Bora Ultra 50
Dat dus
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Ik heb nu 160km met de Bora One Clinchers gereden en ik kan zeggen dat ze echt erg goed rijden. Super strak en soepel.
De remkracht is erg goed. Of de remkracht beter is dan mijn andere carbon wielen, kan ik niet zeggen aangezien die ook goed remmen, maar deze Bora clinchers remmen strak en stabiel. Ze maken daarbij een zoemend geluid, maar ze piepen en/of krijsen niet. Ik heb ze nog niet kunnen testen in natte weersomstandigheden.Wat ik erg fijn vind, is dat de ventielen niet rammelen in de velg als je over een slechte weg rijdt. Zo hoort het! De naven bollen erg soepel en licht. Het geluid van de vrijloop is niet zo hard als bij de Bora tubulars, en eerder zacht te noemen. Kortom; een top carbon clincher set die de paar honderd euro die ze duurder zijn dan sommige andere merken, meer dan waard zijn.
De remkracht is erg goed. Of de remkracht beter is dan mijn andere carbon wielen, kan ik niet zeggen aangezien die ook goed remmen, maar deze Bora clinchers remmen strak en stabiel. Ze maken daarbij een zoemend geluid, maar ze piepen en/of krijsen niet. Ik heb ze nog niet kunnen testen in natte weersomstandigheden.Wat ik erg fijn vind, is dat de ventielen niet rammelen in de velg als je over een slechte weg rijdt. Zo hoort het! De naven bollen erg soepel en licht. Het geluid van de vrijloop is niet zo hard als bij de Bora tubulars, en eerder zacht te noemen. Kortom; een top carbon clincher set die de paar honderd euro die ze duurder zijn dan sommige andere merken, meer dan waard zijn.
Laatst gewijzigd door boswielrenner op 25 mei 2015 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
160 kilometer gereden, en dan al deze conclusie kunnen trekken, heel knap en objectief zonder enig ander vergelijkingsmateriaal!boswielrenner schreef:Ik heb nu 160km met de Bora One Clinchers gereden en ik kan zeggen dat ze echt erg goed rijden. Super strak en soepel.
Kortom; een top carbon clincher set die de paar honderd euro die ze duurder zijn dan sommige andere merken, meer dan waard zijn.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Ik heb momenteel 4 sets carbon wielen thuis staan (en meerdere carbon wielen sets gehad en weer verkocht) dus ik heb wel degelijk vergelijkingsmateriaal.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
4 sets carbon wielen, ik zou spontaan keuzestress krijgen voor iedere rit...
Hmmm.... Jij hebt vast wel tips hoe ik aan mijn vrouw uit kan leggen dat ik naast mijn scandium wielen toch echt nog een setje Bora's nodig heb?
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Het ging me meer over de opmerking of het werkelijk zo is dat het die paar honderd euro duurder werkelijk waard is, zelf heb ik de 35 One versie, en ze rijden en bollen bijzonder goed. Maar kom op zeg de meeste van hier zijn gewoon wielertoeristen.
Geen vergelijking natuurlijk Bora's met Fulcrum racing 3, maar voor de meeste van hier zijn gewoon het beste af met het laatste setje gezien kwaliteit/prijs verhouding.
Speelt geld geen rol en heb je het ervoor over, dan moet je gewoon Bora's kopen.
Hoewel nog steeds flink aan de prijs, maar bij Hopmans voor 1299 verkrijgbaar.
Geen vergelijking natuurlijk Bora's met Fulcrum racing 3, maar voor de meeste van hier zijn gewoon het beste af met het laatste setje gezien kwaliteit/prijs verhouding.
Speelt geld geen rol en heb je het ervoor over, dan moet je gewoon Bora's kopen.
Hoewel nog steeds flink aan de prijs, maar bij Hopmans voor 1299 verkrijgbaar.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Ik vind twee tot drie honderd euro een bedrag dat overbrugbaar is als je in de markt bent voor een full carbon wielset.
Je koopt in China voor 600 euro een full carbon set en dat kan prima zijn, maar ik was er niet kapot van. Tussen de 800 en 1000 euro koop je een goede set, maar daar moet je ook goed vergelijken en testen lezen want er zit veel verschil tussen de merken. Als je dan 300 euro meer uitgeeft, dan heb je een setje Bora's die gewoon top zijn. Dus voor 1300 euro koop je op alle aspecten bewezen kwaliteit Bora's. Als je niet veel geld te besteden hebt, koop dan beter Shamal ultra's of soortgelijke wielen. Goedkope full carbon clinchers is doorgaans zonde van je geld imho.
@Havana: Keuze stress heb ik eigenlijk nooit. De full carbon tubulars rij ik alleen bij mooi weer, in de bergen en doorgaans als ik alleen rij. Ik vind het meer balen dat ik zo weinig op mijn alu clinchers rij. Top wielen die ik te weinig gebruik, maar die ik naast full carbon wielen wel absoluut wil houden.
Je koopt in China voor 600 euro een full carbon set en dat kan prima zijn, maar ik was er niet kapot van. Tussen de 800 en 1000 euro koop je een goede set, maar daar moet je ook goed vergelijken en testen lezen want er zit veel verschil tussen de merken. Als je dan 300 euro meer uitgeeft, dan heb je een setje Bora's die gewoon top zijn. Dus voor 1300 euro koop je op alle aspecten bewezen kwaliteit Bora's. Als je niet veel geld te besteden hebt, koop dan beter Shamal ultra's of soortgelijke wielen. Goedkope full carbon clinchers is doorgaans zonde van je geld imho.
@Havana: Keuze stress heb ik eigenlijk nooit. De full carbon tubulars rij ik alleen bij mooi weer, in de bergen en doorgaans als ik alleen rij. Ik vind het meer balen dat ik zo weinig op mijn alu clinchers rij. Top wielen die ik te weinig gebruik, maar die ik naast full carbon wielen wel absoluut wil houden.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Het aero van goedkope carbon wielen is meestal niet meer dan de aero look daar waren we het al over eens.
Ik ben meer benieuwd naar of seconden je pakt tov van de 404's en of het achterwiel in een snelle bocht naar buiten stuurt.
Ik ben meer benieuwd naar of seconden je pakt tov van de 404's en of het achterwiel in een snelle bocht naar buiten stuurt.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
De meeste kopen ze voor de looks en stellen er verder vaak niet van die hoge eisen aan, als dat je reden is om ze aan te schaffen ben je niet eens zo slecht af lijkt mij.boswielrenner schreef:. Goedkope full carbon clinchers is doorgaans zonde van je geld imho.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Eens, maar ga dan niet in de bergen rijden, verkeerd remmen en zeuren dat ze kapot gaan. Als je niet te zwaar bent en op het vlakke bij mooi weer er mee wilt rijden, dan gaat het waarschijnlijk wel goed, hoewel ik met goedkopere full carbon wielen uit China het remmen niet goed vond.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16488
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Een filmpje gevonden van Glory Cycles waarin deze zeggen dat ze "Tubeless" te rijden zouden zijn.
Hier een link
Hier een link
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend