zelden op de fiets en nu 32km woon-werk?
Extra verlichting bij je? Dat zou ik zeker als back up meenemen
Zeker extra broek meenemen dan en droge sokken is ook wel handig.
En eventueel paar extra handschoenen. (maar dat is meer als je in de winter in regen gaat fietsen)
Maargoed je hebt regen en regen, paar korte buien prima dan droog je wel weer op daarna.
Mja mja, ik heb geen extra korte broek mee. Daar moet ik dan maar een beetje afzien als ik zeiknat ben.
Het gaat zo te zien niet hozen, dus ik fiets het denk ik wel droog in de namiddag. Dan zou het in het land overal droog moeten zijn.
Zo niet, dan heb ik pech.. Dan ga ik het mentaal oplossen door te denken aan soldaten in WOII die zonder winteruniformen in de snoeikoude winter door de Ardennen trokken.
Ik heb inderdaad 2 lampen. En die achterlampen zijn oplaadbaar en 1 met penlight.
De koplamp is een Garmin lamp, en die kan ik laden tijdens het rijden ook, met powerpack in de frontloader en kabel erin
Dan een RC11 Fenix lamp heb ik vast gefreubeld met wat straps. Net getest onderweg door oud Muiden met al die rot stenen en het blijft lekker zitten. In dat lampje zitten power batterijen in en daar heb ik er een extra van mee. Kan hem op 1000 Lumen zetten mocht het nodig zijn. Haha.
De lampen set:
Het gaat zo te zien niet hozen, dus ik fiets het denk ik wel droog in de namiddag. Dan zou het in het land overal droog moeten zijn.
Zo niet, dan heb ik pech.. Dan ga ik het mentaal oplossen door te denken aan soldaten in WOII die zonder winteruniformen in de snoeikoude winter door de Ardennen trokken.
Ik heb inderdaad 2 lampen. En die achterlampen zijn oplaadbaar en 1 met penlight.
De koplamp is een Garmin lamp, en die kan ik laden tijdens het rijden ook, met powerpack in de frontloader en kabel erin
Dan een RC11 Fenix lamp heb ik vast gefreubeld met wat straps. Net getest onderweg door oud Muiden met al die rot stenen en het blijft lekker zitten. In dat lampje zitten power batterijen in en daar heb ik er een extra van mee. Kan hem op 1000 Lumen zetten mocht het nodig zijn. Haha.
De lampen set:
Laatst gewijzigd door blurg op 07 jun 2019 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Manmanman 600 km als je het snel zegt lijkt het niet veel voor te stellen. Als je 4 uurtjes heb gefietst moet je nog 500
Als Blurg 4 uurtjes heeft gefietst is hij weer thuis !
Dan kun je altijd nog iets wisselen aan je uitrusting.
Dan kun je altijd nog iets wisselen aan je uitrusting.
HAha, ja, nu je het zegt. Als het echt foute boel is kan ik mij even omkleden
@RVV: Ja, ik moet het idd nog maar zien, hoe je daar mee om moet gaan. Na 10 uur stampen ben je nog niet op de helft.
@RVV: Ja, ik moet het idd nog maar zien, hoe je daar mee om moet gaan. Na 10 uur stampen ben je nog niet op de helft.
Ik bedoel het niet ontmoedigend hoor.. maar ik weet nog goed toen ik die 500 km rit deed.. bij 380 had je het gevoel dat het einde in zicht was.. dan ga je echt aftellen en tot de conclusie komend dat 27/28 km uur gemiddeld dan ook niet echt opschoot
Maar goed of je de rit nu wel of niet uit fietst, het maakt helemaal niks uit. Van mij krijg je nu al extra kudos voor de voorbereiding en het er voor gaan! Als het je achteraf niet lukt hoef je ook niet “Bang” te zijn dat ik ga roepen; “maar ik zei je toch?!? “
Enige wat ik je wel mee wil geven, denk vooral aan je eigen veiligheid. Ga je “knikkebollen” op de fiets, of je ziet niet meer scherp of zelfs dubbel. Ga dan gelijk stoppen voor een wat langere pauze desnoods met wat slaap. Rij dan niet nog tientallen kilometers door. En lukt het überhaupt niet meer. Kap dan de rit af. Er valt niks te bewijzen als je je eigen leven op het spel zet. Klinkt allemaal wat dramatisch maar regelmatig overlijden ultra lange afstand fietsers door ongelukken. Veel succes
Maar goed of je de rit nu wel of niet uit fietst, het maakt helemaal niks uit. Van mij krijg je nu al extra kudos voor de voorbereiding en het er voor gaan! Als het je achteraf niet lukt hoef je ook niet “Bang” te zijn dat ik ga roepen; “maar ik zei je toch?!? “
Enige wat ik je wel mee wil geven, denk vooral aan je eigen veiligheid. Ga je “knikkebollen” op de fiets, of je ziet niet meer scherp of zelfs dubbel. Ga dan gelijk stoppen voor een wat langere pauze desnoods met wat slaap. Rij dan niet nog tientallen kilometers door. En lukt het überhaupt niet meer. Kap dan de rit af. Er valt niks te bewijzen als je je eigen leven op het spel zet. Klinkt allemaal wat dramatisch maar regelmatig overlijden ultra lange afstand fietsers door ongelukken. Veel succes
Tsja, bijna al die ongevallen werden veroorzaakt door dronken/onoplettende autobestuurders (Frank Simons tijdens TCR 2017, aangereden door een dronken automobilist; Mike Hall in dat zelfde jaar bij de Indian Pacific Wheel Race). Dat lijkt mij in Nederland niet zo'n probleem met onze uitstekende fietspaden. Mits je een beetje oplet is het niet onveilig.RVV schreef: ↑07 jun 2019 16:27
Maar succes, Blurg! Ik zie je morgen wel bij de start
Klopt maar ook DDX viel een paar jaar geleden tijdens een BRM400 (toch?) ook. Paaltje op de weg die er niet mocht staan. Wat ik me kan herinneren speelde vermoeidheid ook een rol. Gaat mij niet om beter weten of gelijk hebben het is slechts een goed bedoeld advies.
Je wordt wat minder scherp/zal wat minder alert reageren ja.
En je fietst door onbekend gebied.
Tijdens afgelopen 400 rit door de nacht merk je dat ook dat je wat veiliger door bochten moet gaan en niet al te scherp moet aansnijden als je al wat uurtjes op de fiets zit.
En je fietst door onbekend gebied.
Tijdens afgelopen 400 rit door de nacht merk je dat ook dat je wat veiliger door bochten moet gaan en niet al te scherp moet aansnijden als je al wat uurtjes op de fiets zit.
Laatst gewijzigd door DDX op 07 jun 2019 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.