Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 20 mar 2016 16:30

Lekker rondje gereden,beetje door het groene hart,alleen zonde dat het weer wat tegen viel.
Maar toch weer bijna 80 km geklokt :(

https://www.strava.com/activities/522066428



Afbeelding
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 mar 2016 17:27

Weer "wat tegen viel"?? Da's vrij zakt uitgedrukt. Mijn 83 km door de miezer gingen tegen wil en dank. Maar wél met een voldaan gevoel thuisgekomen. Zou het ooit nog voorjaar worden? :roll:

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 20 mar 2016 17:41

Jij hebt alleen miezer gehad. Ik heb op een kort stukje (56km) miezer, regen, slagregen en nog even hagel voor de kiezen gekregen. De lente lijkt idd nog vér weg.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 20 mar 2016 20:08

Vanochtend om 6 uur wakker, raceday op de TT baan in Assen. Waar ik in het verleden met de auto regelmatig reed en heel lang geleden zelfs met de motor ging ik er nu voor het eerst fietsen. De organisatie werd verzorgd door de Nederlandse Triathlon bond. Op de fiets met een volle rugzak er rustig naar toe en aangekomen was het niet bepaald druk. Jammer uiteindelijk maar 16 deelnemers. Dus het hele circuit nagenoeg alleen voor mezelf beschikbaar. Een rare ervaring :-) ik had mijn dunne sportkleding voor extra "snelheid" meegenomen maar al heel snel had ik besloten om alles in de rugzak te laten. Manman wat stond er een koude en snoeiharde Noordwesterwind :-( bovendien begon het ook nog te (mot)regenen. Lekker een paar rondjes gedraaid die alles behalve makkelijk waren. De dikke winterkleding zat in de weg, de wind leek aan alle kanten tegen te zijn door de wervelingen tussen de tribunen. Toch nog geprobeerd een snelle ronde te zetten met 37,4 km/h gem. Gezien de omstandigheden best tevreden. 3 van die rondjes met hartslag 180 plus vond ik wel genoeg :-). Ondertussen een paar Stravisten gesproken die ik volg en mensen van Facebook waardoor het toch een gezellige ochtend was. Met een omweg weer naar huis gefietst en er op de laatste winterdag van 2015/2016 gelijk maar even een dagrecord van 176 km neergezet. 176 km waarvan dik 100 met een volle rugzak op een triathlonfiets is best zwaar :-) maar het was het wel waard! Speciale dank gaat uit naar Erwin van der Velde fotografie voor de actiefoto op de baan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 20 mar 2016 20:18

Respect hoor RVV, een beste prestatie.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
Jannijm
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2013 20:35

Gebruikersavatar Jannijm 20 mar 2016 22:21

Mooi verslag RVV! En natuurlijk ook een mooie prestatie! :like:

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 20 mar 2016 22:44

Dank jullie!

Gebruikersavatar
EdBo
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 mar 2016 21:12

Gebruikersavatar EdBo 21 mar 2016 07:00

Knap hoor, ik doe het je niet na.......

Hoewel ik afgelopen zaterdag een tijd van Steven Kruijswijk op een segmentje hier in de buurt met 3 seconden heb verbeterd :D . Het gaat natuurlijk helemaal nergens over, maar op mijn (bijna) 57e en nog maar weer een half jaar aan het fietsen wel grappig ;).

Met Lars Boom en Steven Kruijswijk die in "mijn achtertuin wonen" wel grappig om te zien wat die voor tijden neerzetten.
Laatst gewijzigd door EdBo op 21 mar 2016 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

laurens87
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 21 mar 2016 10:15

Zoals al door forumlid Daniel (ridleynoahflyer) gezegd. Samen de 150km van de Joop Zoetemelk Classic gereden. Geen zon-overgoten editite maar wel droog dus was het gewoon een top rit. Samen bij de start afgesproken, en we hoopten onderweg een paar keer aan te sluiten bij groepjes. Dat lukte in het begin aardig, ook door het toen nog smalle parcours waar inhalen onhandig was en waar we dus rustig aansluiten. De eerste 60 kilometer met een redelijk tot grote groep gereden waarbij we samen lekker energie konden sparen. Bij de bevoorrading op 60km besloten door te rijden tot aan de 90. Dus aangehaakt bij een ander groepje, deze lieten helaas lopen op het stuk met de meeste tegenwind dus een kleine tegenvaller. Gelukkig kwam er snel een ander groepje langs, dus van montfoort naar Wilnis toch beschut gereden. Wel harder dan gepland maar beter dan alleen fietsen!

Vlak voor de bevoorrading in Wilnis deze groep laten gaan ook in de wetenschap dat we het grootste deel van de laatste 60km een redelijk gunstige wind hadden. Samen lekker doorgereden en uiteindelijk (na een gelukkig onschuldige val voor Daniel) via wat groepjes Leiden weer bereikt. Gelukkig komt de 150 niet door Leiderdorp aan zoals vroeger, dat scheelt toch een hoop stoplichten aan het eind! Bij Swift de bult op geknalt en na de finish de goodie (buf / bandana) in ontvangst genomen. Afscheid van Daniel genomen en op redelijk tempo nog een klein lusje gedaan om mijn totaal net boven de 160km te brengen.

het ging uitstekend, erg tevreden voor zo halverwege maart.
https://www.strava.com/activities/521086604

Daarna zondag nog een klein rondje op de mountainbike gedaan, vanaf huis naar Dorst en terug. Ging nog best goed, zelfs een PR op het parcours van Dorst. Voor het eerst (net aan) onder de 25 minuten. Erg tevreden over!
https://www.strava.com/activities/522174151
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 21 mar 2016 10:20

Mooi RVV. Ik doe het je ook niet na, vooral dat met die rugzak. Au. Ben ooit eens naar een vriend in Diest gefietst met een logeerrugzak....pff.
Veni. Vidi. Fietsie.

klimman
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 10 apr 2008 20:03

klimman 21 mar 2016 15:05

Gisteren de eerste editie van de Bruintje Beer Toertocht georganiseerd door FTC Musselkanaal gereden. Perfect georganiseerde toertocht: prima uitgepijld met na iedere kruising een duimpje omhoog ten teken dat je op de route zat, koffie met gebak halverwege, bij start/finish krentenbollen, Snelle Jelle en bananen en als aandenken een ijzeren Flandrien.
De tocht van ruim 90km ging door het prachtige zuidelijke deel van de provincie Groningen over rustige landweggetjes. Het weer werkte echter niet mee. Was het gedurende het eerste deel van de tocht nog grotendeels droog, na de koffiepauze was er de hele tijd miezerregen. Dat maakte de tocht zwaar.
De eerste 30km met een groepje meegereden dat behoorlijk doorreed, maar iets te snel voor mij. Daarna heb heb ik de tocht alleen uitgereden. Door de griep eind februari / begin maart is mijn conditie behoorlijk verslechterd en zijn de krachten afgenomen. Mijn benen waren nog helemaal hersteld van een trimloop een dag eerder (10km in 47.12), maar dit was de eerste rit voor mij dit jaar waarin ik niet verzwakte. Door de miezerregen kon ik helaas niet genieten van de prachtige omgeving, omdat de lenzen van mijn sportbril telkens besloegen.
De tocht is een absolute aanrader! Organisatie was prima en de route prachtig!

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 21 mar 2016 16:31

TumTumTum schreef:Mooi RVV. Ik doe het je ook niet na, vooral dat met die rugzak. Au. Ben ooit eens naar een vriend in Diest gefietst met een logeerrugzak....pff.
Dank je!

Plaats reactie