Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marianne Vos !

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 08 jul 2012 10:21

timo2.0 schreef:Ook dan ontgaat het "eindelijk" mij, aangezien Vos de Giro Donne vorig jaar ook al won.
Ja, het schijnt IN 2012 (!)alleen van de dameswielrenners te moeten komen.Zo was het idd in vorige jaren ook! Laat dat "eindelijk" dan weg en probeer ten minste iets te begrijpen. Dat staat wel in schril contrast met de prestaties van onze "mannen" wielrenners. Gisteren was het weer treurig.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 jul 2012 10:23

Het is goed "marconi", geen zin in een discussie of ik het niet probeer te begrijpen of dat jij het duidelijker had kunnen verwoorden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 08 jul 2012 10:28

timo2.0 schreef:De discussie over Monique van der Vorst ging naar mijn weten niet over doping maar over het dragen van een helm en de vraag of ze hard genoeg kan fietsen om een contract bij de raboploeg te rechtvaardigen (wat zij, zo is inmiddels gebleken, niet kan).

Overigens zijn dit geen verdachtmakingen jegens Vos maar vragen over hoe de logica in dit forum werkt: bij succesvolle mannen wordt voortdurend over doping gespeculeerd, bij de succesvolste vrouw nooit. Ik zeg dus niet dat Vos aan de doping zit of zou kunnen zitten; ik vraag mij alleen af waarom er in dit forum nooit over wordt gespeculeerd gezien de aard van de dopingdiscussies over mannen..
Ook vrouwen worden gecontroleerd op doping en als men niets vindt, dan kan je moeilijk iemand beschuldigen of verdenken van gebruik van stimulerende middelen.
Bij het mannenwielrennen werden wél veel plotselinge "snelle jongens" ontmaskerd vanwege gebruik van doping. Bij het vrouwenwielrennen heb ik daar nog niet van gehoord hoewel het best mogelijk kan zijn dat er sportfraudeurs tussen zitten die betrapt werden.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 08 jul 2012 10:36

timo2.0 schreef:Het is goed "marconi", geen zin in een discussie of ik het niet probeer te begrijpen of dat jij het duidelijker had kunnen verwoorden.
Het is voor mij duidelijk dat je het niet WILT begrijpen en omwille van een onprettigge discussie spijkers op laag water aan het zoeken bent.
Een goed verstaander heeft een half woord nodig.
Ik zal het dan heel duidelijk weergeven: Wij mogen heel blij zijn dat Nederland een renster als Marianne Vos heeft ná Leontien van Moorsel. Deze dames houden de Nederlandse eer in wielerland nog hoog.Van de mannen heb ik de laatste jaren weinig of niets gezien tot nu toe. Hier houd ik het maar bij anders krijg ik weer tonnen shit over mij uitgegooid omdat ik het NL mannen wielrennen bekritiseer.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 jul 2012 10:37

Zo "moeilijk" is dat niet hoor "marconi", bij het mannenwielrennen is speculeren over doping zonder echte bewijzen ook geen probleem zo blijkt uit het doping topic in dit forum, waar onder meer over Gilbert het nodige werd geschreven omdat hij alles won wat los en vast zat, zonder dat er iets van bewijs was voor dopinggebruik. Vandaar mijn vraag: hoe komt het dat bij succesvolle mannen voortdurend discussies ontstaan maar bij Vos nooit. Is dit naïef nationalisme?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 jul 2012 10:39

marconi schreef:Het is voor mij duidelijk dat je het niet WILT begrijpen en omwille van een onprettigge discussie spijkers op laag water aan het zoeken bent.
LOL, je moet en zal hier op doorgaan hè, zelfs als ik stel dat ik in het midden laat of jij het duidelijker had moeten verwoorden of dat ik het niet wil begrijpen. Zo kennen we je weer :lol: En nee, dat ik niet meer op je volgende reactie hierop reageer is niet omdat ik je gelijk geef of met m'n mond vol tanden sta, maar omdat een welles-nietes discussie nergens toe leidt.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 08 jul 2012 11:03

timo2.0 schreef:Zo "moeilijk" is dat niet hoor "marconi", bij het mannenwielrennen is speculeren over doping zonder echte bewijzen ook geen probleem zo blijkt uit het doping topic in dit forum, waar onder meer over Gilbert het nodige werd geschreven omdat hij alles won wat los en vast zat, zonder dat er iets van bewijs was voor dopinggebruik. Vandaar mijn vraag: hoe komt het dat bij succesvolle mannen voortdurend discussies ontstaan maar bij Vos nooit. Is dit naïef nationalisme?
Zoals ik al schreef komt doping bij het mannenwielrennen heel vaak aan het licht. Men ontkent in alle toonaarden totdat onomstotelijk komt vast te staan dat men wél doping gebruikt heeft. Vanwege die veelvuldig aan het licht komende dopingpraktijken ga je vanzelf aan de eerlijkheid van die plotseling uitzonderlijk goed presterende renners twijfelen. En ja, dat van Gilbert is ook hoogst verdacht tenzij blijkt dat hij plotseling ergens aan lijdt dat zijn prestaties negetief beïnvloedt. Maar omdat er geen dopingtesten waren die het gebruik van één of ander verboden middel aantoonden blijft het voor velen een raadsel waarom Gilbert plots zó enorm ver achterblijft bij zijn prestaties van vorig jaar toen hij wel superman leek. Toen had hij een geweldig top jaar. Vos presteert bijna altijd gelijkmatig goed.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 08 jul 2012 11:05

timo2.0 schreef:
marconi schreef:Het is voor mij duidelijk dat je het niet WILT begrijpen en omwille van een onprettigge discussie spijkers op laag water aan het zoeken bent.
LOL, je moet en zal hier op doorgaan hè, zelfs als ik stel dat ik in het midden laat of jij het duidelijker had moeten verwoorden of dat ik het niet wil begrijpen. Zo kennen we je weer :lol: En nee, dat ik niet meer op je volgende reactie hierop reageer is niet omdat ik je gelijk geef of met m'n mond vol tanden sta, maar omdat een welles-nietes discussie nergens toe leidt.
Je denkt er precies zo over als ik! Laten we het hier maar bij houden.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 08 jul 2012 13:25

dc schreef:
tennisser schreef:Ik vind dat bij onze zwemsters geen sprake is van een zogenoemde 'transformatie'. Kijk naar de carrière van Kromowidjojo, dat is gestage vooruitgang, ....uitmondend in Olympisch goud? Bij het schaatsen dan? Sven Kramer en Ireen Wust al aan de doping toen ze junior waren?? Want toen reden ze (bijna) iedereen er al af. Lijkt mij niet waarschijnlijk! Of doel je op het verleden? De doping van Tonny de Jong heette 'klapschaats'. :lol:
Aha... dus als sporters als junior top waren zijn ze waarschijnlijk schoon. Dus een Roberto Heras zette de spuit al op 14 jarige leeftijd ;)

Helaas houdt dus dat argument geen stand. Alle profs overheersten de jeugdcategorien, immers anders krijgen ze geen contract. Toch wordt er volop dope gebruikt. Sterker nog, er was een tijd dat ze naar verluidt allemaal gebruikten.

Dus Tenniser... ik zal het je maar zeggen:

Als de Pechstein's tijden worden verpulverd dan mag je vraagtekens zetten of dat op brood en water gebeurd.
Als de vrouwen slikken, dan is het verbijsterend naief te denken dat de mannen schoon zijn.
Als de zwemmers internationaal top zijn, dan kan dat alleen als de sport schoon is. Dit is helaas weer tegen alle indicaties en verbijsterend naief.

En ja, Nederlanders zijn ook mensen en slikken net zo graag als Italianen en Spanjaarden.

Dus de suggestie dat Sven, onze zwemsters en Marianne schoon zijn voor mij persoonlijk zeer twijfelachtig. Maar ze zullen nooit worden gepakt, dus het zal wel bij mijn mening blijven. * Zoals aangegeven ontspringen de meeste dopers blijkbaar de dans*
Wat weet je mijn mening weer 'mooi' verkeerd te interpreteren, te verdraaien, te extrapoleren tot in het absurde (en nog verkeerd ook)... Maar goed, ik zal dan nog maar eens verduidelijken wat ik wel bedoelde. Kramer en Wüst waren junioren die niet alleen 'overheersten' bij de junioren, maar die als junior meereden in de top van de senioren (Nederlands kampioen; podium bij EK en WK senioren als junior!). Dat is vrij uitzonderlijk en iets anders dan "alle profs overheersten de jeugdcategorieën". Kromowidjojo zelfde verhaal: stond als junior op het podium bij EK en WK senioren! Als die prestaties niet 'natuurlijk' tot stand zouden zijn gekomen, zou dat dus betekenen dat ze als jonkie (15/16/17 jaar? nog eerder?) al aan de doping zouden zitten. Ik zeg niet dat dat absoluut niet zou kunnen, of dat er geen voorbeelden van zouden zijn die dat wel deden, maar ik zeg dat het mij zeer onwaarschijnlijk lijkt. Da's alles, niet meer en niet minder.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 08 jul 2012 13:53

Tennisser, ik post mijn antwoord in het dopingtopic ;)

theodorocampagnolo
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06

theodorocampagnolo 08 jul 2012 15:30

http://www.youtube.com/watch?v=_D8ixSKn4_M" onclick="window.open(this.href);return false;

Net gekeken naar de 8ste etappe. Wàt weer een genot om naar te kijken. Niks linkeballen, wieltjeszuigen en knechten opofferen: Vos doet beulswerk, maakt de koers bikkelhard.
Zie de anderen lijden 8-)

Wielrennen uit lang vervlogen tijden.

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 08 jul 2012 15:57

theodorocampagnolo schreef:Net gekeken naar de 8ste etappe. Wàt weer een genot om naar te kijken. Niks linkeballen, wieltjeszuigen en knechten opofferen: Vos doet beulswerk, maakt de koers bikkelhard.
Zie de anderen lijden 8-)

Wielrennen uit lang vervlogen tijden.
Onze Marianne Merckx.

Plaats reactie