Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Vandaag gezien .... Iemand zonder helm

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 03 sep 2017 20:24

afrit13 schreef: 03 sep 2017 19:27 Je helm moet je vervangen als fabrikanten iets nieuws hebben verzonnen: aerohelm, mips, etc.

Dus ieder nieuw modejaar...
Klopt staat ook in het onderzoek! ;)

fashion is a valid reason to replace a helmet
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

bve
Forum-lid

bve 03 sep 2017 20:54

Mooi, dan fiets ik door met mn oude helm.

wouterkaas
Forum-lid

wouterkaas 03 sep 2017 21:10

timo2.0 schreef: 03 sep 2017 18:10
wouterkaas schreef: 02 sep 2017 22:24Ten tweede draag ik hem ook voor de andere mensen in het verkeer. Voor een automobilist of wie dan ook die mij schept bij een ongeluk kan dit het verschil tussen leven en dood zijn. Ik kan er zelf voor kiezen om de risico's van geen helm dragen te lopen, maar ik zadel een ander daarmee mogelijk onnodig met doodslag op in het geval van een ongeluk. Dat vind ik voor mezelf ook al reden genoeg om een helm te dragen.
Ik neem aan dat je consequent bent en ook als voetganger met een helm over straat gaat? Je zal op weg naar de supermarkt maar de straat oversteken en op het zebrapad geschept worden - zadel je zonder helm zo'n automobilist toch met een enorm trauma op.
Haha, ja en ik slaap ook in harnas voor het geval het plafond naar beneden komt! Dat wil ik de bouwvakkers van toen niet aandoen.

Te voet of op mijn stadsfiets is mijn snelheid zo laag dat ik in veruit de meeste gevallen de situatie zeer goed kan overzien. Op de racefiets rijd ik structureel harder van 25 km/u en rijd ik vaak op wegen waar auto's 60 km/u mogen. Bovendien rijd je lange ononderbroken stukken, waardoor de aandacht voor het verkeer kan verslappen. De kans dat een onverwachtse situatie tot een ongeluk leidt, vind ik dan aanzienlijk groter en dan vind ik het verantwoord om een helm te dragen.

Kijk, als ik door een truck op volle snelheid word geramd ben ik morsdood, met of zonder helm, te voet of te fiets. Maar het dragen van een helm zal in de meeste gevallen de fysieke schade beperken.

El Pistolero
Forum-lid

El Pistolero 03 sep 2017 21:25

Zou best wel een mooiere moderne helm willen hebben alleen is de mijne nog goed. Wat moet je verder met je oude helm, zonde om weg te gooien.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 sep 2017 21:53

Wat is oud en wat is goed?
Less is bore

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 sep 2017 22:45

Een periode correcte fiets kopen die nog wel perfect bij je oude helm past natuurlijk!
Campagnolo Ultra Dork

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 04 sep 2017 16:57

El Pistolero schreef: 03 sep 2017 21:25 Zou best wel een mooiere moderne helm willen hebben alleen is de mijne nog goed. Wat moet je verder met je oude helm, zonde om weg te gooien.
Aan een kennis doneren die net begint met fietsen.
En dan vooral doen alsof je ze een gunst verleent, en zeker niet ter sprake brengen dat je het alleen maar deed omdat je een excuus nodig had om een nieuwe te kopen.

Marcopfiets
Forum-lid

Gebruikersavatar Marcopfiets 21 sep 2017 22:28

Ik ben vandaag gespot zonder helm. Een tegenligger begon als een zot op zijn helm te tikken en riep keihard "JE HELM", maar die had ik dus niet op dus daar was niks mee. Ik heb hem in mijn fly by's op Strava gespot. hij heeft geen privacy zone ingesteld dus ik weet nu waar hij woont en heb zijn telefoonnummer. Misschien moet ik hem eens bellen om te vragen waarom ie zo raar deed.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 21 sep 2017 22:50

Gewoon bellen en beginnen te roepen: "JE PRIVACY ZONE INSTELLEN OP STRAVA".
Campagnolo Ultra Dork

alien
Forum-lid

alien 21 sep 2017 22:52

🏆
Vorsprung durch Pedantik

rikkert
Forum-lid

rikkert 22 sep 2017 12:40

Marcopfiets schreef: 21 sep 2017 22:28 Ik ben vandaag gespot zonder helm. Een tegenligger begon als een zot op zijn helm te tikken en riep keihard "JE HELM", maar die had ik dus niet op dus daar was niks mee. Ik heb hem in mijn fly by's op Strava gespot. hij heeft geen privacy zone ingesteld dus ik weet nu waar hij woont en heb zijn telefoonnummer. Misschien moet ik hem eens bellen om te vragen waarom ie zo raar deed.
Wat een sneuvogel. Dat je en helm opzet is verstandig. Maar om dat te bij iedereen te roepen is echt sneu. In mijn omgeving zijn er ook van die droeftoeters. Die dan vervolgens gaan zitten watsappen achter het stuur van hun auto. Dan breng je nog anderen in gevaar ook,naast jezelf. Word ik echt heul moe van.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

fgrs
Forum-lid

Gebruikersavatar fgrs 30 sep 2017 11:36

Gelukkig draag ik altijd een helm, gisteren serieus tegen de grond gegaan.
Beide wielen op slag en zonder aanvoelen zijslag gemaakt, lag met smak tegen de grond, hoofd knal met zijkant op de weg.
Ferme impact, binnenkant helm gebroken op die plaats.
Mag er niet aan denken wat de gevolgen zouden geweest zijn zonder helm......
Nu enkel buil en rode plek op de plaats van impact (los van de vele schaafwonden heup, knie, enkel en handen).
Hou er voor de rest gelukkig niets aan over.

Plaats reactie