Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2013

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 27 mei 2013 17:41

Ik vind hem ook sympathiek overkomen en zijn koersstijl maakt het ook aantrekkelijk om naar een wedstrijd te kijken. Dat is wat anders dan die houdgreep stijl wat regelmatig in de tour wordt toegepast.
Afbeelding

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 27 mei 2013 17:54

Ik was ook blij verrast dat hij zelf nog ten aanval trok terwijl de buit eigenlijk al binnen was.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 29 mei 2013 17:29

loos schreef:Ik denk dat Nibali een groeibriljant is, die langzaam gerijpt is.
Weliswaar bij veel foute ploegen.
Tja, zijn er ook nog andere dan? Aan elke ploeg kleeft wel de een of andere smet, zo lijkt het wel...

Feit is dat ik Nibali's gestage progressie veel minder verdacht vind dan de evolutie van een Wiggins die van pisterenner-met-een-drankprobleem plots als een komeet transformeert in een onklopbaar ronderenner, om het volgende seizoen weer net zo vlug weg te deemsteren...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39679
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 mei 2013 18:10

+1

Maar erg jammer dat Nibali steeds die dubieuze ploegen zoekt :(
Less is bore

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 31 mei 2013 09:55

http://velonews.competitor.com/2013/05/ ... ing_289152

Lange analyse, doorlezen tot einde. Ik kan het er wel mee eens zijn.
Afbeelding

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 31 mei 2013 10:05

Tja, zolang Astana dubieuze artsen in dienst heeft en geleid wordt door Vinokoerov, geloof ik geen enkele prestatie van haar renners. Hetzelfde geldt overigens voor Sky, Katusha, QS en inmiddels ook Vini Fantini.

renec
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 jan 2013 20:38

renec 31 mei 2013 11:00

elefantino schreef:Tja, zolang Astana dubieuze artsen in dienst heeft en geleid wordt door Vinokoerov, geloof ik geen enkele prestatie van haar renners. Hetzelfde geldt overigens voor Sky, Katusha, QS en inmiddels ook Vini Fantini.
+1

Ik ben geen wattages-expert in die zin, maar ik denk dat Vino wel zo slim genoeg is om Nibali niet met Pantani-achtige wattages omhoog te laten rijden. Ik weet niet of het kan, maar als het kan zullen de rijders zich proberen in te houden, zodat het niet te verdacht is allemaal, qua Watt.
Een beetje zoals de 50% hematocrietwaarde van vroeger.

Kijk, zoals de SKY-ploeg alle meerdaagsekoersen met overmacht heeft gewonnen tot de Giro, is natuurlijk volstrekt ongeloofwaardig. Veel ploegen zullen daar wel een beetje nuance in aanbrengen denk ik...

Nu ik dit alemaal opschrijf, besef ik eigenlijk dat het bizar is dat ik zo naar wielrennen kijk, jammer eigenlijk...

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 31 mei 2013 11:53

elefantino schreef:Tja, zolang Astana dubieuze artsen in dienst heeft en geleid wordt door Vinokoerov, geloof ik geen enkele prestatie van haar renners. Hetzelfde geldt overigens voor Sky, Katusha, QS en inmiddels ook Vini Fantini.
En AG2R dan? Movistar? Saxo? Er is geen enkel team waar niet iets van "rook" te vinden is. De doping zit veel te diep in de sport verstrengeld om 1 ploeg volledig te vertrouwen op de blauwe ogen, en de ander pertinent in zijn geheel niet. Vertrouw de prestaties van Nibali niet minder als van een willekeurig andere renner

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 31 mei 2013 13:06

Net wat ik ook vind: Astana lijkt me een foute ploeg, en vooral Vinokourov is natuurlijk grondig besmet - maar welke ploeg is volledig boven alle verdenking verheven? Het is natuurlijk niet makkelijk om op die manier van de koers te genieten, maar zonder naïef te willen zijn wil ik dat tot bewijs van het tegendeel toch wel graag gewoon doen, zonder systematisch op alle slakken zout te leggen: wat moet een mens anders, tenslotte?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 31 mei 2013 13:13

dario schreef:Net wat ik ook vind: Astana lijkt me een foute ploeg, en vooral Vinokourov is natuurlijk grondig besmet - maar welke ploeg is volledig boven alle verdenking verheven? Het is natuurlijk niet makkelijk om op die manier van de koers te genieten, maar zonder naïef te willen zijn wil ik dat tot bewijs van het tegendeel toch wel graag gewoon doen, zonder systematisch op alle slakken zout te leggen: wat moet een mens anders, tenslotte?
Daar heb je wel een beetje gelijk in, dat moet ik toegeven. :)

Ik begrijp alleen werkelijk waar niet waarom de UCI toestaat dat sommige ploegen er zowel een besmette medische staf als dubieuze ploegleiding op na houden. Het wielrennen heeft momenteel een giga-geloofwaardigheidsprobleem, dan wil je als ploeg toch boven elke twijfel verheven zijn? Dat zou de UCI ook moeten eisen imho.

Maar goed, dit past misschien beter in het dopingtopic.

Plaats reactie