daniel1975 schreef:Wat een vertoning dat 90% van NL achter YvG gaat staan en bijna niemand zich verplaatst in de directe begeleiding die ook veel liever voor goud waren gegaan.
Dat laatste stelt niks voor en is ook absoluut de reden niet van dit circus. Ik ben het wel eens met Karl op de vorige pagina; iedereen verkleint de incidenten en doet alsof de regels belachelijk zijn.
Hij moet zich doodschamen dat ie dit gedaan heeft. Een topsporter onwaardig. Neem een voorbeeld aan Van Vleuten zoals die gister voor de camera zat.
Topsporter onwaardig? Van Gelder heeft zich bij de laatste 8 van de wereld geplaatst bij de ringen (mondiale topsport dat turnen, het is geen darten) op de olympische spelen nota bene. Dat is een absolute topprestatie en dat heeft ie op zijn manier van voorbereiden gehaald. Mollema rijdt niet eens bij de eerste tien omdat ie waarschijnlijk (speculatie) tot zes uur s'ochtends een boek zat te lezen., schandalig! Ik denk dat van Gelder enorm veel spijt heeft van zijn acties, maar de straf is buiten proportioneel. En ook dat is een moralistische mening. Zijn directe begeleiding heeft wat mij betreft het volste recht om zijn handen van hem af te trekken, maar laat hem verder dan zijn eigen weg zoeken richting finale. TeamNL geldt kennelijk alleen als je conformist bent. Groepscodes hanteren terwijl je niemand (behalve jezelf) beschadigt, brrrr. Misschien denkt yuri wel dat ie dit nodig heeft om optimaal te presteren.
By the way, als bestuurder en trainer is het heel verleidelijk om de baas te willen spelen. Vergelijk het met opvoeden van pubers als je eigen kind zich eens niet aan de "regels" houdt. Geef je hem 1 kans om te verbeteren of vele honderden kansen? Waar ligt de grens?
Bestuurders die ook het goede voorbeeld geven? Aan de top zie je vooral haantjes en ego's door alle niveaus en lagen van de bevolking heen. Of het nou om een conflict gaat bij de lokale voetbalvereniging of bij het IOC of FIFA. Mensen willen (als ze de machtspositie krijgen) nou eenmaal graag de ander hun wil opleggen. Doet me bijna denken aan de Stanford-gevangenisexperimenten.