Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

zelden op de fiets en nu 32km woon-werk?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 07 jun 2019 13:14

Extra verlichting bij je? Dat zou ik zeker als back up meenemen

hvg5776
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 30 nov 2014 21:03
Locatie: Hoogeveen

hvg5776 07 jun 2019 14:42

Wat doen de ervaren jongens met regen: (of niet starten) of nemen jullie nog een droge fietsbroek mee?
Lijkt mij wel fijn na een aantal 100km een frisse broek
T=100

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5305
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 07 jun 2019 15:00

hvg5776 schreef: 07 jun 2019 14:42 Wat doen de ervaren jongens met regen: (of niet starten) of nemen jullie nog een droge fietsbroek mee?
Lijkt mij wel fijn na een aantal 100km een frisse broek
Zeker extra broek meenemen dan en droge sokken is ook wel handig.
En eventueel paar extra handschoenen. (maar dat is meer als je in de winter in regen gaat fietsen)

Maargoed je hebt regen en regen, paar korte buien prima dan droog je wel weer op daarna.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5305
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 07 jun 2019 15:02

RVV schreef: 07 jun 2019 13:14 Extra verlichting bij je? Dat zou ik zeker als back up meenemen
Ik zie voor en achter 2 lampen zitten.
En ook al is het korte nacht, meeste standaard lampen redden niet zo lang in het donker rijden dus iets van verwisselbare batterijen is dan handig in voorlamp.

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 07 jun 2019 15:38

Mja mja, ik heb geen extra korte broek mee. Daar moet ik dan maar een beetje afzien als ik zeiknat ben.
Het gaat zo te zien niet hozen, dus ik fiets het denk ik wel droog in de namiddag. Dan zou het in het land overal droog moeten zijn.
Zo niet, dan heb ik pech.. Dan ga ik het mentaal oplossen door te denken aan soldaten in WOII die zonder winteruniformen in de snoeikoude winter door de Ardennen trokken.

Ik heb inderdaad 2 lampen. En die achterlampen zijn oplaadbaar en 1 met penlight.
De koplamp is een Garmin lamp, en die kan ik laden tijdens het rijden ook, met powerpack in de frontloader en kabel erin :)
Dan een RC11 Fenix lamp heb ik vast gefreubeld met wat straps. Net getest onderweg door oud Muiden met al die rot stenen en het blijft lekker zitten. In dat lampje zitten power batterijen in en daar heb ik er een extra van mee. Kan hem op 1000 Lumen zetten mocht het nodig zijn. Haha.



De lampen set:
Screenshot_20190607-154627_Gallery.jpg
Laatst gewijzigd door blurg op 07 jun 2019 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 07 jun 2019 16:01

Manmanman 600 km als je het snel zegt lijkt het niet veel voor te stellen. Als je 4 uurtjes heb gefietst moet je nog 500 :-)

waterkip
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 sep 2014 16:23
Locatie: 't harde

waterkip 07 jun 2019 16:06

Als Blurg 4 uurtjes heeft gefietst is hij weer thuis ! :winkthumb:

Dan kun je altijd nog iets wisselen aan je uitrusting.

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 07 jun 2019 16:17

HAha, ja, nu je het zegt. Als het echt foute boel is kan ik mij even omkleden :)

@RVV: Ja, ik moet het idd nog maar zien, hoe je daar mee om moet gaan. Na 10 uur stampen ben je nog niet op de helft.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 07 jun 2019 16:27

Ik bedoel het niet ontmoedigend hoor.. maar ik weet nog goed toen ik die 500 km rit deed.. bij 380 had je het gevoel dat het einde in zicht was.. dan ga je echt aftellen en tot de conclusie komend dat 27/28 km uur gemiddeld dan ook niet echt opschoot :-)

Maar goed of je de rit nu wel of niet uit fietst, het maakt helemaal niks uit. Van mij krijg je nu al extra kudos voor de voorbereiding en het er voor gaan! Als het je achteraf niet lukt hoef je ook niet “Bang” te zijn dat ik ga roepen; “maar ik zei je toch?!? “

Enige wat ik je wel mee wil geven, denk vooral aan je eigen veiligheid. Ga je “knikkebollen” op de fiets, of je ziet niet meer scherp of zelfs dubbel. Ga dan gelijk stoppen voor een wat langere pauze desnoods met wat slaap. Rij dan niet nog tientallen kilometers door. En lukt het überhaupt niet meer. Kap dan de rit af. Er valt niks te bewijzen als je je eigen leven op het spel zet. Klinkt allemaal wat dramatisch maar regelmatig overlijden ultra lange afstand fietsers door ongelukken. Veel succes

slugbait
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 07 jun 2019 17:03

RVV schreef: 07 jun 2019 16:27
Enige wat ik je wel mee wil geven, denk vooral aan je eigen veiligheid. Ga je “knikkebollen” op de fiets, of je ziet niet meer scherp of zelfs dubbel. Ga dan gelijk stoppen voor een wat langere pauze desnoods met wat slaap. Rij dan niet nog tientallen kilometers door. En lukt het überhaupt niet meer. Kap dan de rit af. Er valt niks te bewijzen als je je eigen leven op het spel zet. Klinkt allemaal wat dramatisch maar regelmatig overlijden ultra lange afstand fietsers door ongelukken. Veel succes
Tsja, bijna al die ongevallen werden veroorzaakt door dronken/onoplettende autobestuurders (Frank Simons tijdens TCR 2017, aangereden door een dronken automobilist; Mike Hall in dat zelfde jaar bij de Indian Pacific Wheel Race). Dat lijkt mij in Nederland niet zo'n probleem met onze uitstekende fietspaden. Mits je een beetje oplet is het niet onveilig.

Maar succes, Blurg! Ik zie je morgen wel bij de start ;-)

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 07 jun 2019 19:33

Klopt maar ook DDX viel een paar jaar geleden tijdens een BRM400 (toch?) ook. Paaltje op de weg die er niet mocht staan. Wat ik me kan herinneren speelde vermoeidheid ook een rol. Gaat mij niet om beter weten of gelijk hebben het is slechts een goed bedoeld advies. ;-)

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5305
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 07 jun 2019 19:43

Je wordt wat minder scherp/zal wat minder alert reageren ja.
En je fietst door onbekend gebied.

Tijdens afgelopen 400 rit door de nacht merk je dat ook dat je wat veiliger door bochten moet gaan en niet al te scherp moet aansnijden als je al wat uurtjes op de fiets zit.
Laatst gewijzigd door DDX op 07 jun 2019 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie