Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2013

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 10 jul 2013 23:46

scottpch schreef:Rob74 pillen als doping? Bloedzakken zul je bedoelen, de rustdag is net achter de rug, de meeste renners hebben hun 2e bloedzak ontvangen en gaan weer als de brandweer..... 8-)
Op naar de 2e rustdag.
Porte heeft zich goed hersteld van zijn inzinking inderdaad.... Voor Kyrienka kwam de rustdag net te laat helaas :D

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 11 jul 2013 00:06

waarom moet Porte zijn best doen in de tijdrit? Volstrekt nutteloos en zelfs dom, zou er beter een rustdag van gemaakt hebben.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 11 jul 2013 02:01

elefantino schreef:Tom Dumoulin heeft heel goed gereden. Dat heeft Herbert Dijkstra inmiddels 743 keer gezegd...
Gelukkig kijk ik niet meer naar de NOS. :) Dumoulin klopt hier wel erkende hardrijders als Valverde, Contador, Kreuziger, Rogers, Evans, Velits, Monfort, Millar, Westra, Costa, Van Garderen. En dat tegelijk in één wedstrijd. Ik zeg: chapeau!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jul 2013 09:00

fiedoo schreef:waarom moet Porte zijn best doen in de tijdrit? Volstrekt nutteloos en zelfs dom, zou er beter een rustdag van gemaakt hebben.
Hij heeft genoeg rustdagen gehad sinds zijn inzinking van zondag en hoeft pas zondag weer aan de bak. Op het vlakke heeft Froome immers weinig aan Porte, omdat hij een kop kleiner is dan Froome.

Over Dumoulin of bijv Bodnar en Sagan kan je precies 't zelfde zeggen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jul 2013 09:08

tennisser schreef:[
Gelukkig kijk ik niet meer naar de NOS. :)
Enige reden om over te stappen naar de NOS is na de finish, omdat je daar vaak wel de eerste reacties van de NL renners hebt. Verder lekker op Eurosport! By far de beste plek IMHO, zonder dat oeverloze gewauwel van die twee belgen.
Less is bore

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 11 jul 2013 09:15

Eurosport is idd best goed. Alleen die reclame...
Dan luister ik liever naar dat geouwehoer :smile:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jul 2013 09:18

Reclame is idd storend, maar dat eeuwige geouwhoer nog storender (imho).
Boogie doet het goed vind ik.
Less is bore

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 11 jul 2013 09:23

Normaal gesproken voor mij altijd Sporza. Alleen nu we twee mannen in de top van het klassement hebben, kijk ik af en toe NOS omdat die wat meer aandacht aan de Nederlanders besteden. Ik word echter helemaal gek van het gewauwel van Herbert Dijkstra: "Parijs is nog ver", "A demain, tot morgen", "Als u later heeft ingeschakeld...", "De menselijke maat is terug", etc. etc. Eurosport kijk ik niet vanwege de reclames.

Over Porte: In het interview tijdens de rustdag zei hij dat hij het erger vond dat hij z'n tweede plaats kwijt was dan dat hij z'n kopman (Froome) niet bij had kunnen staan.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 11 jul 2013 10:03

Sterker nog: Porte zei ergens wel blij te zijn met het verlies van zijn klassement, omdat hij anders waarschijnlijk niet 100% voor Froome had willen rijden op de Mont Ventoux... Een bom van een uitspraak die verder (gelukkig voor Sky) niet veel aandacht heeft gekregen. En verder: Porte is volgens mij een tijdrijder; hij wil zich gewoon tonen; begrijp ik wel. Was hij een echte knecht geweest, dan had hij zich op 4 minuten laten rijden. Maar een echte knecht is hij niet...

@zorroi: Argos heeft een officiële klacht ingediend, die de UCI als ongegrond beoordeelde (de schuld ligt volgens de UCI bij Veelers).

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 11 jul 2013 11:37

Zo die tijdrit van gister was er wel weer een van epische proporties...
Froome.. tja..... Andere planeet, mutant.. zeg het maar.
Mollema houdt het verlies mooi binnen de perken en verliest minder dan de door mij gedachte 2 minuten en wint op de directe concurrentie. Knap. Ten Dam .... man waar haal je het vandaan :) Die weet echt half niet hoe goed hij is.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jul 2013 12:15

Ik zat net nog eens ff naar het routeboek te kijken, maar volgens mij hoef ik er tot zondag niet echt rekening mee te houden. Op de TT van gisteren na is het toch maar een zeer saaie tussenweek.
Heb dan achteraf denk ik toch liever die suffe aanloopweek met alle sprintetappes dan dit.
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jul 2013 12:47

Ik snap niet waarom de ASO dit zo uitkiest. Ze hadden vandaag bijvoorbeeld ook de nieuwe finale van Parijs-Tours kunnen volgen, dan was het niet bij voorbaat op een massasprint met het complete peloton uitgedraaid.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie