Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jul 2011 18:35

Ik snap de frustratie wel. Rabo roept hele grote woorden tot vlak voor de Tour, maar uiteindelijk wordt het weer niets. De reden kunnen wij slechts naar gissen. Mentaal of fysiek?
Het is een enorme teleurstelling, voor iedereen.
Less is bore

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 14 jul 2011 18:39

Scorebordjournalistiek.

VDB wordt in Belgie ook niet zo bejegend. Horner in zijn land ook niet. Vino ook niet. Als Robert na zijn val meteen had opgegeven, had je dit niet gehoord. O nee, wacht even. Zelfs dan had je nog gezeik gehad over het vallen natuurlijk... :shock:

petje75
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 mei 2011 14:09

petje75 14 jul 2011 18:45

De intentie om te bijten en idd een vorm van mentaliteit te tonen.....(en daar hoort ook een gesprek met de pers bij!!!)
Ik ben ook zeker geen "fan" maar ik kijk pas 4 jaar TDF en zie de afgelopen jaren Dhr Gesink heel erg goed sturend zich door het peleton bewegen en hem nooit op het asfalt of in de berm liggen.......
Ik heb hem nooit op handen gedragen of keihard afgevallen, maar ik ga op zijn woorden voorafgaand aan deze tdf af en dan is de conclusie toch echt teleurstellend zowel voor zijn fans, en hemzelf.
Laatst gewijzigd door petje75 op 14 jul 2011 18:56, 2 keer totaal gewijzigd.

eelcoz

eelcoz 14 jul 2011 18:49

'
Laatst gewijzigd door eelcoz op 15 jul 2011 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 14 jul 2011 19:00

daniel1975 schreef:Ik snap de frustratie wel. Rabo roept hele grote woorden tot vlak voor de Tour, maar uiteindelijk wordt het weer niets. De reden kunnen wij slechts naar gissen. Mentaal of fysiek?
Het is een enorme teleurstelling, voor iedereen.
Nee hoor. Niets van teleurstelling hier. Dat is puur de stand van zaken voortkomende uit welke oorzaak dan ook. Die valpartij leek Gesink niet meer al te veel op te spelen als je hem zelf moet geloven.
Ergo, hij was/is gewoon niet goed genoeg al verwachtte ik beter vandaag gezien zijn rijden de afgelopen dagen en zijn moraal.
Ik begreep alleen dat gesleur van Leopard-Trek even niet. Voigt (wat een klasbak nog altijd) die liep te sleuren en sleuren maar met met wat als doel?

Zagen jullie dat gebabbel van Basso naar Szmyd? Vervolgens geeft Szmyd er een een snok aan. Basso zit niet slecht.

Hetzelfde met Frank en Andy. Is vast op zijn Luxemburgs bepraat die laatste conversatie maar hoe over duidelijk dat er iets ging gebeuren en bam.....Frank ging.

Toch wel typisch dat Contador waar je hem eigenlijk verwacht tijd te winnen door een ferme jump op de laatste 3 km van Ardiden, hij 33 seconden verliest op Frank Schleck. Nee, mooie hide van Riis en Contador voor deze etappe maar een Contador in echte goede vorm had dit nooit laten gebeuren.

Evans was weer eens zeer stabiel en gaf er zelf weer eens een snok op. Dat zit wel goed met Cadel.

Hoogerland komt wel terug. Hij wilde kijken of dat met Tourmalet lukte (om daar de kopgroep gepakken te hebben en zodoende de Bollen) maar helaas was dat te veel gevraagd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 14 jul 2011 19:09

IK heb vandaag 's middags vrijgenomen om de tour te zien en ik heb daar 0% spijt van.
Welk een slagveld!!!
Heerlijk om te zien wie wel kon volgen en wie. niet. Ik heb me positief laten verassen door de Belgen, Voeckler en Frank Schleck. De inzinking van Gesink had ik zien aankomen. Hij rijdt een matige Dauphine, stelt telleur op het NK, verspilt onnodig tijd in de eerste tourweek. En als je dan verwacht dat ie goed gaat rijden in de Pyreneen, dan ben je wel een heel erg onnozele en verstokte Rabo fan.
Live fast; die young. mijn blog

eelcoz

eelcoz 14 jul 2011 19:15

'
Laatst gewijzigd door eelcoz op 15 jul 2011 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 jul 2011 19:21

litespeed schreef:Scorebordjournalistiek.

VDB wordt in Belgie ook niet zo bejegend. Horner in zijn land ook niet. Vino ook niet. Als Robert na zijn val meteen had opgegeven, had je dit niet gehoord. O nee, wacht even. Zelfs dan had je nog gezeik gehad over het vallen natuurlijk... :shock:
+1

Dat gezeik over dat Gesink altijd valt slaat helemaal nergens op. Nee hij reed niet bij de 1e 20, maar zeker wel bij de 1e 50. Reed aan de zijkant van het peleton wat doorgaans een veiliger plaats is dan in 't midden van de weg. Hij is gewoon k*t terecht gekomen. Buiten de Tour is hij dit jaar volgens mij niet gevallen. Maar ja de 16 miljoen ploegleiders volgen het wielrennen alleen 3 weken per jaar, dan weet je niet wat er in die andere 49 weken is gebeurd.

Velitz kwam al geen meter dichter bij nog voordat Voight op kop reed. Vandevelde heeft zo waar dit keer geen sleutelbeen gebroken in de 1e week van een grote ronde, maar die werd er ook gewoon afgereden. Klöden gaat weer onderuit (kon ie echt niets aan doen), maar wordt er ook afgereden. Contador heeft in een week tijd 5x op de grond gelegen en dat breekt hem nu toch ook op in de finale.

Als ik hier boven dan lees dat Gesink bergop niet kan demarreren en bijv een matige Dauphiné heeft gereden... Hij heeft toch al vaak genoeg laten zien dat hij berg op best kan demarreren, hij is alleen niet zo explosief zoals sommige andere renners wel zijn. In de Dauphiné reed hij duidelijk met als doel de voorbereiding op de Tour. Vol rijden in Dauphiné of de Ronde van Zwitserland en daar winnen gaat de laatste 15 jaar toch meestal niet samen met goed rijden in de Tour. Een paar voorbeeldjes? Brajkovic in de Dauphiné van vorig jaar of bijv Mayo in Dauphiné in 2004. Reden beide de grote favoriet eraf in de Dauphiné en in de Tour?

Iemand nog wat te zeiken over de Tour van Gesink van vorig jaar?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fredhhw
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 apr 2011 01:04
Locatie: Noord-Holland

fredhhw 14 jul 2011 19:47

Gesink wordt vorig jaar 6e waar hij een aantal bergetappes bij Menchov moest blijven ipv naar Schleck en Contador toe te rijden.
En nu roepen mensen dat hij nooit een top klassement kan rijden...

eelcoz

eelcoz 14 jul 2011 19:48

'
Laatst gewijzigd door eelcoz op 15 jul 2011 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 14 jul 2011 19:59

Bij rabobank presteren ze heel constant, dat is al eens eerder geschreven ergens (volgens mij hier).
De even jaren presteren ze gewoon goed, je kunt de tour van 2008 en 2010 er op terug kijken.
De oneven jaren zijn ze gewoon slecht, het bewijs daarvan kun je vinden in de tour van 2007, 2009 en nu dit jaar.
Dus als ze zo door gaan kunnen we volgende jaar weer tevreden zijn.

Johnny Hoogerland verdient niets anders als respect, gewoon in de aanval durven gaan. Dat het dan niet lukt is jammer
maar het is al ongeloofelijk dat hij het doet, beter dan Gesink die gewoon wordt gelost zonder aan te vallen.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 14 jul 2011 20:06

petje75 schreef:De intentie om te bijten en idd een vorm van mentaliteit te tonen.....
Weet je dat je werkelijk ongehoord hufterig doet? Mentaliteit tonen: je bedoelt zo iets als af willen stappen omdat het echt niet meer gaat maar toch doorzetten? Want dat is precies wat Gesink de afgelopen dagen heeft gedaan. De dag dat z'n vader een jaar dood was zat hij er fysiek (het lijf wou niet meer door de schade van de valpartij) en mentaal helemaal doorheen. Toch heeft hij doorgezet in de hoop dat het beter zou gaan. En chapeau, hij heeft doorgezet en de afgelopen dagen ging het weer wat beter. Maar vandaag blijkt dat het niet genoeg was om in het hooggebergte mee te kunnen. Wat verwacht je nou eigenlijk nog meer van hem?
thomwittendorp schreef:Johnny Hoogerland verdient niets anders als respect, gewoon in de aanval durven gaan. Dat het dan niet lukt is jammer maar het is al ongeloofelijk dat hij het doet, beter dan Gesink die gewoon wordt gelost zonder aan te vallen.
Tsja, dus Gesink moet voor de bühne vandaag eerst even "aanvallen" en dan alsnog kapot gaan? Wat een onzin. Gesink probeert er langzaam maar zeker bovenop te komen en dat doet hij niet door allerlei idiote acties uit te halen zodat Henk en Ingrid thuis voor de buis even kunnen smullen van een "dappere aanval". Als Gesink echt geen mentaliteit en geen doorzettingsvermogen had, zoals hier beweerd wordt, had hij daags na zijn val opgegeven en zat hij nu al lang thuis op de bank.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gesloten