemen mee hebt, ik vond het in elk geval niet erg praktisch.

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 01 nov 2009 10:32

Gisteren op de BM de Edge staan bewonderen. Schitterend afgewerkte fiets en in de gele uitvoering een eye catcher. Schijnt kwa rijgedrag wat "zachte" te zijn dan de Magic maar wel super strak te sturen. Toch maar eens met mijn financieel directeur aan tafel....:D
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 01 nov 2009 10:36

Jan Janssen staat overigens zelf gewoon op bikemotion in zijn stand.
Dus liefhebbers......shirtje en dikke viltstift meenemen!
FacebookS3RSSite

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 01 nov 2009 14:24

Klopt. En zijn verhalen zijn schitterend!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

Plaats reactie