Merckx
Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 16 Oktober 2006
Rijd je volgend jaar dan nog wedstrijden? Bij welke ploeg? En wat wordt dan het merk van de ploeg? Dacht dat het dit jaar bij jullie Ridley was?
greets
Ik rijd volgend jaar bij een Amerikaanse ploeg... tot het laatst lagen enkele merken in de running (en dan voornamelijk Colnago, omdat we het jeugdteam van Navigators zijn), maar er is afgelopen weekend uiteindelijk beslist dat we met Kuota zullen rijden. Of het Campa of Shimano wordt, is nog in twijfel. Wellicht worden de tijdritwielen Xentis. Sturen komen van Oval Concepts, zadels van Fizik, trainingssystemen van SRM, Ergomo of Garmin,...
Mijn vorige ploeg reed idd met Ridley, maar ik gaf steeds m'n frame terug omdat ik een overeenkomst met Merckx had. Om die reden ook rijd en train ik tot de afsluiting van het seizoen (vandaag in Putte-Kapelle) met Merckx.
Rijd je volgend jaar dan nog wedstrijden? Bij welke ploeg? En wat wordt dan het merk van de ploeg? Dacht dat het dit jaar bij jullie Ridley was?
greets
Ik rijd volgend jaar bij een Amerikaanse ploeg... tot het laatst lagen enkele merken in de running (en dan voornamelijk Colnago, omdat we het jeugdteam van Navigators zijn), maar er is afgelopen weekend uiteindelijk beslist dat we met Kuota zullen rijden. Of het Campa of Shimano wordt, is nog in twijfel. Wellicht worden de tijdritwielen Xentis. Sturen komen van Oval Concepts, zadels van Fizik, trainingssystemen van SRM, Ergomo of Garmin,...
Mijn vorige ploeg reed idd met Ridley, maar ik gaf steeds m'n frame terug omdat ik een overeenkomst met Merckx had. Om die reden ook rijd en train ik tot de afsluiting van het seizoen (vandaag in Putte-Kapelle) met Merckx.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
08-07-2006 : Arden Challenge (tijdrit) (- dln) - elite & beloftenBehaald resultaat : 1910-06-2006 : Limelette (20 dln) - elite z/cBehaald resultaat : 1504-06-2006 : Ellignies-Sainte-Anne (60 dln) - elite z/cBehaald resultaat : 3225-05-2006 : Aalter (41 dln) - elite & beloftenBehaald resultaat : 27
Niet een beetje hoog gegepen? 'de opleidingsploeg van Navigators'?
Maar ja wie niet waagt wie niet wint... !
Niet een beetje hoog gegepen? 'de opleidingsploeg van Navigators'?
Maar ja wie niet waagt wie niet wint... !
Quoten: Origineel geplaatst door koers op 17 Oktober 2006
Niet een beetje hoog gegepen? 'de opleidingsploeg van Navigators'?
Maar ja wie niet waagt wie niet wint... !
Ik heb dit jaar dan ook niet echt "gekoerst" hé... een profopleidingsploeg betekent bij ons immers dat er niet naar kermiskoersen of cyclosportieves maar wel naar interclubs en rittenkoersen gekeken wordt, en dan vooral naar capaciteiten en progressiemogelijkheden. En buiten de Tryptique Ardennais heb ik door allerlei omstandigheden dit jaar geen grote koersen gereden.Daarnaast ken ik m'n eigen capaciteiten, maar vooral ook mijn beperkingen. Doorgroeien naar de profs is voor mij geen optie en geen doel; ik ben er in de ploeg dan ook vooral ter ondersteuning van de Amerikanen en de Zweed die Magnus Backstedt aanbrengt. Het was -omwille van de manier van werken- de enige ploeg waarvoor ik nog wou tekenen; voor andere projecten of ploegen kon ik geen tijd maken. Ik leg dit mogelijks ooit wel eens verder uit (het is trouwens een redenering waarin jij, koers, naar ik je een beetje ken en je posts over Belgische kermiskoersen gelezen heb, je ook goed zou kunnen vinden).
Niet een beetje hoog gegepen? 'de opleidingsploeg van Navigators'?
Maar ja wie niet waagt wie niet wint... !
Ik heb dit jaar dan ook niet echt "gekoerst" hé... een profopleidingsploeg betekent bij ons immers dat er niet naar kermiskoersen of cyclosportieves maar wel naar interclubs en rittenkoersen gekeken wordt, en dan vooral naar capaciteiten en progressiemogelijkheden. En buiten de Tryptique Ardennais heb ik door allerlei omstandigheden dit jaar geen grote koersen gereden.Daarnaast ken ik m'n eigen capaciteiten, maar vooral ook mijn beperkingen. Doorgroeien naar de profs is voor mij geen optie en geen doel; ik ben er in de ploeg dan ook vooral ter ondersteuning van de Amerikanen en de Zweed die Magnus Backstedt aanbrengt. Het was -omwille van de manier van werken- de enige ploeg waarvoor ik nog wou tekenen; voor andere projecten of ploegen kon ik geen tijd maken. Ik leg dit mogelijks ooit wel eens verder uit (het is trouwens een redenering waarin jij, koers, naar ik je een beetje ken en je posts over Belgische kermiskoersen gelezen heb, je ook goed zou kunnen vinden).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 17 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door koers op 17 Oktober 2006
Niet een beetje hoog gegepen? 'de opleidingsploeg van Navigators'?
Maar ja wie niet waagt wie niet wint... !
Ik heb dit jaar dan ook niet echt "gekoerst" hé... een profopleidingsploeg betekent bij ons immers dat er niet naar kermiskoersen of cyclosportieves maar wel naar interclubs en rittenkoersen gekeken wordt, en dan vooral naar capaciteiten en progressiemogelijkheden. En buiten de Tryptique Ardennais heb ik door allerlei omstandigheden dit jaar geen grote koersen gereden.Daarnaast ken ik m'n eigen capaciteiten, maar vooral ook mijn beperkingen. Doorgroeien naar de profs is voor mij geen optie en geen doel; ik ben er in de ploeg dan ook vooral ter ondersteuning van de Amerikanen en de Zweed die Magnus Backstedt aanbrengt. Het was -omwille van de manier van werken- de enige ploeg waarvoor ik nog wou tekenen; voor andere projecten of ploegen kon ik geen tijd maken. Ik leg dit mogelijks ooit wel eens verder uit (het is trouwens een redenering waarin jij, koers, naar ik je een beetje ken en je posts over Belgische kermiskoersen gelezen heb, je ook goed zou kunnen vinden).
Blijkbaar staan de renners voor de ploegleiding in BE in hoger aanzien dan in NL. Zo ervaarde ik afgelopen weekend ook nog. Desalniettemin ken ik tig renners met betere papieren, waarvoor zo een stap logischer zou zijn, maar goed ik ken je niet als renner. Suc6 zeer waarschijnlijk zie je me nog wel tijdens een koers
Quoten: Origineel geplaatst door koers op 17 Oktober 2006
Niet een beetje hoog gegepen? 'de opleidingsploeg van Navigators'?
Maar ja wie niet waagt wie niet wint... !
Ik heb dit jaar dan ook niet echt "gekoerst" hé... een profopleidingsploeg betekent bij ons immers dat er niet naar kermiskoersen of cyclosportieves maar wel naar interclubs en rittenkoersen gekeken wordt, en dan vooral naar capaciteiten en progressiemogelijkheden. En buiten de Tryptique Ardennais heb ik door allerlei omstandigheden dit jaar geen grote koersen gereden.Daarnaast ken ik m'n eigen capaciteiten, maar vooral ook mijn beperkingen. Doorgroeien naar de profs is voor mij geen optie en geen doel; ik ben er in de ploeg dan ook vooral ter ondersteuning van de Amerikanen en de Zweed die Magnus Backstedt aanbrengt. Het was -omwille van de manier van werken- de enige ploeg waarvoor ik nog wou tekenen; voor andere projecten of ploegen kon ik geen tijd maken. Ik leg dit mogelijks ooit wel eens verder uit (het is trouwens een redenering waarin jij, koers, naar ik je een beetje ken en je posts over Belgische kermiskoersen gelezen heb, je ook goed zou kunnen vinden).
Blijkbaar staan de renners voor de ploegleiding in BE in hoger aanzien dan in NL. Zo ervaarde ik afgelopen weekend ook nog. Desalniettemin ken ik tig renners met betere papieren, waarvoor zo een stap logischer zou zijn, maar goed ik ken je niet als renner. Suc6 zeer waarschijnlijk zie je me nog wel tijdens een koers
Ik las dat Eddy Merckx maandag op de BikeMotion komt bij de stand van Verwimp om handtekeningen en zo uit delen en dit is nou net de dag voor de vakhandel,toch jammer dat hij niet komt op 1 van de andere dagen ik denk dat de meeste dat ook wel vinden.
Cameraman/Editor/ HD Videoproducties.
Zannata Z45 Cyclocross
Zannata Z45 Cyclocross
Dat begrijp ik niet, een kermiskoers (1.12) is een kermiskoers. Of die nu in Zwevezele, Borgloon of Huy gereden wordt.
De door jou uitgeroepen "klimkoersen" zijn gewoon heuvelachtige kermiskoersen.
Bij de juniores wordt de term "klimkoersen" gehanteerd, maar niet bij U23/elite zc.
De door jou uitgeroepen "klimkoersen" zijn gewoon heuvelachtige kermiskoersen.
Bij de juniores wordt de term "klimkoersen" gehanteerd, maar niet bij U23/elite zc.
Quoten: Origineel geplaatst door Tony op 17 Oktober 2006
Ik las dat Eddy Merckx maandag op de BikeMotion komt bij de stand van Verwimp om handtekeningen en zo uit delen en dit is nou net de dag voor de vakhandel,toch jammer dat hij niet komt op 1 van de andere dagen ik denk dat de meeste dat ook wel vinden.
Jammer. Ik heb Eddy overigens niet gezien op Expo-Velo; hij was er niet??
Quoten: Origineel geplaatst door koers op 17 Oktober 2006
overigens je hebt kermiskoersen en kermiskoersen.
een (kermis)klimkoers in wallonie of pajottenland is anders dan een kermiskoers (criterium) rond de dorpskern!
Dat klopt wel, Michael. @ paashaas: uit dat soort koersen kan je naar vormpeil voor interclubs iétsje meer afleiden dan uit een bochtig Vlaams kermiskoersje; ik haat ploegleiders die selectie voor interclubs en etappekoersen baseren op kermiskoersjes van 110km... maar ze doen maar.
Het niveau van begeleiding bij m'n nieuwe team heeft trouwens niets te maken met het gemiddelde Belgische niveau. En er zijn idd "tig" (-> puur Nederlands woord) renners met betere papieren dan ik, alleen komen ze er in onze opleiding gewoon niet in puur op basis van koersresultaten: er zijn al renners met een indrukwekkend palmares geweigerd, en voor de Amerikanen wordt geselecteerd uit 350 aanvragen van renners die allen een inschrijvingsbedrag van 4 cijfers in euro betalen voor een volledig opleidingstraject... Als je naar BikeMotion komt, leg ik het je graag uit, want ik denk dat jij je wel in die filosofie zal kunnen vinden!
Ik las dat Eddy Merckx maandag op de BikeMotion komt bij de stand van Verwimp om handtekeningen en zo uit delen en dit is nou net de dag voor de vakhandel,toch jammer dat hij niet komt op 1 van de andere dagen ik denk dat de meeste dat ook wel vinden.
Jammer. Ik heb Eddy overigens niet gezien op Expo-Velo; hij was er niet??
Quoten: Origineel geplaatst door koers op 17 Oktober 2006
overigens je hebt kermiskoersen en kermiskoersen.
een (kermis)klimkoers in wallonie of pajottenland is anders dan een kermiskoers (criterium) rond de dorpskern!
Dat klopt wel, Michael. @ paashaas: uit dat soort koersen kan je naar vormpeil voor interclubs iétsje meer afleiden dan uit een bochtig Vlaams kermiskoersje; ik haat ploegleiders die selectie voor interclubs en etappekoersen baseren op kermiskoersjes van 110km... maar ze doen maar.
Het niveau van begeleiding bij m'n nieuwe team heeft trouwens niets te maken met het gemiddelde Belgische niveau. En er zijn idd "tig" (-> puur Nederlands woord) renners met betere papieren dan ik, alleen komen ze er in onze opleiding gewoon niet in puur op basis van koersresultaten: er zijn al renners met een indrukwekkend palmares geweigerd, en voor de Amerikanen wordt geselecteerd uit 350 aanvragen van renners die allen een inschrijvingsbedrag van 4 cijfers in euro betalen voor een volledig opleidingstraject... Als je naar BikeMotion komt, leg ik het je graag uit, want ik denk dat jij je wel in die filosofie zal kunnen vinden!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
@ Casran: Idd, in de ploeg waar ik reed werd de selectie van de eerste interclubs van het seizoen bepaald aan de hand van de resultaten in de oefenkoersen. (die naar mijn mening het doel hebben zoals de naam zegt, snelheid opdoen)
Maar ik blijf erbij, een kermiskoers is een kermiskoers, ik rij liever geen vlakke bochtige kermiskoersen (zoals er veel koersen in de kempen zijn). Maar de kopgroep in dergelijke koers heeft toch ook een goede conditie hoor, maar dat moet ik je wss niet vertellen.
Het komt erop neer dat je je in een heuvelachtige koers niet kan wegsteken neem ik aan? Maar als je slecht bent in een vlakke bochtige kermiskoers hang je ook vlug achteraan en dan wordt het zeer zwaar. En dus is een kermiskoers een kermiskoers .
Maar ik blijf erbij, een kermiskoers is een kermiskoers, ik rij liever geen vlakke bochtige kermiskoersen (zoals er veel koersen in de kempen zijn). Maar de kopgroep in dergelijke koers heeft toch ook een goede conditie hoor, maar dat moet ik je wss niet vertellen.
Het komt erop neer dat je je in een heuvelachtige koers niet kan wegsteken neem ik aan? Maar als je slecht bent in een vlakke bochtige kermiskoers hang je ook vlug achteraan en dan wordt het zeer zwaar. En dus is een kermiskoers een kermiskoers .
Quote: Origineel geplaatst door Tony op 17 Oktober 2006
Ik las dat Eddy Merckx maandag op de BikeMotion komt bij de stand van Verwimp om handtekeningen en zo uit delen en dit is nou net de dag voor de vakhandel,toch jammer dat hij niet komt op 1 van de andere dagen ik denk dat de meeste dat ook wel vinden.
Sjiek! Mijn Fm heeft me een vrijkaartje weten te regelen
Ik las dat Eddy Merckx maandag op de BikeMotion komt bij de stand van Verwimp om handtekeningen en zo uit delen en dit is nou net de dag voor de vakhandel,toch jammer dat hij niet komt op 1 van de andere dagen ik denk dat de meeste dat ook wel vinden.
Sjiek! Mijn Fm heeft me een vrijkaartje weten te regelen
Science of Performance!
een vlakke bochtige kermiskoers is totaal niet te vergelijken met de mooie koersen in pajottenland/wallonie
waar de eerste ook wat stuurkunsten, goed bochtenwerk en explosiviteit vergt, naast goed op de kant rijden etc. zijn er ook koersen waar enkele BRUTE klimmen in zitten:
omgeving luik zijn een paar zware, omgeving wavre(limelette, ottembourg,la roche, aubel, vodelee etc.) en ook omgeving geraardsbergen, maar ook wat zuidelijker (deux acren, virginal,
dit is ook duidelijk te merken aan eht deelnemersveld dat naar zulke koersen toekomt, verschillende nationaliteiten (1x zelfs 15 ), veel continentale renners etc.
mijn inziens zijn deze koersen net zo zwaar als een interclub! een goede ploegleider weet welke koersen zwaar zijn en aan de uitslag is te zien welke een goed deelnemersveld hadden.
(ps. mijn uitslagen staan hier http://members.lycos.nl/michaelwebsite/ )
Laat 1 ding duidelijk zijn. 95 van de belgische koersen, ook de vlakke kermiskoersen, zijn BETER dan Nederlandse criteriums tenzij je natuurlijk een criterium specialist bent.
Wij rijden hier in nederland namelijk over ('westlandse') rondjes van 600 tot 1500meter met 4 tot 10haakse bochten, een weg van soms 3meter breed met stoepranden, de weg geheel gelegd met klinkers, overal drempels, paaltjes, putten, vluchtheuvels.... 1 grote kamikaze hier in nederland!!! iedere koers valpartijen. enkele criteriums lijken een beetje op een omloop buiten het dorp van 2-3km maar dat zijn er hoogstens 10 in een jaar ofzo. mijn inziens heeft dit alles niet zoveel gemeen met wielrennen zoals de profs dat beoefenen. de klassiekers dan; waaierklassiekers waarbij het vanaf het startschot vechten in om voorin te komen. valpartijen in de neutralisatie... daarna een eerste koersuur waarbij circa 100man op de kant uit het wiel gereden worden... voor een anti-kamikaze-piloot als ik, zit er maar 1 ding op en dat is als het op de kant gaat naar voren rijden... pffffff
daarom koers ik veel liever in Belgie he wat 'verantwoorder' gedrag in het peloton, maar gemiddeld gezien sterkere renners en hardere koers. dit heeft ook voordelen; het breekt minder snel op de kant en de koers wordt vaak beslist op het zwaartepunt van de koers.
waar de eerste ook wat stuurkunsten, goed bochtenwerk en explosiviteit vergt, naast goed op de kant rijden etc. zijn er ook koersen waar enkele BRUTE klimmen in zitten:
omgeving luik zijn een paar zware, omgeving wavre(limelette, ottembourg,la roche, aubel, vodelee etc.) en ook omgeving geraardsbergen, maar ook wat zuidelijker (deux acren, virginal,
dit is ook duidelijk te merken aan eht deelnemersveld dat naar zulke koersen toekomt, verschillende nationaliteiten (1x zelfs 15 ), veel continentale renners etc.
mijn inziens zijn deze koersen net zo zwaar als een interclub! een goede ploegleider weet welke koersen zwaar zijn en aan de uitslag is te zien welke een goed deelnemersveld hadden.
(ps. mijn uitslagen staan hier http://members.lycos.nl/michaelwebsite/ )
Laat 1 ding duidelijk zijn. 95 van de belgische koersen, ook de vlakke kermiskoersen, zijn BETER dan Nederlandse criteriums tenzij je natuurlijk een criterium specialist bent.
Wij rijden hier in nederland namelijk over ('westlandse') rondjes van 600 tot 1500meter met 4 tot 10haakse bochten, een weg van soms 3meter breed met stoepranden, de weg geheel gelegd met klinkers, overal drempels, paaltjes, putten, vluchtheuvels.... 1 grote kamikaze hier in nederland!!! iedere koers valpartijen. enkele criteriums lijken een beetje op een omloop buiten het dorp van 2-3km maar dat zijn er hoogstens 10 in een jaar ofzo. mijn inziens heeft dit alles niet zoveel gemeen met wielrennen zoals de profs dat beoefenen. de klassiekers dan; waaierklassiekers waarbij het vanaf het startschot vechten in om voorin te komen. valpartijen in de neutralisatie... daarna een eerste koersuur waarbij circa 100man op de kant uit het wiel gereden worden... voor een anti-kamikaze-piloot als ik, zit er maar 1 ding op en dat is als het op de kant gaat naar voren rijden... pffffff
daarom koers ik veel liever in Belgie he wat 'verantwoorder' gedrag in het peloton, maar gemiddeld gezien sterkere renners en hardere koers. dit heeft ook voordelen; het breekt minder snel op de kant en de koers wordt vaak beslist op het zwaartepunt van de koers.