Wielerseizoen 2017
- oldandslow
- Forum-lid
Die jaren bij Astana hebben hem behalve het geld weinig gebracht. Hij is niet populair bij de Belgen, maar als hij bij Quickstep had gereden waren resultaten zoals Terpstra heeft gescoord haalbaar geweest lijkt me. Maar of je bij Quickstep beter af bent als bij Astana blijft de vraag, er hangt rond beide ploegen toch een luchtje..
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
Wat een ongefundeerde post? op basis waarvan had Boom meer gepresteerd bij QS?oldandslow schreef: ↑15 sep 2017 09:13 Die jaren bij Astana hebben hem behalve het geld weinig gebracht. Hij is niet populair bij de Belgen, maar als hij bij Quickstep had gereden waren resultaten zoals Terpstra heeft gescoord haalbaar geweest lijkt me. Maar of je bij Quickstep beter af bent als bij Astana blijft de vraag, er hangt rond beide ploegen toch een luchtje..
Ik ben ook geen echte fan van Lars maar hij heeft otch een aardige erelijst. ( noem eens 5 NL'se wielrenners met een betere lijst) uit zijn generatie? etappes in Tour en Vuelta meerdere kleine rondes gewonnen en een WK trui aan de muur.
- oldandslow
- Forum-lid
Je hebt gelijk; totaal ongefundeerd. Voor mijn gevoel zou er bij een andere ploeg meer uitgekomen zijn dan bij Astana waar hij alleen maar moest knechten. Wat mij betreft (eveneens gevoel )heeft hij minstens net zoveel talent als Terpstra, dus een grote klassieker zou wel terecht zijn. Ik ben wel een beetje fan van Lars hoor, Brabanders onder elkaar.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
Ik krijg het gevoel dat hij bij Astana nogal aan zijn lot is overgelaten. Dat heeft hem duidelijk geen goed gedaan. Lars is volgens mij wel iemand die strak begeleid moet worden.
Lars heeft natuurlijk veel meer talent dan Terpstra. Sterker nog, Lars heeft zoveel talent dat hij met zijn instelling toch nog die erelijst bij elkaar heeft kunnen fietsen. En ondanks het feit dat Patrick bij de top vijf van foute mannetjes uit het peloton behoort, denk ik wel dat hij één van de weinigen is die Lars had kunnen motiveren om wel maximaal te presteren. En dan had hij gewoon een concurrent van Boonen en Cancellara kunnen zijn.
Maar aan de andere kant, instelling is natuurlijk ook een deel van je talent.
Maar aan de andere kant, instelling is natuurlijk ook een deel van je talent.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Of Lars Boom het bij Quickstep beter had gedaan is koffiedik kijken maar als je de erelijst als wegrenner van Lars Boom vergelijkt met de erelijst van Stybar (die wel naar Quickstep ging) dan vind ik die van Lars iets fraaier.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als Boom de mentaliteit van Terpstra had gehad zou het een veel grotere meneer zijn geworden denk ik.
Less is bore
Laten we het niet hopen.
12:23 – Brian Cookson heeft de volle overtuiging dat hij zal worden herverkozen als voorzitter van de UCI. De Brit is aan het einde van zijn eerste termijn en is vastberaden daar een tweede termijn aan toe te voegen. De Fransman David Lappaertient is de tegenkandidaat.
De strijd tussen Cookson en Lappartient om het voorzitterschap is intussen aardig verhit geraakt. Cookson noemde het in een eerder stadium 'verschrikkelijk' als Lappartient gekozen zou worden. De Fransman reageerde door die uitspraak een 'teken van wanhoop' te noemen.
In een interview met de BBC trekt Cookson opnieuw van leer. Zo geeft hij oud-president Pat McQuaid een veeg uit de pan. McQuaid heeft de UCI volgens Cookson vier jaar geleden, toen Cookson het voorzitterschap overnam van McQuaid, in erbarmelijke staat hebben achtergelaten en zou volgens Cookson nu lobbyen voor Lappartient. "Maar ik richt me op mijn eigen campagne. Mijn staat van dienst spreekt boekdelen", zegt Cookson.
Lappartient reageerde op die beschuldiging door te zeggen dat Cookson 'zeer onsportief gedrag vertoond door incorrecte informatie te verspreiden'. Lappartient: "Ik heb McQuaid nergens om gevraagd. Hij heeft mails gestuurd met zijn persoonlijke visie over Cookson, maar dat was een persoonlijke actie van hem."
Cookson is vooral vol overtuigd van zijn aanstaande herverkiezing. "Ik heb de steun van dertig stemgerechtigden", zegt Cookson tegen de BBC. In totaal mogen 45 leden hun stem uitbrengen. Volgende week donderdag, tijdens de WK in Bergen, wordt de nieuwe voorzitter van de UCI gekozen.
12:23 – Brian Cookson heeft de volle overtuiging dat hij zal worden herverkozen als voorzitter van de UCI. De Brit is aan het einde van zijn eerste termijn en is vastberaden daar een tweede termijn aan toe te voegen. De Fransman David Lappaertient is de tegenkandidaat.
De strijd tussen Cookson en Lappartient om het voorzitterschap is intussen aardig verhit geraakt. Cookson noemde het in een eerder stadium 'verschrikkelijk' als Lappartient gekozen zou worden. De Fransman reageerde door die uitspraak een 'teken van wanhoop' te noemen.
In een interview met de BBC trekt Cookson opnieuw van leer. Zo geeft hij oud-president Pat McQuaid een veeg uit de pan. McQuaid heeft de UCI volgens Cookson vier jaar geleden, toen Cookson het voorzitterschap overnam van McQuaid, in erbarmelijke staat hebben achtergelaten en zou volgens Cookson nu lobbyen voor Lappartient. "Maar ik richt me op mijn eigen campagne. Mijn staat van dienst spreekt boekdelen", zegt Cookson.
Lappartient reageerde op die beschuldiging door te zeggen dat Cookson 'zeer onsportief gedrag vertoond door incorrecte informatie te verspreiden'. Lappartient: "Ik heb McQuaid nergens om gevraagd. Hij heeft mails gestuurd met zijn persoonlijke visie over Cookson, maar dat was een persoonlijke actie van hem."
Cookson is vooral vol overtuigd van zijn aanstaande herverkiezing. "Ik heb de steun van dertig stemgerechtigden", zegt Cookson tegen de BBC. In totaal mogen 45 leden hun stem uitbrengen. Volgende week donderdag, tijdens de WK in Bergen, wordt de nieuwe voorzitter van de UCI gekozen.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
- daniel1975
- Forum-lid HC
Alsof Cookson's opvolger veel beter is?
BC was ook hét alternatief na Pat, maar valt in vergelijkbaar gedrag terug lijkt het wel. Zoals alle grote sportbobo's.
BC was ook hét alternatief na Pat, maar valt in vergelijkbaar gedrag terug lijkt het wel. Zoals alle grote sportbobo's.
Less is bore
Tijd voor een serieus grote bezem, maar die gaat er helaas voorlopig niet komen.daniel1975 schreef: ↑15 sep 2017 17:36 Alsof Cookson's opvolger veel beter is?
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
-
- Forum-lid
Begint een beetje Blatter UEFA achtige trekjes te krijgen deze strijd. En ik maar denken dat wielrennen nu juist een gesofisticeerde sport was
De UCI is gewoon een tandeloze tijger en dan kan je tijdens de verkiezingen wel van alles beloven maar als je voorzitter wordt dan heb je niet zoveel in te brengen. Je mag een keer een regenboogtrui aanbieden of een keer een lintje bij een nieuwe wielerbaan doorknippen, maar zodra het om beslissingen gaat moet je bij de ASO zijn.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets