Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 26 mar 2014 09:24

New firmware update komt eraan http://www.dcrainmaker.com/2014/03/mio- ... ntrol.html

Leuke features, afwachten wanneer Garmin 800/810 met vergelijkbare updates komt.
What makes the boat go faster?

Lookkg461
Forum-lid

Lookkg461 31 mar 2014 17:06

Mio heeft een eigen in front. Deze plaatst de mio niet mooi in lijn met de stuurpen als ik het goed heb. Is er iemand die een alternatief kent waardoor de mio wel strak in 1 lijn met de stuurpen te plaatsen is zoals de garmin in front b.v.?

Sauvi
Forum-lid

Gebruikersavatar Sauvi 01 apr 2014 08:21

Mooi in lijn toch met de stuurpen.

Afbeelding

Klaasvaak046
Forum-lid

Gebruikersavatar Klaasvaak046 09 apr 2014 12:37

Jammer dat de "nieuwe" stuur mount zo duur is, zou standaard erbij moeten zitten eigenlijk.

Sauvi
Forum-lid

Gebruikersavatar Sauvi 09 apr 2014 15:22

Klaasvaak046 schreef:Jammer dat de "nieuwe" stuur mount zo duur is, zou standaard erbij moeten zitten eigenlijk.
Kijk hier eens... ;) amper duurder dan wat meegeleverd word.

http://www.martens-tweewielers.nl/shop/ ... ont-mount/

RUUD2
Forum-lid

RUUD2 09 apr 2014 20:27

Sauvi schreef:
Klaasvaak046 schreef:Jammer dat de "nieuwe" stuur mount zo duur is, zou standaard erbij moeten zitten eigenlijk.

Je kunt beter de stuurmount gebruiken dan het standaard meegeleverde onding.
Bij was na ca. 5000 km een bevestigingsnokje op de Mio zodanig versleten dat de Mio
behoorlijk denderde .Is door Mio vervangen.Met stuurmount geen problemen meer.
Tevens via MioShare een nieuwe update geinstalleerd:na de reparatie werkte de hartslag-,snelheids- en ritmesensor niet meer.
Na update werkte alles weer

Bobels
Forum-lid

Bobels 10 apr 2014 22:29

Is er dan verschil in slijtage bij gebruik van de stuurmount in vergelijking met de meegeleverde houder. Daar zit toch dezelfde aansluiting op?
Ik ben een Mio gebruiker van het eerste uur en heb geen enkel probleem met de bevestiging. Ding zit muurvast. Ik ben wel weggebruiker en geen mountainbiker. Misschien is dat het verschil?

Sauvi
Forum-lid

Gebruikersavatar Sauvi 11 apr 2014 08:50

Bobels schreef:Is er dan verschil in slijtage bij gebruik van de stuurmount in vergelijking met de meegeleverde houder. Daar zit toch dezelfde aansluiting op?
Ik ben een Mio gebruiker van het eerste uur en heb geen enkel probleem met de bevestiging. Ding zit muurvast. Ik ben wel weggebruiker en geen mountainbiker. Misschien is dat het verschil?
Uiteraard is het capsel voor de bevestiging hetzelfde,enkel bij de stuurmount is dit met meer aan materiaal uitgevoerd,lees steviger.solider.
Als je de colsonbandjes stevig aantrekt,dan zag ik toch een vervorming van het capsel wat op lange termijn kan leiden naar een scheurtje.Zelf voor gehad.Persoonlijk vind ik de stuurmount beter staan,de stuurpen is vrij en je kan eventueel ook een helling eraan geven.

Klaasvaak046
Forum-lid

Gebruikersavatar Klaasvaak046 11 apr 2014 15:06

Sauvi schreef:

Wow, thanks. Ik ga deze meteen bestellen. Nu kan ik eentje op mijn racefiets monteren en de andere op mijn mountainbike.

Lookkg461
Forum-lid

Lookkg461 13 apr 2014 20:38

De mio out front plaatst de mio inderdaad precies zoals ik het mooi en pramtisch vind.

Ik ben er bijna uit welke navigatie ik ga nemen. Wat ik alleen nog graag zou horen is of de suprise me ritten ook opgenomen kunnen worden en opgeslagen in geschiedenis zodat je ze nog eens kan rijden.

kobro
Forum-lid

Gebruikersavatar kobro 13 apr 2014 21:28

Je kunt de ritten van de surprise me ook opnemen en ater weer rijden
Ze komen in de geschiedenis te staan en in je Mio share account
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

Zeeuw54
Forum-lid

Gebruikersavatar Zeeuw54 16 apr 2014 15:37

Gisteren gemeld in topic "Wat heeft u het laatst gekocht";

Na lang vergelijken en zoeken, lezen op dit forum en reviews op het internet, net besteld bij Hartslagmetershop:
Mio Cyclo 305 Hc fietsnavigatie met hartslagmeting/cadans en snelheidssensor (ANT+) met daarbij een Front mounting houder van Mio, complete set voor € 259,- incl verzenden.
Als het goed gaat morgen in huis en dan monteren. Voorlopig weer :D

Vandaag inderdaad keurig afgeleverd en uiteraard begonnen met installeren. Helaas bij het opstarten werd om de startup key gevraagd, deze ingevoerd maar was volgens apparaat niet juist. Diverse malen geprobeerd, maar helaas geen resultaat, via contact Hartslagmetershop met Mio servicedesk contact gehad en diverse dingen geprobeerd, overigens was de startup key volgens hun gegevens correct. Helaas niets werkte, dus ik was :cry: Advies uiteindelijk was omruilen bij de leverancier. Opnieuw contact gezocht met de Hartslagmetershop en zij beloofden mij nog vandaag een nieuw exemplaar te zenden, met een retour etiket voor het niet werkende exemplaar. Dus hopelijk morgen een Mio Cyclo 305 hc die wel werkt.

Ben benieuwd hoe dit afloopt :?:

Inmiddels bericht via track en tracé, dat de nieuwe is verzonden en morgen wordt afgeleverd.
Ridley Fenix C20- 2015 / MBK Super Mirage 105 / Giant XTC
Als je blijft trappen, kom je vooruit !

Plaats reactie