oei, te laat haha. ik had hem al bij mantel besteld met nog een achterlicht Lezyne KTV. Zojuist binnen gehad en hij hangt aan de lader. Misschien dat ik vanavond een uurtje tijd heb om hem te gaan proberen of anders morgen. ben zeer benieuwd!bwerter schreef:Bij van Bon. Daar heb ik hem gisteren besteld, de beste prijs die ik kon vinden 59,95J.Edge87 schreef:dank voor de antwoorden. ik heb zojuist een Lezyne 800 besteld. ik ben hel benieuwd! vanmorgen ging het maar net zonder lamp rijden. zal mijn ervaringen hier posten zodat iemand anders er misschien nog wat aan heeft.
Met welke verlichting de winter in?
is het fietsen aan het her-ontdekken
vanavond eerste rit gereden in het donker. ervaringen: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 9#p1137239
is het fietsen aan het her-ontdekken
-
- Forum-lid
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 11 aug 2015 16:48
- Locatie: Soest
Ik heb deze https://www.12gobiking.nl/bbb-bls-75-ecobeam-voorlicht
Om gezien te worden goed, maar om zelf door het donker heen te zien is het niet aan te raden.
Ik fiets op stukken die toch wel verlicht zijn en gescheiden van de auto's. Op 1 stuk is het echt donker, maar dat zal wel niet meer dan 500 meter ofzo zijn.
Toch twijfel ik wel wat of dit de beste keuze is.
Om gezien te worden goed, maar om zelf door het donker heen te zien is het niet aan te raden.
Ik fiets op stukken die toch wel verlicht zijn en gescheiden van de auto's. Op 1 stuk is het echt donker, maar dat zal wel niet meer dan 500 meter ofzo zijn.
Toch twijfel ik wel wat of dit de beste keuze is.
laat ik ook maar eens een bijdrage leveren aan dit topic
afgelopen week op de fiets naar mijn werk was het s'morgens om 6.30 nog erg donker, en moet moet de eerste 8 km over een fietspad met 0,0 straatverlichting. Was eigenlijk niet te doen want ik kon niet zien waar het asfalt lag. (laat staan takken of andere rommel). ik heb wel een led lampje op de fiets maar dat heeft totaal geen nut (automobilisten kunnen je zien maar dan vaak te laat ) daarom gisteren maar eens een fatsoenlijke fietslamp gekocht (hoop ik ).
Het is een BBB ecocombo geworden met een lichtsterkte van 5.5 LX. geen idee of dit veel of weinig (of genoeg) is, maar ik zal de lamp komende week uitproberen en mijn bevindingen hier posten.
gr,
afgelopen week op de fiets naar mijn werk was het s'morgens om 6.30 nog erg donker, en moet moet de eerste 8 km over een fietspad met 0,0 straatverlichting. Was eigenlijk niet te doen want ik kon niet zien waar het asfalt lag. (laat staan takken of andere rommel). ik heb wel een led lampje op de fiets maar dat heeft totaal geen nut (automobilisten kunnen je zien maar dan vaak te laat ) daarom gisteren maar eens een fatsoenlijke fietslamp gekocht (hoop ik ).
Het is een BBB ecocombo geworden met een lichtsterkte van 5.5 LX. geen idee of dit veel of weinig (of genoeg) is, maar ik zal de lamp komende week uitproberen en mijn bevindingen hier posten.
gr,
-
- Forum-lid
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 11 aug 2015 16:48
- Locatie: Soest
Ik moet ook eens wat goeds aanschaffen, is dit misschien wat? https://www.mantel.com/lezyne-macro-dri ... N0YXJ0NA==
Heeft het extra voordeel om 30 euro meer uit te geven aan dit? https://www.mantel.com/lezyne-power-dri ... N0YXJ0OA==
Heeft het extra voordeel om 30 euro meer uit te geven aan dit? https://www.mantel.com/lezyne-power-dri ... N0YXJ0OA==
Omdat je aan het kijken bent voor een Lezyne lamp wil ik je mijn ervaringen delen met mijn exemplaar. Ik heb vorig jaar mijn Sigma koplamp moeten vervangen (stroomvoorziening externe accu) door een Lezyne. De Sigma was geen aanrader in ieder geval. Het is de Lezyne Deca Drive 1500 XXL geworden. Niet normaal zoveel licht als hier uit komt maar ik heb het nodig op de route die ik rij: donker pad door het groen/bos zonder straatverlichting. Ik moet zeggen dat het een toplamp is om zelf te kunnen zien waar je rijdt. Of mijn tegenliggers ook altijd even blij zijn met mijn lamp heb ik nog nooit kunnen toetsen. Ik heb in ieder geval nog geen opmerkingen naar mijn hoofd gekregen in het voorbij gaan. Ik kan me wel voorstellen dat de lamp ietwat fel lijkt (ook in de laagste stand die ik zelf standaard actief heb). Het is geen kleintje en ik deed er de afgelopen winter minimaal een week mee (woon-werkverkeer de gehele week over een afstand van 20-30 km enkele rit). Dit vorig jaar nieuwe exemplaar heeft geen mogelijkheid meer tot het ter plaatse vervangen van de accu. Dit had zijn voorganger wel. Ik heb dat zelf niet nodig maar het zou handig kunnen zijn wanneer je een extra accu bij je kunt hebben bij hele lange ritten in het donker en er onderweg een gebrek aan stroom is ontstaan.Danny091283 schreef:Ik moet ook eens wat goeds aanschaffen, is dit misschien wat? https://www.mantel.com/lezyne-macro-dri ... N0YXJ0NA==
Heeft het extra voordeel om 30 euro meer uit te geven aan dit? https://www.mantel.com/lezyne-power-dri ... N0YXJ0OA==
Ik ben er voor mijn gebruik in ieder geval erg tevreden over. Hij is in ieder geval ook winterweer-proof.
Succes met verder zoeken
Edit: Ik zie mijn avatar zojuist. Het betreft niet het lampje dat daar te zien is......
Op de fiets, want de metro is zeker niets!!!!
Zie mijn eerdere ervaringen. Ik vind het een fijne lampDanny091283 schreef:Ik moet ook eens wat goeds aanschaffen, is dit misschien wat? https://www.mantel.com/lezyne-macro-dri ... N0YXJ0NA==
Heeft het extra voordeel om 30 euro meer uit te geven aan dit? https://www.mantel.com/lezyne-power-dri ... N0YXJ0OA==
is het fietsen aan het her-ontdekken
Strikt genomen zijn die dingen illegaal voor gebruik op de openbare weg. En van al die lumens waar ze mee schermen, komt waarschijnlijk nog niet de helft op de weg voor je terecht. Maar als je het belangrijk vindt de boomtoppen ver boven je hoofd te verlichten en tegenliggers recht in de ogen te schijnen, koop ze dan vooral.
Vorsprung durch Pedantik
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik zou van beide lampen even naast elkaar zetten wat de run-time is in bepaalde standen. Als je nooit langer dan een half uur licht nodig hebt maakt het niet uit, maar als je ook wel eens 3 uur wilt gaan rijden is het ander verhaal. Accu is namelijk denk ik gelijk in beide modellen, alleen de power-drive stuurt de LEDS harder aan en dan is de accu dus eerder leeg.
Deze lampen zijn in Nederland zeker niet illegaal, althans zolang je ze niet laat knipperen. Qua verblinden valt 't wel mee als je ze goed afstelt.
Deze lampen zijn in Nederland zeker niet illegaal, althans zolang je ze niet laat knipperen. Qua verblinden valt 't wel mee als je ze goed afstelt.
Ik heb achter een KNOG Blinder, echt een super lampje die veel licht geeft en lang meegaat. Het lampje is dermate fel dat je er niet in kunt zien. Voor heb ik een Lezyne Superdrive volgens mij. Met die lamp kun je ook ideaal mountainbiken bij nacht zoveel licht geeft ie.
-
- Forum-lid
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 11 aug 2015 16:48
- Locatie: Soest
Mijn ritje naar het werk is 45 minuten, maar het lijkt me ook wel goed om s'avonds te trainen. De route naar mijn werk gaat vooral over verlichte stukken op 1km na dan.
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Voor woon werk en trainen in het donker op de weg vind ik al jaren de BBB STrike 500 super. Laad redelijk snel weegt minder dan alles wat ik tot nu toe heb gezien en geen gekl... met losse accu. Stand 3 is op de weg meestal voldoende bij hele donker stukken even opschakelen en dan gaat hij bij mij makkelijk een uurtje of 3- 4 mee voor opnieuw opladen. Afgelopen weekend Gulbergen 24 gereden, dat was MTB-en gedeeltelijk door een echt pikdonker bos. Daarvoor, de Lezyne megadrive (1200 lumen gebruikt) 45 minuten op vol vermogen, 1200 lumen zonder problemen en een bak licht echt ongelooflijk, zonder hoofdlamp alleen de Lezyne op het stuur, echt ruim voldoende ook op singletracks door het bos, na 45-50 minuten op het hoogste vermogen niet leeg. Normaal is dit vol vermogen wat overdone, maar nu wel lekker, Komt met 2 accu, dus 1 1/2 uur op vol vermogen lukt zeker (en 2 uur ook denk ik). Opladen duurt bij de lamp wel wat langer, maar gelukkig ook geen losse accu. Lamp trilt wel wat meer, maar met een klein stuke isolatie tape om het klem gedeelte is dat nu verholpen. Ik gebruik al 30 jaar lampen op mijn fiets, maar geloof dat ik nu twee lampen heb gevonden die samen mijn volledige wensen invullen.
Ach, ik zeg ook maar wat