Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 08 Oktober 2005
Spijtig van je Ridley Scandium, maar ik merk van een heel pak valpartijen dat alu Ridley-frames allemaal heel snel indeuken. Zelf heb ik steeds competitie gedaan met carbonframes en die zijn steeds ongeschonden uit valpartijen gekomen (het frame dan hé); een vriend van me mocht wel ooit 'ns zijn Giant carbonframe in twee stukjes oprapen (enkel de kabels hielden hem bijeen) maar die was super tevreden dat zijn LWs die val feilloos overleefden.
Je hebt duidelijk traumatische ervaringen met Ridley Casran. Duurdere aluframes worden toch quasi allemaal opgebouwd uit triple butted Columbus of Dedacciai buizen. Waarom zou zo'n buizenset die door Merckx aaneengelast is minder snel deuken dan een door Ridley? En wie (Sharkman?) beweerde hier op het forum dat je de recente Cannondaleframes met je duim en wijsvinger kan indeuken. Ik weet ook wel dat een Radonframe van 1,8 kg beter bestand is tegen ongevalletjes.
Droomfiets
5 teamgenoten (enkel de jongens uit mijn reeks) hebben tijdens het seizoen hun Ridley-frame moeten vervangen met dergelijke problemen (ik heb het dan nog niet over wat ik hoor en zie van andere ploegen). Maar ik ben de welles-nietes discussie rond Ridley wel wat beu: iets meer in koersmilieus komen en u zou misschien beter weten, geldt evengoed voor het dalend aantal verdelers van Ridley... Ik heb het dan nog niet over de carbonframes van dat merk.
Voor kwaliteit moet je niet bij dat merk zijn. En jammer genoeg zet zich dat door in hun componentenlijn 4ZA.
Voor kwaliteit moet je niet bij dat merk zijn. En jammer genoeg zet zich dat door in hun componentenlijn 4ZA.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 09 Oktober 2005
5 teamgenoten (enkel de jongens uit mijn reeks) hebben tijdens het seizoen hun Ridley-frame moeten vervangen met dergelijke problemen (ik heb het dan nog niet over wat ik hoor en zie van andere ploegen). Maar ik ben de welles-nietes discussie rond Ridley wel wat beu: iets meer in koersmilieus komen en u zou misschien beter weten, geldt evengoed voor het dalend aantal verdelers van Ridley... Ik heb het dan nog niet over de carbonframes van dat merk.Voor kwaliteit moet je niet bij dat merk zijn. En jammer genoeg zet zich dat door in hun componentenlijn 4ZA.
Dat kan zijn dat er veel framebreuk is met Ridleys, maar je verklaart nog steeds niet waarom een door Merckx of Colnago aaneengelaste buizenset minder snel zou indeuken.
5 teamgenoten (enkel de jongens uit mijn reeks) hebben tijdens het seizoen hun Ridley-frame moeten vervangen met dergelijke problemen (ik heb het dan nog niet over wat ik hoor en zie van andere ploegen). Maar ik ben de welles-nietes discussie rond Ridley wel wat beu: iets meer in koersmilieus komen en u zou misschien beter weten, geldt evengoed voor het dalend aantal verdelers van Ridley... Ik heb het dan nog niet over de carbonframes van dat merk.Voor kwaliteit moet je niet bij dat merk zijn. En jammer genoeg zet zich dat door in hun componentenlijn 4ZA.
Dat kan zijn dat er veel framebreuk is met Ridleys, maar je verklaart nog steeds niet waarom een door Merckx of Colnago aaneengelaste buizenset minder snel zou indeuken.
Quoten: Origineel geplaatst door Be.rt op 09 Oktober 2005
Dat kan zijn dat er veel framebreuk is met Ridleys, maar je verklaart nog steeds niet waarom een door Merckx of Colnago aaneengelaste buizenset minder snel zou indeuken.
Ik ben geen materiaalexpert, maar ik zie gewoon onnoemelijk veel Ridley frames (Scandium, Compact, Pegasus, Boreas...) geblutst en gedeukt uit crashes komen en het was voornamelijk zichtbaar op de bovenbuis. Laswerk op de naden heeft wel degelijk invloed op de sterkte van de buis middenin.
Dat kan zijn dat er veel framebreuk is met Ridleys, maar je verklaart nog steeds niet waarom een door Merckx of Colnago aaneengelaste buizenset minder snel zou indeuken.
Ik ben geen materiaalexpert, maar ik zie gewoon onnoemelijk veel Ridley frames (Scandium, Compact, Pegasus, Boreas...) geblutst en gedeukt uit crashes komen en het was voornamelijk zichtbaar op de bovenbuis. Laswerk op de naden heeft wel degelijk invloed op de sterkte van de buis middenin.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door Jee-eS op 09 Oktober 2005
Droom stuurtje, of nachtmerriestuurtje?? Een ding is zeker: het valt wel op!
De eerste mountainbike van 25.000 vChr.ook leuk fietse valt veel meer op als zon stuurtje
Materiaal
Gietijzer
Bouwjaar
25.000 B.C. (before Canondale)
Framemaat
2 el (oude lengetemaat)
Voorvork
Rock but no Shocks
Demper
Cane-River-Kwai
Cranckstel
Dinosaurus Bot
Kettingbladen
Houten wiel met 32 haaientanden er op
Balhoofdset
Gevlochten gras
Bracketas
Shimahisto Preo El iks
Velgen
Kei hard Steen
Spaken
6 spaken uit brons gegoten
Naven
Massieve koperen Buis
Snelspanners
Waren toen nog niet uitgevonden
Voorderailleur
Soms wel en soms niet
Achterderailleur
Ughs-Single-Speed
Cassette
Tussenwervel van een Kow
Ketting
Rubberen Bandje
Pedalen
Wood-Woman
Shifters
Pre-Sram
Remmen
Magyura
Remgrepen
Magyura WishBone
Zadelpen
Eikenhout
Zadel
Met hooi gevuld zakje
Voorbouw
Aardenwerk
Stuur
Gewei van een hert
Barends
Klei
Grips
Varkensleer
Banden
Heeeel hard steen
Binnenbanden
Nvt. het waren massief stenen wielen
Nieuwprijs
4 ossen en 2 geiten
Gewicht
180 kg........ oh de fiets....... 90 kgMooiste onderdeelHet mooiste onderdeel is toch wel de achtergrond van de foto.Merkwaardig detailDe kolonie mieren die zich in het zadel aan het nestelen zijn in combinatie met de houtwormen die zich in de zadelpen bevinden De eerste fietscomputer (de zonnewijzer)PluspuntenNooit lekke banden met de massief stenen wielen. Geen slot nodig ivm. het gewicht.MinpuntenTrapt vrij zwaar, de gemiddelde snelheid is op vlak terrein en ideale omstandigheden 12 km/uur. Maximaal gehaalde snelheid is 220 km/uur (Vrije val uit een vliegtuig)OpmerkingenDeze fiets is gevonden tijdens een opgraving in Zuid west oost centraal TransAfriMexotoTrivianLibidalIania. In de veengrond is de fiets en berijder in perfecte toestand gebleven. De biker was waarschijnlijk door het gewicht in de modder blijven steken en heeft door gebrek aan i.Q. niet af durven stappen, hierdoor zakte hij na enkele weken naar beneden de slurry in. De maker is waarschijnlijk al 24.954 jaar dood. De fiets is waarschijnlijk gebruikt als xcountry model, dat is te zien aan het lage gewicht (mmmmh). Dankzij de spiermassa van de vroegere mens was er waarschijnlijk wel een beetje beweging in te krijgen maar dit zal niet al te veel zijn geweest.De eerste mountainbike-helm.Dit is waarschijlijk het oudste fiets bescherm product. De schleprock helm was gemaakt van doorboord hout met een lianen binnenschil. en geillustreerd met sabeltandtijger tanden. De helm was ook gebruikt als een anti-knots dingetje voor als je weer eens te laat in de grot kwam. in het jaar 25.000 B.S (before Specialized
Droom stuurtje, of nachtmerriestuurtje?? Een ding is zeker: het valt wel op!
De eerste mountainbike van 25.000 vChr.ook leuk fietse valt veel meer op als zon stuurtje
Materiaal
Gietijzer
Bouwjaar
25.000 B.C. (before Canondale)
Framemaat
2 el (oude lengetemaat)
Voorvork
Rock but no Shocks
Demper
Cane-River-Kwai
Cranckstel
Dinosaurus Bot
Kettingbladen
Houten wiel met 32 haaientanden er op
Balhoofdset
Gevlochten gras
Bracketas
Shimahisto Preo El iks
Velgen
Kei hard Steen
Spaken
6 spaken uit brons gegoten
Naven
Massieve koperen Buis
Snelspanners
Waren toen nog niet uitgevonden
Voorderailleur
Soms wel en soms niet
Achterderailleur
Ughs-Single-Speed
Cassette
Tussenwervel van een Kow
Ketting
Rubberen Bandje
Pedalen
Wood-Woman
Shifters
Pre-Sram
Remmen
Magyura
Remgrepen
Magyura WishBone
Zadelpen
Eikenhout
Zadel
Met hooi gevuld zakje
Voorbouw
Aardenwerk
Stuur
Gewei van een hert
Barends
Klei
Grips
Varkensleer
Banden
Heeeel hard steen
Binnenbanden
Nvt. het waren massief stenen wielen
Nieuwprijs
4 ossen en 2 geiten
Gewicht
180 kg........ oh de fiets....... 90 kgMooiste onderdeelHet mooiste onderdeel is toch wel de achtergrond van de foto.Merkwaardig detailDe kolonie mieren die zich in het zadel aan het nestelen zijn in combinatie met de houtwormen die zich in de zadelpen bevinden De eerste fietscomputer (de zonnewijzer)PluspuntenNooit lekke banden met de massief stenen wielen. Geen slot nodig ivm. het gewicht.MinpuntenTrapt vrij zwaar, de gemiddelde snelheid is op vlak terrein en ideale omstandigheden 12 km/uur. Maximaal gehaalde snelheid is 220 km/uur (Vrije val uit een vliegtuig)OpmerkingenDeze fiets is gevonden tijdens een opgraving in Zuid west oost centraal TransAfriMexotoTrivianLibidalIania. In de veengrond is de fiets en berijder in perfecte toestand gebleven. De biker was waarschijnlijk door het gewicht in de modder blijven steken en heeft door gebrek aan i.Q. niet af durven stappen, hierdoor zakte hij na enkele weken naar beneden de slurry in. De maker is waarschijnlijk al 24.954 jaar dood. De fiets is waarschijnlijk gebruikt als xcountry model, dat is te zien aan het lage gewicht (mmmmh). Dankzij de spiermassa van de vroegere mens was er waarschijnlijk wel een beetje beweging in te krijgen maar dit zal niet al te veel zijn geweest.De eerste mountainbike-helm.Dit is waarschijlijk het oudste fiets bescherm product. De schleprock helm was gemaakt van doorboord hout met een lianen binnenschil. en geillustreerd met sabeltandtijger tanden. De helm was ook gebruikt als een anti-knots dingetje voor als je weer eens te laat in de grot kwam. in het jaar 25.000 B.S (before Specialized
hit the road jack
Die s-works in inderdaad heel erg mooi. Toen ie net uit was vond ik het een grote afknapper, niet om aan te zien, maar hoe vaker ik hem zie hoe meer ik hem ga waarderen. Ze durven in ieder geval met iets anders te komen! Op het WW forum staat er geloof ik ook ergens, die is helemaal om van te smullen:
http://www.weightweenies.starbike.com/p ... hp?id=2621
Alleen vind ik die staande buis wat minder op de foto van WW. Die oudere versie was toch ook echt wat extremer vorm gegeven. Of zijn er van de nieuwe meerdere versies waar een andere nog steeds die extremere staande buist heeft.
http://www.weightweenies.starbike.com/p ... hp?id=2621
Alleen vind ik die staande buis wat minder op de foto van WW. Die oudere versie was toch ook echt wat extremer vorm gegeven. Of zijn er van de nieuwe meerdere versies waar een andere nog steeds die extremere staande buist heeft.
Iets voor Sharkman!
Dan wel met Campagnolo erop, ander stuur & -pen...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -