Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sorry maar voor mij blijft Lance Armstrong een held

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 18 jan 2013 18:30

materialist schreef:
tennisser schreef:
materialist schreef:Nee
Mooi. Dan zijn we het eens. :)
Ik laat het je weten wanneer het zo ver is.
Voorlopig ben jij degene die zich laat opsluiten voor een moord die je niet begaan had. Ik ga dan een boek schrijven, naar de hoge raad enzovoort en jij wordt dan hopelijk na 5 jaar vrijgelaten. Kleinigheid nietwaar?
:? Wie draaft hier nu door? Geen idee waar je het over hebt...

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 18 jan 2013 19:34

Zo, LA eeft uiteindelijk toegegeven dat hij doping heeft gebruikt. Maar is hij de enige die in de TdF reed met doping in zijn lijf ?
Nu de Nederlandse renners nog! Die schijnen er niets voor te voelen een vragenlijst in te vullen waarin gevraagd wordt of zij ooit doping gebruikt hebben. Nou, ik begrijp dat deze "mannen" er weinig zin in hebben. Waarom? Als je altijd clean hebt gereden dan heb je niets te vrezen voor je beroep als wielrenner en inkomsten !
LA. Waarom werd LA NOOIT betrapt op doping gebruik terwijl hij als NR 1 toch ongelooflijk vaak is gecontroleerd ? Zijn ( vroegere)ploegmaten en vele anderen werden wel betrapt maar hij nooit..
Zou er ergens met smeergeld een oogje zijn toegedaan bij die controles? Hoe ver zit die smeerkezenrij in de UCI ?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 18 jan 2013 19:44

marconi schreef:Zo, LA eeft uiteindelijk toegegeven dat hij doping heeft gebruikt. Maar is hij de enige die in de TdF reed met doping in zijn lijf ?
Nu de Nederlandse renners nog! Die schijnen er niets voor te voelen een vragenlijst in te vullen waarin gevraagd wordt of zij ooit doping gebruikt hebben. Nou, ik begrijp dat deze "mannen" er weinig zin in hebben. Waarom? Als je altijd clean hebt gereden dan heb je niets te vrezen voor je beroep als wielrenner en inkomsten !
LA. Waarom werd LA NOOIT betrapt op doping gebruik terwijl hij als NR 1 toch ongelooflijk vaak is gecontroleerd ? Zijn ( vroegere)ploegmaten en vele anderen werden wel betrapt maar hij nooit..
Zou er ergens met smeergeld een oogje zijn toegedaan bij die controles? Hoe ver zit die smeerkezenrij in de UCI ?
Correctie: Armstrong is wel degelijk betrapt, in de Tour van 1999 op corticosteroide en op EPO (na hertesten). En waarom hij niet vaker positief is bevonden? Lees het USADA-rapport.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 18 jan 2013 20:32

Afbeelding
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39685
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jan 2013 21:11

En het nederlandse vragenuurtje kan ze alles kosten: hun baan, hun centjes, hun imago. Veel te veel te verliezen. Dan liever een generaal pardon bij volledige openheid. Wellicht dat er dan iets los komt....
Less is bore

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 18 jan 2013 21:16

daniel1975 schreef:En het nederlandse vragenuurtje kan ze alles kosten: hun baan, hun centjes, hun imago. Veel te veel te verliezen. Dan liever een generaal pardon bij volledige openheid. Wellicht dat er dan iets los komt....
Precies. Vergelding zal me een zorg zijn. Het gaat om het blootleggen van de structuren. Alleen dan kan er iets veranderen.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 18 jan 2013 21:23

marconi schreef:Zo, LA eeft uiteindelijk toegegeven dat hij doping heeft gebruikt. Maar is hij de enige die in de TdF reed met doping in zijn lijf ?
Dat was hij zeker niet en net als Armstrong ontkennen al die renners hun dopinggebruik tot ze er niet meer omheen kunnen. Ook is het blootleggen van zijn goed georganiseerde netwerk niet uniek (zie onder meer Festina en Telekom/T-Mobile). Maar waar zijn gedrogeerde generatiegenoten de beschuldigingen altijd gewoon negeerden tot ze niets anders meer konden dan toegeven, is Armstrong uniek in zijn aanvallen op iedereen die zijn dopinggebruik aan het licht brachten. Ik heb het al eerder ingebracht in deze discussie: David Walsh, Paul Kimmage, Greg Lemond, Betsy Andreu, Emma O'Reilly, Filippo Simeoni, de lijst van rechtzaken, schadevergoedingen, manipulaties, intimidaties, karaktermoorden en bedreigingen is eindeloos en maakt van LA een grotere schoft dan alle andere valsspelende wielrenners bij elkaar. Armstrong heeft vannacht aangegeven dat hij zich hiervoor schaamt, maar hoe hij dat de komende tijd laat blijken zal moeten bewijzen of hij dit wel of niet meent. Dit ter informatie. De discussie met "marconi" ga ik er niet over aan dus zijn reactie, die ongetwijfeld via dit topic of via een pb zal volgen, laat ik onbeantwoord.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 18 jan 2013 21:57

waarom stoppen jullie niet met dit item en laat ieder er overdenken wat hij of zij wil :evil:
cornelli racing cycles Uden

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7941
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 18 jan 2013 22:32

Al Capone was ook een held....in zijn eigen wereld....: "capiche!!"....

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 19 jan 2013 12:55

Elefantino schreef:
Correctie: Armstrong is wel degelijk betrapt, in de Tour van 1999 op corticosteroide en op EPO (na hertesten). En waarom hij niet vaker positief is bevonden? Lees het USADA-rapport.
Ik meen mij te herinneren dat dit werd geseponeerd omdat LA aantoonde dat dit iets met zijn behandeling van kanker te maken had.
Maar al die andere keren dat hij werd gecontroleerd toonden NIETS aan! EPO kon toen niet worden aangetoond maar wél een te hoge hematocriet ! Hoger dan 50 en dan werd je er om gezondheidsredenen uitgehaald. Zat L.A. dus nooit boven de 50 ? Maar die ander rotzooi dan? Cortisonenen e.d. Nooit iets van kunnen opsporen bij L.A ? Of werd dit met smeergeld in de doofpot gestopt?
Die hertesten van EPO zijn natuurlijk nooit toe te passen en zijn ongeldig. Er was maar 1 monster en dat was die B staal zelf. Regels schrijven voor dat beide monsters een gelijk resultaat moeten aantonen.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 19 jan 2013 12:59

Timo 2.0 schreef:
Dit ter informatie. De discussie met "marconi" ga ik er niet over aan dus zijn reactie, die ongetwijfeld via dit topic of via een pb zal volgen, laat ik onbeantwoord.
Maak je geen zorgen knul ! Van mij zal geen response of PB meer krijgen! Het ga je goed! :mrgreen:
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 19 jan 2013 13:04

NRC Handelsblad vermeldt dat de Rabo ploeg al sinds 1996 aan de doping zat! Hoeveel hypocrieten zitten daar nu nog steeds ?
Ja, L.A. heeft zich als een doping schoft gedragen maar tot op heden heeft hij zijn maten/ploegleider e.a. niet verlinkt . Dat wil men toch zó graag dat hij dat doet?

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/01/19/al- ... bankploeg/
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Plaats reactie