Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kuota

rene1
Forum-lid

rene1 18 feb 2007 13:11

Quoten: Origineel geplaatst door marcusss op 18 Februari 2007

Hoeft dit nog commentaar?

Een paar persoonlijke smaak dingetjes 't is dat je er om vraagt; Ik vind de opengewerkte tandwielbladen zoals de hierboven al eens geposte TA net wat mooier. De rode stickers op de velg zou ik er zelf ook af proberen te krijgen en de spacertoren wat verkleinen als je uitgesteld en tevreden bent. En als ik dan echt wil gaan mierenneuken; zwarte kabels van Shimano of Nokon oid. Verder erg mooi!

peteri200
Forum-lid

peteri200 18 feb 2007 13:30

ff die rode stickers eraf inderdaad. maar voor de rest wat een schitterende fiets. prachtig frame echt super.

youri
Forum-lid

youri 18 feb 2007 14:46

Quoten: Origineel geplaatst door Peter i200 op 18 Februari 2007

ff die rode stickers eraf inderdaad. maar voor de rest wat een schitterende fiets. prachtig frame echt super.

prachtige fiets, ik zou ook de rode stickers eraf halen. Verder niks op aan te merken.

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 18 feb 2007 15:09

Marcuss vraagt: Hoeft dit nog commentaar?Ik weet dat het zéér persoonlijk is en smaken verschillen, maar ik vind het geen fraai geheel, sorry! Het frame is te bont (rare strepen)! De velgen zijn te ook te druk, te gemêleerd en ze passen niet bij het carbon van het frame (mijn persoonlijke mening). Tja,  en Shimano is ook niet echt fraai! Die rare grove shifters en de tandwielen zijn helemaal geen gezicht! Ook van de zadelpen ben ik geen fan! Ik zou zoiets nooit kopen! Maar nogmaals, jij vind het mooi dus geniet er van en ik wens je toch veel plezierige kilometers! en niet boos worden want dit is het risico als je andere forumleden vraagt wat ze van je fiets vinden!
Gerardo

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 18 feb 2007 19:39

Quoten: Origineel geplaatst door Gerardo op 18 Februari 2007

Marcuss vraagt: Hoeft dit nog commentaar?Ik weet dat het zéér persoonlijk is en smaken verschillen, maar ik vind het geen fraai geheel, sorry! Het frame is te bont (rare strepen)! De velgen zijn te ook te druk, te gemêleerd en ze passen niet bij het carbon van het frame (mijn persoonlijke mening). Tja,  en Shimano is ook niet echt fraai! Die rare grove shifters en de tandwielen zijn helemaal geen gezicht! Ook van de zadelpen ben ik geen fan! Ik zou zoiets nooit kopen! Maar nogmaals, jij vind het mooi dus geniet er van en ik wens je toch veel plezierige kilometers! en niet boos worden want dit is het risico als je andere forumleden vraagt wat ze van je fiets vinden!

Hoi,
+1
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

casran
Forum-lid HC

casran 18 feb 2007 20:14

Ik vind de fiets van Marc wel mooi. Vroeger was het mijn ding niet, maar ik vind carbonwielen in 12K lang niet slecht ogen... Ik laat me ooit wel eens een dergelijk setje samenstellen (Corima velgen, of toch maar eens die Mavic Cosmic Ultimate proberen). Of de 12K carbon van Marcs velgen aansluiten op de 12K van het Kebel frame kan ik op de foto niet zo goed beoordelen... dat zal ik op een triathlon wedstrijd dan wel eens gaan bekijken!
Als je vandaag met die opstelling bent gaan trainen zal je wellicht teleurgesteld geweest zijn in de snelheidsmeting van je Polar, Marc.
@ Gerardo: ik begrijp je mening wel... Shimano is nu eenmaal Shimano, love it or hate it, en het zal in 2008 niet anders zijn kan ik je alvast toevertrouwen.Kan je me even toelichten welk bezwaar je hebt tegen het type zadelpen van de Kebel? Voor een raceframe, en dit geval dat van een triathleet, lijkt het me naar aerodynamica een prachtige oplossing.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

marcusss
Forum-lid

marcusss 18 feb 2007 20:39

't was me ook opgevallen van dat magneetje. Maar ik ben met mijn Aksiums de weg op gegaan. Hij stuurt allesinds zalig, binnekort zal ik weten hoe de Kebel zich in competitie gedraagd.
Tja, mijn voorkeur voor Shimano heeft veel met de praktische kant te maken. De lengte van je opzetstuurtje wordt in OD-triathlons bepaald door het uiterste punt van je shifters. Die van Shimano zijn een stuk langer dan die van Campa, vandaar. Ook heb ik ervaren dat je veel gemakkelijker wisselstukken vindt voor Shimano in landen als Tsjechië, Griekenland enz.

casran
Forum-lid HC

casran 18 feb 2007 20:48

Quoten: Origineel geplaatst door marcusss op 18 Februari 2007

Tja, mijn voorkeur voor Shimano heeft veel met de praktische kant te maken. De lengte van je opzetstuurtje wordt in OD-triathlons bepaald door het uiterste punt van je shifters. Die van Shimano zijn een stuk langer dan die van Campa, vandaar. Ook heb ik ervaren dat je veel gemakkelijker wisselstukken vindt voor Shimano in landen als Tsjechië, Griekenland enz.

Gaat het dan zo snel stuk bij Shimano?   Met die andere overweging had ik nog geen rekening gehouden... vervelende triathlonreglementering, al hebben jullie het geluk dat fietsjes lichter dan 6,8kg mogen zijn.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

colnagog
Forum-lid

colnagog 18 feb 2007 21:49

Hee Casran,

Al iets bekend ten aanzien van Zwolle?
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

wesley
Forum-lid

Gebruikersavatar wesley 18 feb 2007 22:07

Is het de Kuota geworden, Colnago/G?

pinguin
Forum-lid

pinguin 18 feb 2007 22:31

Een mooie Kebel maar die paarsrode stickers vloeken als geen ander. Met sobere witte belettering zou een strakker geheel gevormd worden.
Wat weegt deze fiets in zijn geheel?
No pain, no game!

IBAN
Forum-lid

IBAN 18 feb 2007 22:34

Een mooi frame die kebel maar die wielen vind ik echt spuuglelijk. Die Dura Ace crank vind ik de mooiste crank op de markt. Die ziet er tenminste strak en modern uit. Ik vind juist die marmer look van campa vreselijk, veel te klassiek allemaal, in mijn badkamer ja, maar op mijn crank!! Maar nogmaals, mooi frame!

Plaats reactie