Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

Gebruikersavatar
detest
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 mei 2009 17:07

Gebruikersavatar detest 13 okt 2016 17:07

Orlok schreef:
metor schreef: . . . . Vals geld is niet heel lastig om aan te komen . . .
:roll: :roll: :roll:
hahaha, ik dacht exact hetzelfde... :shock:

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 13 okt 2016 17:13

Carrera87 schreef:Het is gewoon erg lastig, ik kan zo ook niet een oplossing voor Marktplaats bedenken. Ik denk dat je als koper sowieso achter je oren moet krabben mocht je een grote uitgave doen via marktplaats. Het is met alle respect ook wel wat typisch Nederlands, mensen moeten hun eigen verantwoordelijkheid ook nemen en kritisch zijn naar wat ze kopen. Natuurlijk moet je oplichters hard aanpakken maar dat pamperen wat er in Nederland zoveel gebeurd hoeft voor mij niet.
Toch vind ik het niet typisch Nederlands dat mensen het lef hebben een nepper aan te bieden met de schijn/opzet dat het echt is. De enige reden die ik goed kan keuren is onwetendheid, maar dat wordt vaak verpakt als vermoorde onschuld. Dat laatste is dan wel weer iets typisch Nederlands.
DDX schreef:Oplossing zou zijn dat je voor alle aankopen paypal kan gebruiken, maar meeste verkopers accepteren(/hebben daar nog nooit vangehoord) dat niet.
Probleem is dat PayPal een vast bedrag + 3.5% pakt die de verkoper betalen moet. Ik gebruik PayPal zeer regelmatig maar ik accepteer het ook niet (om de hele discussie van bijkomende kosten te besparen). Tenzij een koper er specifiek om vraagt en aangeeft de kosten voor zijn/haar rekening te nemen.

Marktplaats heeft dit kopen via PayPal overigens ook een stuk lastiger gemaakt door de jaren heen. Voorheen kon je met 1 druk op de knop vanuit 'Mijn advertenties' een PayPal betaalverzoek aanmaken, nu gaat dat via een 3e partij en ik zou niet meer weten hoe.

Carrera87
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 sep 2014 11:40

Carrera87 13 okt 2016 17:21

ypuh schreef:
Carrera87 schreef:Het is gewoon erg lastig, ik kan zo ook niet een oplossing voor Marktplaats bedenken. Ik denk dat je als koper sowieso achter je oren moet krabben mocht je een grote uitgave doen via marktplaats. Het is met alle respect ook wel wat typisch Nederlands, mensen moeten hun eigen verantwoordelijkheid ook nemen en kritisch zijn naar wat ze kopen. Natuurlijk moet je oplichters hard aanpakken maar dat pamperen wat er in Nederland zoveel gebeurd hoeft voor mij niet.
Toch vind ik het niet typisch Nederlands dat mensen het lef hebben een nepper aan te bieden met de schijn/opzet dat het echt is. De enige reden die ik goed kan keuren is onwetendheid, maar dat wordt vaak verpakt als vermoorde onschuld. Dat laatste is dan wel weer iets typisch Nederlands.


Ik bedoel te zeggen, typisch Nederlands dat waarschuwen en pamperen voor alles. Als het iets te hard waait of kans op ijs gaan we direct met code geel, oranje oid zwaaien. Terwijl mensen zelf ook wel hun verantwoordelijkheid kunnen pakken. Nu moet Marktplaats dit soort taferelen aanpakken, terwijl mensen ook logisch kunnen nadenken of het een goede koop is of niet. Maar nogmaals oplichters moet je aanpakken. Ik heb daarnaast deze verkoper ook al een bericht gestuurd, maar nog geen reactie.

Carrera87
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 sep 2014 11:40

Carrera87 13 okt 2016 17:23

ypuh schreef:
Carrera87 schreef:Het is gewoon erg lastig, ik kan zo ook niet een oplossing voor Marktplaats bedenken. Ik denk dat je als koper sowieso achter je oren moet krabben mocht je een grote uitgave doen via marktplaats. Het is met alle respect ook wel wat typisch Nederlands, mensen moeten hun eigen verantwoordelijkheid ook nemen en kritisch zijn naar wat ze kopen. Natuurlijk moet je oplichters hard aanpakken maar dat pamperen wat er in Nederland zoveel gebeurd hoeft voor mij niet.
Toch vind ik het niet typisch Nederlands dat mensen het lef hebben een nepper aan te bieden met de schijn/opzet dat het echt is. De enige reden die ik goed kan keuren is onwetendheid, maar dat wordt vaak verpakt als vermoorde onschuld. Dat laatste is dan wel weer iets typisch Nederlands.
DDX schreef:Oplossing zou zijn dat je voor alle aankopen paypal kan gebruiken, maar meeste verkopers accepteren(/hebben daar nog nooit vangehoord) dat niet.
Probleem is dat PayPal een vast bedrag + 3.5% pakt die de verkoper betalen moet. Ik gebruik PayPal zeer regelmatig maar ik accepteer het ook niet (om de hele discussie van bijkomende kosten te besparen). Tenzij een koper er specifiek om vraagt en aangeeft de kosten voor zijn/haar rekening te nemen.

Marktplaats heeft dit kopen via PayPal overigens ook een stuk lastiger gemaakt door de jaren heen. Voorheen kon je met 1 druk op de knop vanuit 'Mijn advertenties' een PayPal betaalverzoek aanmaken, nu gaat dat via een 3e partij en ik zou niet meer weten hoe.
Ik bedoel te zeggen, typisch Nederlands dat waarschuwen en pamperen voor alles. Als het iets te hard waait of kans op ijs gaan we direct met code geel, oranje oid zwaaien. Terwijl mensen zelf ook wel hun verantwoordelijkheid kunnen pakken. Nu moet Marktplaats dit soort taferelen aanpakken, terwijl mensen ook logisch kunnen nadenken of het een goede koop is of niet. Maar nogmaals oplichters moet je aanpakken. Ik heb daarnaast deze verkoper ook al een bericht gestuurd, maar nog geen reactie.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 13 okt 2016 17:29

Carrera87 schreef:
ypuh schreef:
Carrera87 schreef:
Ik bedoel te zeggen, typisch Nederlands dat waarschuwen en pamperen voor alles. Als het iets te hard waait of kans op ijs gaan we direct met code geel, oranje oid zwaaien. Terwijl mensen zelf ook wel hun verantwoordelijkheid kunnen pakken. Nu moet Marktplaats dit soort taferelen aanpakken, terwijl mensen ook logisch kunnen nadenken of het een goede koop is of niet. Maar nogmaals oplichters moet je aanpakken. Ik heb daarnaast deze verkoper ook al een bericht gestuurd, maar nog geen reactie.
Klein verschilletje is dat het KNMI observeert en waarschuwt voor iets waar het geen invloed op heeft, terwijl MP een medium biedt waar oplichters dankbaar gebruik van maken.
Ze trekken nu een beetje te makkelijk hun handen er van af.
En logisch nadenken kun je ook maar tot op bepaalde hoogte vragen van kopers, helemaal als de verkopers ze bewust proberen op te lichten.
Niet iedereen ziet zo het verschil tussen een echte pinarello en een nepperd, de enige andere indicatie is vaak een te lage prijs, maar je kunt m.i. niet verwachten dat een koper de dagwaarde van een pinarello type X met afmontage Y en wielset Z kan bedenken.

woes
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 dec 2014 15:13

woes 13 okt 2016 19:52

Het blijft lastig om de 'nepperts' te onderscheiden als je een echte niet zelf in je handen hebt gehad, vind ik. Maar veel lezen hier zorgt voor veel kennis, maar ook voor een gezonde dosis achterdocht. Uiteindelijk heb ik een maand geleden wel de knoop doorgehakt voor een 2e hands fiets op Marktplaats, mede op basis van:

- de verhalen hier;
- het verhaal van de eigenaar,
- een serienummer-check,
- factuur van de aankoop van de fiets,
- vergelijking van de decals / spuitwerk, etc.

Het kan dus wel (betrof een Specialized Venge uit 2012), maar doe je huiswerk goed!!

Oh, en voor de duidelijkheid: het was (en is) een echte :)

Musicmaestro
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 jul 2016 15:45

Musicmaestro 14 okt 2016 06:37

:like:
Een hardloper die graag de fiets pakt:
Dagelijks: Koga Full Pro M
Echte werk: Giant Propel SL1 2016

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 14 okt 2016 07:42

Misschien is het goed om behalve hier te posten, de neppers ook te melden op: http://stopnamaak.nu/ Mooiste is als je dan ook een adres hebt, dus even een afspraak maken en daarna melden. Ik heb dit al eens gedaan. Kennelijk neemt marktplaats meldingen van deze partij wel serieus. Ik heb al eens een melding gedaan en binnen 24 uur was de advertentie weg.

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 14 okt 2016 15:24

Denk het wel, zo te zien een Astra uit 2010
http://www.bassobikes.com/history.html

Zelf 3 Astra's thuis staan waarvan 2 soortgelijk als hierboven.

Alleen is er totaal geen speelruimte met spacers, niets eronder, niets erboven.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 24 okt 2016 11:12

Erg nep:

sowieso al het verkeerde lettertype en achterpad.

http://link.marktplaats.nl/m1100393169

th0m
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:56

th0m 24 okt 2016 13:16

Zipp stuur ziet er ook lekker fake uit. In ieder geval consequent dus ;) Ik snap ook niet hoe je voor een "echt" exemplaar met dergelijke afmontage tot een vraagprijs van 1500-1800e komt.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 24 okt 2016 13:17

Jaap Telder schreef:Erg nep:

sowieso al het verkeerde lettertype en achterpad.

http://link.marktplaats.nl/m1100393169
en bij de 60.1 loopt de kabel van de achterderailleur toch gewoon buitenom onder de liggende achtervork, of heb ik dat mis?
Ach, ik zeg ook maar wat

Plaats reactie