Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2017

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 26 feb 2017 22:09

Mooi gebied daar,ik heb er vaak met de motor rondgereden.
Is vanuit Amsterdam net op één dag te doen.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

devriesman
Forum-lid

Gebruikersavatar devriesman 26 feb 2017 22:30

Was in de Eifel flink mooier dan in Oost-Nederland.
Zag er uit als een beest vanochtend. Na 50 kilometer piepte en kraakte meneer Campa alsof ik op een stationsfiets rondreed. Zoveel troep en zand op de wegen. Gelukkig af en toe iemand tegengekomen die nog harder piepte. Thuis de gieter er overheen en bijna klaar is Kees.

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 26 feb 2017 22:40

Om 6 uur vanmorgen vroeg stond er een kleine 5 jarige prinses naast m'n bed. Al geheel aangekleed in roze glitterjurk en inclusief toverstaf. "Papa, wil je m'n prinsje zijn?" Ja hoor apenkop, zeg ik met m'n slaperige kop. Half uurtje later zit ik met een kroontje op m'n kop aan de ontbijttafel. Twee sneeën bruin dik besmeerd met Pindakaas. Bak koffie d'r bij en half litertje water. Papa gaat zo lekker fietsen apenkop. Mag dat? "Ja, maar alleen als ik mee mag." Nog even wachten meisje. Nog een paar jaar en dan mag je de nieuwe Marianne proberen te worden. En zo zit ik om half acht op de fiets.

Vandaag met fietsmakker Peter een goede 130km. met 1700hm. door Heuvelland en Ardennen gemaakt. Begonnen met dik 2,5 uur tegen de wind in beuken. Stond een hele vieze Zuid Wester 4 tot 5 vandaag. En het was nog best koud. Uiteindelijk wel een prachtige rit gemaakt. Was heerlijk.

Bij thuiskomst snel douchen. Paar bammetjes d'r in en hup de stad in met de koters voor wat pinten en wat sfeer proeven in het carnavalsgedruis.

https://www.relive.cc/view/880167946

Afbeelding

Afbeelding
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Avvocato
Forum-lid

Gebruikersavatar Avvocato 27 feb 2017 08:55

:D herkenbaar dat eerste deel!

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 27 feb 2017 08:58

imarc schreef:Ben aan het trainen voor de Strade Bianche voor komende zondag in Siena.
Daarom gisteren Kuurne Brussel Kuurne de 100km gefietst. Ging uitstekend, lekkere korte klimmetjes en hier en daar stevig over een kasseienstrook gedokkerd. Van de stevige wind die er stond word je alleen maar sterker. Vanmorgen de ATB tocht in Eerde, bij Veghel gefietst. Leuke route wel heeeel veel asfalt. Met de afstand van 45km + op de fiets heen en terug toch zo'n 75km op de teller.
Lekker fietsweekend gehad, laat de witte gravelpaden maar komen.
Gaaf, Marc! Succes daar, dat is wat anders dan die sneeuw en dat ijs hier in januari.

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 28 feb 2017 07:55

Las Vegas - Hoover Dam - Las Vegas

En alweer een crappy bike gehuurd !!!

Niet vandaag, maar afgelopen vrijdag, niet eerder de tijd om te posten hier (vliegreis terug, jetlag, werken enz)

De laatste rit in Las Vegas is geplanned richting de Hoover Dam. Dankzij de dudes in de 1e bicycle verhuur weet ik dat er een groot deel van de route over een mooi geasfalteerd fietspad kan gaan.
Dus Komoot gebruikt voor de routeplanning en idd de fiestpaadjes gevonden, van de ongeveer 126km, zal er meer dan 57 km over die fietspaadjes gaan, NICE !!!!

Deze keer de fiets gehuurd bij Bike Blast Las Vegas, die alleen BMC verhuren en afleveren/ophalen bij het hotel (de club die mijn eerste verzoek niet kon voldoen omdat ie toen ineens verhuurd was, de BMC in maat 61). Dus bij deze een herkansing voor die lui.

Afgesproken om 10:00 s'ochtends bij de Tour Pickup location in het hotel (geen idee waar dat precies was, later meer...)
Dus net voor 10:00 bij de indoor taxi/valet/uber pickup area van het hotel (zo groot dat er ook bussen doorheen kunnen rijden). En maar wachten.....
Wordt ik gebeld door een Las Vegas nummer, Bike Blast, waar ik blijf ?!?!
Nou, ik ben aan het wachten, ja zegt ie, onze delivery guy wacht ook, waar staat die dan ? bij de Tour Pickup location.
Ik zoeken, is er helemaal in het achterste hoekje een plek voor dropoff/pickup van 'guided tours' en daar staat idd een Honda CRV met een bikerack en een BMC maatje groot op.

Hup naar die dude die erbij staat, en gevraagd of de fiets voor mij was, yes !
Zit die hele fiets vol met refelctors (voor/achter/wielen) en lampjes (voor/achter), de stuurpen OMHOOG (crappy bike minpuntje 1) en het zadel veel te laag.
Ik laat mijn speedplay pedalen en Aspide zadel zien, en hij gaat aan de slag om die te monteren.
Ondertussen wil ik graag mijn BarFly out-front mount monteren, maar dat lukt niet want die reflectors/lampjes zitten in de weg.
Mogen die eraf vraag ik ? Nee, 'Nevada State Law' zegt dat het verplicht is. O, en als ik ze straks zelf eraf haal ? 'That's not my problem'
Hmm, 'cover your ass' dus, alweer.
(Crappy bike minpuntje 2)

Dude is klaar met schroeven, zadel staat natuurlijk te laag (had de exacte maat doorgegeven 88,5cm BB center --> top of saddle), dus iets hoger.
Proefritje maken op de parkeerplaats, alles ok vraagt ie ? Ik denk, zout maar op, ik verbouw em zo zelf wel even, en zeg 'PERFECT' waarop de dude me nog een 'cover your ass' formulier laten ondertekenen, met nogmaals adres/cc enz erop.

Hij is weg en ik ga meteen aan de slag, alle lampjes en reflectors eraf, dan stuur los schroeven (4x inbus), stuurpen los (3x inbus), stuurpen omdraaien zodat ie naar beneden wijst ipv naar boven, stuur weer vast zetten.
Dan de BarFly outfront mount erop. Daarna kom ik tot de ontdekking dat ik geen ziptie's meer heb voor de Garmin sensor en ook de spaakmagneet bij de vorige verhuur achtergebleven is, bummer !!! dan maar op GPS de snelheid meten en zonder cadans weergave rijden.

Eindelijk alles klaar, hup ff terug naar binnen, bij de 'bell boy' mijn niet benodigde spullen afgegeven (handig zeg).

Het is nog best fris als ik vertrek, vandaag begint het met zo'n 10 graden celcius.

Ik ga de indoor parking uit en zie dat ik naar de overkant van de weg moet, met een grote drempel ertussen, hmmm, daar kunnen we gewoon overheen toch.

Sta de goede kant nu op aan de overkant voor het stoplicht, AAN de STRIP !!! 4 stroken breed

Dan wordt het groen en kan ik de stad uit (ook nu weer zo'n 20km). Merk meteen dat de voorderrie niet wil schakelen, dus weer stoppen om er ff mee te friemelen, gelukkig helpt dat en kan ik op het grote blad (crappy bike, minpuntje 3).

Dankzij Komoot mooi niet te drukke wegen, wel veel kris kras waarbij ik soms naar links moet en 5 stroken over moet steken om er te komen. Maar ja, als je lang bent val je tenminste wel op in het verkeer hier.

Afbeelding

Woestijntuin, want geen regen hier, maar voor de zekerheid wel een boot in de tuin

Uiteindelijk ben ik bij de rand van de stad en zie ik een splinternieuwe fietspad (zwart asfalt met een gele stippellijn in het midden), en stuur er meteen naartoe.
Stop meteen ff om de zadelpen nog 3cm hoger te zetten, voelde toch wat raar aan, nu prima.

Afbeelding

Afbeelding

Wel is de drivetrain (ketting+ derailleurwieltjes) ontzettend veel herrie aan het maken, vergeten te smeren ?????
(crappy bike minpuntje 4)

Uiteindelijk kom ik op de route uit, fietspad, die helemaal om de bergketen heen loopt die tussen Las Vegas en Lake Meade ligt. Aan de uiterst nooroostelijke rand daarvan ligt de weg naar de Hoover Dam.
Het gaat al de hele tijd licht bergop 2-3%, maar nu wordt het echt golvend. En wonder boven wonder ik krijg een tegenligger !
Een dude op een tijdritfiets met hoge wielen, we groeten elkaar (hij met 40km/u ik met 25 bergop) en ik rijd weer lekker verder.

Na een tijdje blijkt dat er ook veel wandelaars op dit fietspad onderweg zijn, verspreid over 2 categorieën:
- mensen die aan het trimmen/hardlopen zijn (met en zonder hond)
- arme sloebers die geen andere manier van ransport hebben (en waarschijnlijk ook geestelijk in de knoop zitten, de meeste praten hardop in zichzelf als ik er langs rijd)

Mijn luide 'ding dong' levert in ieder geval bij de hardlopers respect op (je moet wat als je geen bel op de fiets hebt).

Ook nu zie ik weer de meest aparte bordjes langs de weg staan (foto's volgen), maar de bordjes bij Boulder (het dorpje waar de bouwers van de Hoover Dam woonden/wonen) slaan echt alles.
In het begin stond er al 'no motor vehicles' en 'no automobiles' maar nu staat er zelfs bij 'human powered only', oftewel ook geen ELEKTRISCHE fietsen toegestaan ! Hahaha, zou de UCI hier ook staan met hun iPadje om te checken ????

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen gaat het fietspad ook soms steil naar beneden, zodanig dat ik soms moet remmen (dat doe ik niet zo vaak, ben nogal een snelheidsmonster bergaf) en dan valt me op dat de voorrem raar doet, pulserend alsof er een deuk/beschadiging in de voorvelg zit (blijkt exact dat te zijn bij nadere inspectie, crappy bike minpuntje 5).
Dan bij het bergop rijden lijkt de voorrem soms ook aan te lopen, soms links en soms rechts (blijkt zo te zijn, hoewel de inbus bout goed vast zit in de vork heeft de rem toch ruimte om zonder moeite te zweven van links naar rechts, crappy bike minpuntje ... ben de tel kwijt).

Afbeelding

Afbeelding

Na Boulder wordt het ineens vreemd, maar wel heeeeeeeeel KEWL !!!! Ik rijd bergaf door een storm drain, die loopt aan weerskanten schuin op, en dan weer recht, en dan weer schuin, met mooi glooiende overgangen.

Afbeelding

Afbeelding

En wat gebeurt er dan ? Dan wor 'littlefloor' opeens wakker (en die is 5 jaar oud) en doet alsof ie in een halpipe zit met een snowboard onder zijn voeten, hahaha !!! Ik ga volgas omhoog/omlaag, links/rechts en kan nog net een tegemoet komende renner ontwijken, die me lachend passeert. Ik roep nog 'had to try it' en hij schreeuwt terug 'don't I know it!'

Afbeelding

Soms zitten er wat tunneltjes in deze storm drain, die maar 1m hoog zijn en moet ik er omheen, maar ook dat zijn leuke bochtjes.

Na de 3e tunnel gaat het fietspad verder naar links, weg van de grote weg die er de hele tijd naast liep, richting Lake Mead. Voelt verkeerd voor mijn gevoel, maar de Garmin zegt dat het klopt. Ondertussen weer gestopt voor wat foto's, de stippellijn is ineens een doorgetrokken streep geworden en er is een SPEED LIMIT van 10m/h (16km/u) plus inhaalverbod ! Ja, er komen wat bergaf bochtjes aan ('cover your ass signs'), dus ik ga er volgas doorheen met 35km/u.

Afbeelding

Ineens hoor ik een andere renner achter me, die op een vlakker stuk dichter bij begint te komen, mooi denk ik, kunnen we samen verder. Meteen erna komt echter een klim, waar ik me natuurlijk NIET op inhoud (ik leef voor het klimmen, vlak is BORING) en eenmal boven zie ik het goede nieuws, het fietspad draait met een hele wijde bocht terug naar de grote weg, onder bij Lake Mead.
Ondertussen vraag ik me af waar die andere renner is, ik heb em ge-'dropped' zoals ie me later zegt, dus ik houd wat in en we komen bij elkaar, kop over kop naar beneden, 50km/u met wind tegen.

Onderaan is een T-splitsing en stoppen we beide even om hallo te zeggen (dat doen Amerikanen nogal graag, praatje maken met 'foreigners'). Hij vond dat ik wel heel hard omhoog ging en vroeg of mee ging rondje langs het meer (hij was aan zijn lunchbreak bezig, WTF ?!@#$%). Nee, ik ga eerst naar de Hoover Dam. Nou dat kan niet zomaar, want daar loopt geen fietspad. O, maar ik rijd gewoon op de weg dan hoor. Maar da's 'very dangerous'. Komt wel goed hoor.

Nou dat wordt wel een flinke klim zegt ie, European style, met allemaal mooie rotspartijen waar je door fietst.

Onze wegen scheiden, hij naar links langs het meer (waarbij ik op dat moment nog niet besef dat ik na de Hoover Dam terug rijd en ook die kant op ga) en ik naar rechts richting de grote weg.
Dan kom ik op een parkeerplaats uit (ik rijd eigenijk op de stoep blijkt), de uitgang van die parkeerplaats is de andere kant op, en daar heb ik geen zin in, dus aan de rand van de parkeerplaats even door het gravel de weg op klauteren met d efiets aan de hand.
Ik sta dan wel weer aan de verkeerde kant van de weg (Hoover Dam --> Boulder), dus steek em voorzichtig over met ook hier weer een echte middenberm in de vorm van een stoepranje (1 tegel breed). Gelukkig is aan de overkant, waar ik moet zijn, net een rijbaan reductie (heet dat wel zo??), de 3e linkse strook gaat eraf, de weg wordt 2baans aan die kant. Dus daar rijd al niemand meer en kan ik mooi op snelheid komen en op een rustig momentje invoegen.

Klim naar het Hoover Dam Hotel is kort, en niet zo steil, en ik neem weer ff een foto. Zie dan ook een helikopter landen, blijkbaar hebben ze hier 'guided tours' voor $39.

Afbeelding

Na de klim meteen rechtsaf om niet via de grote nieuwe brug over de vallei heen te gaan naar Arizona, de oude weg loopt over de Hoover Dam. Dus rechtsaf, onderaan weer links en meteen weer rechts, op naar de Hoover Dam. Daar gaat de weg meteen weer omhoog en ik bereid me voor op een mooie lange zware klim.
Helaas, na 1 km is het alweer gedaan met klimmen en vlakt het af, daarna zelfs flink bergaf naar de Hoover Dam.

Nu kun je de Hoover Dam al goed zien liggen, en ook de oude weg die aan de andere kant van de vallei weer mooi met wat haarspelden omhoog gaat.
Dus ik naar beneden, tussen de kruipende auto's door, en geniet van het uitzicht. Dan door en aan de overkant die mooie haarspelden omhoog, niet zo steil (5%) dus op een redelijk tempo. Ga na de 1e haarspeld ook van Nevada naar Arizona en ben daardoor meteen een uur kwijt (andere tijdzone!!). Op het eerste rechte stuk na de staats grens staat al een 'copper' in een grote truck te wachten, maar die laat mij gelukkig met rust.

Ik zie in de verte de laatste bocht van de klim, en meteen een bordje dat na 850 feet de weg doodloopt, huh ???
Blijkbaar is de oude weg afgesloten omdat de nieuwe brug over de vallei klaar is.

Mooi moment om even wat foto's te nemen. Ik zie een man staan met een klein hondje en vraag em of ie mij op de foto wil zetten, tuurlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We komen aan de praat en hij blijkt Fire Chief te zijn geweest in New Jersey (New York) en al 18 jaar in Las Vegas te wonen. Hij vind het maar wonderlijk dat ik helemaal vanuit Las Vegas hierheen ben gefietst.

Ik ga weer op pad om de terugreis naar Las Vegas aan te gaan, over de rest van het mooie fietspad (hoewel ik me daar straks wel ff in vergis).

Dus eerst weer terug omhoog klimmen vanaf de Hoover Dam richting Boulder, dat gaat prima en ik zie ook nog het bord waar op aangegeven is dat ik in een andere tijdzone terecht ben gekomen.
Weer bij het Hoover Hotel aangekomen besluit ik over de grote weg naar Boulder te rijden, is wel bergop maar mooi wind mee (parallel daaraan loopt het fietspad met de halfpipe). De navigatie begint te mekkeren, maar ik negeer het gewoon, maak zelf wel uit waar ik fiets.
Blijkt niet zo slim te zijn, ik had namelijk meteen na het Hoover Dam hotel rechtsaf gemoeten, op het fietspad langs Lake Mead.

Dus als ik vanaf de grote weg de halfpipe weer in draai, verder omhoog, zeurt de GPS dat ik om moet draaien. Hmmm, zou ik verkeerd gereden zijn ?? Komoot op de iPhone maar ff gestart en jawel hoor, ik zit verkeerd, terug naar beneden dus. Dan maar over het fietspad, weet ik zeker dat ik goed uitkom. En ja hoor, de GPS is weer helemaal happy.
Weer over dat 'gevaarlijke' stuk (10 mp/h, verboden in te halen) en daarna die mooie glooiende bocht afdaling met wind tegen.
Onder aangekomen bij de T splitsing deze keer linksaf, over de parkeerplaats het fietspad weer op.
Dit fietspad zal me helemaal aan de andere kant van de bergketen brengen, noordoostelijk van Las Vegas. Op de weg ernaast moet je blijkbaar TOL betalen, want er staan hokjes en alle automobilsten (een paar maar) moeten er betalen.

Ook nu gaat het weer op en af en kan ik een leuke snelheid aanhouden, tot er ineens een bord staat dat ik de weg opmoet omdat het fietspad dicht is, WTF ?!@#$%
Nou, dan maar de weg op, die trouwens heel rustig is dus geen probleem. Een paar km verder zie ik de reden voor de afsluiting, de 'american drilling company' is er bezig (zal wel schaliegas zijn of zo). Na nog een km verder gefietst te hebben kan ik het fietspad wer op aan de rechterkant, welke met een mini haarspeld via een tunnelbuis onder de weg door gaat om vervolgens weer met haarspelden omhoog te klimmen, goed voor de hoogtemeters.

Nu gaat het kilometers op en af, de klimmetjes worden langer en het uitzicht steeds ruiger, ik rijd letterlijk tussen de met dynamiet weggeblazen rotsen en vraag me af of ze dat alleen voor het fietspad hebben gedaan. Nou niet dus, het is een oude weg die ze half opnieuw geasfalteerd hebben, en op die helft fiets ik.

De grote weg loopt iets ruimer om de bergen heen, en de oude weg is fietspad geworden.
Opeens zie ik dat de weg een splitsing maakt keihard naar links en met haarspelden weer omhoog, zou dit de 'Three Sisters' klim al zijn ?
Nee dus, want na een paar 100 meter is het alwer aan het afvlakken (Three sisters is volgens Strava 2.4km).

Nu begint het ook drukker (nou ja) te worden op het fietspad, ik kom wat tegenliggers tegen en ook 2 dames voor me die met moeite bergop geraken, ik zeg nog 'looks easier on google maps' en ze lachen het uit en geven me gelijk.

Hier beginnen de klimmen wat venijniger te worden, maar nog steeds kort. Ik kom na een paar kilmmen helemaal boven en zie Las Vegas liggen met Mount Charleston erachter. Vraag me wel af waar die Three Sisters nu blijven, dus ga weer vol gode moed naar beneden.
Daar aangekomen moet ik volgens de GPS linksaf, terwijl Las Vegas rechtdoor is, aha, dit is de afslag naar de Three Sisters !!

En inderdaad, het is een flinke klim in 3 delen (hmm, vandaar de naam Three Sisters natuurlijk). Best we een kuitenbijter na 100km fietsen.

Als ik boven kom hier heb ikmweer uitzicht over Las Vegas en kan ik aan een streep bergaf tot aan de rand van de stad, daar loopt het fietspad parallel aan een grote weg, maar sluit net niet aan. Dus ff 10 meter klunen door de rotsen om op de grote weg te komen.

Die voert me via wat gekronkel (drukke wegen ontwijken) weer mooi de stad in. Ik kijk hoever het nog is en bel de fietsverhuur dat ik met 30min het hotel ben (het is nog 25 min ongeveer, dan heb ik nog 5 min om de reflectors enz terug te plaatsen op de fiets).

Aangekomen bij het hotel hup naar de bellboy, spullen ophalen, terug naar de Tour Pickup locatie en dan de fiets weer terugbouwen. Besluit de stuurpen te laten voor wat het is (niet terug omhoog gezet), laat ze het heen en weer maar krijgen.

Na 10 min komt de dude van de fietsverhuur, 'traffic was a bitch', want spitsuur op de Las Vegas strip.

Die bouwt mijn pedalen er weer af, heeft ruzie met de zadelpen om het zadel eraf te krijgen. Hij vraagt of ik nog problemen heb gehad, 'flat tyre??' en ik meld alleen dat de ketting tering veel herrie had gemaakt en de remhoef voor heen en weer kan. O, 'that's not good', nee vertel mij wat.

Uiteindelijk alles voor elkaar en hij zet de fiets weer achterop de drager, en ik kan naar mijn hotelkamer om te douchen.

Weer een ervaring rijker, enne het blijven rare jongens die amerikanen !!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's volgen !!!
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 28 feb 2017 08:47

Prachtig verslag weer!

Altijd handig als je zelf een beetje kunt sleutelen.....

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 28 feb 2017 08:51

Weer een leuk verslag :like:
Bikers are not alone

robbiey
Forum-lid

robbiey 28 feb 2017 08:53

Gisteren een interval training gedaan van ruim een uur. De killtunnel tussen Dordrecht een s'Gravendeel meerdere keren aangedaan via een lusje waardoor je ongeveer 10 minute doet oven eern lus. Goede training, niet te koud maar wel kapot achteraf. Er is nog veel werk aan de winkel.

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 28 feb 2017 09:16

@bigfloor mooi verslag en foto's ,altijd leuk om te lezen.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Joskovic
Forum-lid

Gebruikersavatar Joskovic 28 feb 2017 11:15

Mooi verslag uit de USA!

Gisteravond heb ik zelf een kleine 2 uurtjes gefietst. Toen ik van huis vertrok was het droog, dus ik waagde het erop. Zul je altijd zien, toen ik op het verste punt van huis was besloot Zeus om de sluizen te openen...stortregenen van heb ik jou daar. Uiteindelijk dus doorweekt thuis gekomen en niet helemaal zoals ik me had voorgesteld. Ik had spatbordjes gemonteerd, dus ik ben in ieder geval niet van onder nat geworden...lol. Dat dan weer wel.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 28 feb 2017 12:31

robbiey schreef:Gisteren een interval training gedaan van ruim een uur. De killtunnel tussen Dordrecht een s'Gravendeel meerdere keren aangedaan via een lusje waardoor je ongeveer 10 minute doet oven eern lus. Goede training, niet te koud maar wel kapot achteraf. Er is nog veel werk aan de winkel.
Ja, da's een echte killer....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie