ISAAC
-
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 04 aug 2010 11:11
Haha, inderdaad, ik beschik ook nog over een slecht weer fiets
Isaac Kelvin
Dit is mijn Isaac, een Kelvin uit 2005. Hij is voorzien van Easton Circuit wielen, Ultegra 6700 groep, Pro XLT zadelpen, Deda Quatro stuurpen en een ITM Wing Lite stuur. Op de foto lijkt het alsof het stuur enorm omhoog staat, maar in werkelijkheid is de bovenkant nagenoeg horizontaal.
Ik ben nog aan het experimenteren met de stand van het zadel, vandaar de wellicht wat vreemde stand
Wensen? Carbon zadelpen en carbon wingshape stuur/stuurpen (wellicht uit China?)
Uploaded with ImageShack.us
Dit is mijn Isaac, een Kelvin uit 2005. Hij is voorzien van Easton Circuit wielen, Ultegra 6700 groep, Pro XLT zadelpen, Deda Quatro stuurpen en een ITM Wing Lite stuur. Op de foto lijkt het alsof het stuur enorm omhoog staat, maar in werkelijkheid is de bovenkant nagenoeg horizontaal.
Ik ben nog aan het experimenteren met de stand van het zadel, vandaar de wellicht wat vreemde stand
Wensen? Carbon zadelpen en carbon wingshape stuur/stuurpen (wellicht uit China?)
Uploaded with ImageShack.us
Tot een niet oplettende automobilist mij frontaal schepte heb ik heb ik heerlijk gereden op dit frame... Niet super licht, maar erg stijf (100+ Nm torsiestijfheid) en comfortabel tegelijk.. echt zo'n fiets waarbij je in een afdaling eens heerlijk rechtop gaat zitten met je handen achter het hoofd .. Daar bij komt de scherpe prijs.. (volgens mij her en der voor zo'n 650 euro?) Dus als je niet op de grammetjes, maar wel op de centen let een aanrader!
Als je hem voor 650 euro weet te vinden hoor ik het graag, tot nu toe kom ik hem voor 700/750 euro tegen. Weet je overigens ook de overige stijfheidswaarden? Vooralsnog weinig over kunnen vinden.
Qua gewicht ga ik er al zo'n 200 gram op vooruit, dus daar ga ik niet over klagen.
Qua gewicht ga ik er al zo'n 200 gram op vooruit, dus daar ga ik niet over klagen.
Ik heb ze wel eens voor die prijs voorbij zien komen op marktplaats.. heb net even gekeken en kon ze nu niet vinden... maar je zou ook wat bekende Duitse sites af kunnen stropen.
Ik kan me de stijfheidswaarden herinneren van de oude isaac site, maar die is niet meer online.. Isaac heeft echter de gewoonte om bij nieuwe seizoenen de oude modellen te laten 'degraderen'. Dus de Kelvin uit '06/'07 (hoogwaardiger dan de Pascal uit die tijd) werd zo ongeveer de nieuwe Pascal 2008 (de pascal die jij laat zien is model 2009, maar die heeft enkel een andere paintjob gekregen t.o.v. de rode en zwarte 2008 modellen) In elk geval kan je voor de stijfheidswaarden dus aardig aansluiten bij de stijfheidswaarden van de Kelvin '06/'07 en die staan weer in de stijfheidsmetingen van Fiets zelf :
ISAAC Kelvin carbon lijm 57 440 1510 3,23 5,35 2,3 2,4 108,9 43,5 41,7 72,12 112,32033 105,41797
Behoorlijk stijf dus!
Ik kan me de stijfheidswaarden herinneren van de oude isaac site, maar die is niet meer online.. Isaac heeft echter de gewoonte om bij nieuwe seizoenen de oude modellen te laten 'degraderen'. Dus de Kelvin uit '06/'07 (hoogwaardiger dan de Pascal uit die tijd) werd zo ongeveer de nieuwe Pascal 2008 (de pascal die jij laat zien is model 2009, maar die heeft enkel een andere paintjob gekregen t.o.v. de rode en zwarte 2008 modellen) In elk geval kan je voor de stijfheidswaarden dus aardig aansluiten bij de stijfheidswaarden van de Kelvin '06/'07 en die staan weer in de stijfheidsmetingen van Fiets zelf :
ISAAC Kelvin carbon lijm 57 440 1510 3,23 5,35 2,3 2,4 108,9 43,5 41,7 72,12 112,32033 105,41797
Behoorlijk stijf dus!
Ik weet natuurlijk niet hoe hard je trapt, maar in algemene zin vraag ik me altijd af hoeveel vermogen je moet kunnen trappen (afgezien van de sprint) wil je een verschil in stijfheid boven de 100 nm kunnen merken... Overigens is het comfort van het carbon wel echt en plus t.o.v. stijf alu (ik rijd zelf ook alu hoor.. maar vond de pascal fijner wat dat betreft)
Een nieuwe vraag over Isaac, maar dan de Sonic (model 2008/2009).
Van een Isaac-dealer in de buurt kreeg ik te horen dat ik spijt zou gaan krijgen van de aanschaf van een frame van voor het faillissement (2009). Ik zou namelijk binnen twee/drie jaar met een gebroken frame in de winkel staan...
Nu kan ik er met Google niks over vinden, maar weet iemand van hier er wellicht meer over?
Van een Isaac-dealer in de buurt kreeg ik te horen dat ik spijt zou gaan krijgen van de aanschaf van een frame van voor het faillissement (2009). Ik zou namelijk binnen twee/drie jaar met een gebroken frame in de winkel staan...
Nu kan ik er met Google niks over vinden, maar weet iemand van hier er wellicht meer over?
Ik weet wel dat op een gegeven moment een terugroep actie heeft plaatsgevonden omdat (meen ik mij te herinneren) de headsets die in de frames geleverd werden niet betrouwbaar waren icm met de vorm van de balhoofdbuis (beetje vaag, maar zoiets was het, dus daar zou je eens op kunnen googlen).. Echter gebroken isaac frames heb ik behalve door crashes nog nooit gezien.. mijn FM is ook dealer en ik zie de oude modelen nog genoeg bij hem voorbij komen voor onderhoud en ook genoeg rijden rondom Utrecht. Dus ik denk dat je FM je liever een nieuw model verkoopt, waar overigens met oog op garanties natuurlijk wel weer wat voor te zeggen is.
Mijn FM heeft hij ook nog behoorlijk wat overjarige modellen liggen meen ik dus je zou eens bij hem kunnen informeren of hij nog wat moois heeft in jou maat --> Cycles Dupree te Utrecht.
Mijn FM heeft hij ook nog behoorlijk wat overjarige modellen liggen meen ik dus je zou eens bij hem kunnen informeren of hij nog wat moois heeft in jou maat --> Cycles Dupree te Utrecht.
Het probleem was de expander die in je voorvork moet,ik heb zelf een langere expander gekregen en geen problemen meer gehad,en je moet altijd een kleine spacer boven de stuurpen monteren!en ik heb vanaf 2008 het betreffende frame,krijg je geen spijt van als je die koopt! hier de link naar het artikel
http://www.fiets.nl/news.asp?NewsId=2185&NewsCatId=2
http://www.fiets.nl/news.asp?NewsId=2185&NewsCatId=2