Het grote frame (over)spuiten topic
Bij deze de foto's. Wil er nog even wat mooie bandjes op leggen maar niet voordat mijn huidige helemaal op zijn natuurlijk.
Zoals je ziet is er bij het in elkaar zetten iets mis gegaan. Denk dat ik verkeerde lagers in balhoof heb gedaan waardoor er een grote kier zit tussen de vork en het balhoofd. Voor de rest ben ik tevreden met het resultaat. Al heb ik alweer allerlei inspiratie opgedaan om nog een fiets te spuiten.
Zoals je ziet is er bij het in elkaar zetten iets mis gegaan. Denk dat ik verkeerde lagers in balhoof heb gedaan waardoor er een grote kier zit tussen de vork en het balhoofd. Voor de rest ben ik tevreden met het resultaat. Al heb ik alweer allerlei inspiratie opgedaan om nog een fiets te spuiten.
Bedankt, was best spannend om te doen voor het eerst. Ja ik heb het schuren en spuiten zelf gedaan. Schuren is enorm veel werk het spuiten valt relatief gezien in het niet (afhankelijk van je ontwerp). Ik heb zelf niet de beschikking over een stencil snijder, dus nu heb ik het door een kennis van een collega laten uitsnijden. Je kunt ook op aliexpress ofzo stickers bestellen maar dan weet je niet of het qua afmeting precies is wat je wil.
Qua verf heb ik Montana Gold gebruikt in diverse kleuren (wit,zwart,transparant zwart) en Montana Metallic en Montana Glitter effect voor het logo. De Primer en blanke lak zijn beide 2 componenten spuitbussen van spraymax. Ik heb alles besteld bij https://www.nonpaints.com/. Vergeet ook zeker niet om een masker te kopen, kost een paar tientjes maar zonder is echt niet te doen.
Haha inderdaad valt inderdaad minder op met deze verf. Ik zou nu best weer een nieuwe projectje willen doen met een wat strakker ontwerp maar het hele project kost zo veel tijd, en wil ook graag nog een beetje fietsen .
Mooi gedaan
-
- Forum-lid
Ziet er mooi uit.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.