Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 19 jul 2012 14:46

timo2.0 schreef:
Gastheerg schreef:Mijn eerste reactie gister was: Genaaid door de ploegleiding! Er is daar veel meer aan de hand (te veel rook)
Dat ging ook door mijn gedachten. Dat is trouwens een affaire die niet eens veel aandacht krijgt. Füglsang klaagt al langer over achterstallig loon en dat wordt door Leopard SA afgedaan als "eigen schuld" omdat onduidelijk zou zijn of de BV waarnaar het loon van Füglsang moet worden overgemaakt wel deugt, maar als hij dat in orde maakt dan zou hij zijn geld gewoon krijgen. Ondertussen naaien ze hem door hem niet meer in Protour wedstrijden op te stellen zodat hij geen punten haalt die zijn marktwaarde voor een nieuwe ploeg vergroten. Prompt klagen de drie toprenners van de ploeg ook over achterstallig loon en voila, één dag later is Schleck, de enige van die drie die op dit moment actief was in een Protour koers, positief en klaagt dat hij ook wordt genaaid.
Dat hij meteen zo stellig verkondigt dat hij 'vergiftigd' is, doet vermoeden dat hij vijanden heeft (en waarschijnlijk ook weet wie dat zijn). En het heeft niets met de Tour te maken want hij stond immers op plek 12 op 10 min.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6584
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 jul 2012 14:50

Bruyneel laat zojuist optekenen dat hij Schleck gelooft :shock:

Bron: Nieuwsblad

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 19 jul 2012 21:32

Gaat het niet links om, dan gaan we rechts om.
http://thelede.blogs.nytimes.com/2012/0 ... ref=doping" onclick="window.open(this.href);return false;
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 19 jul 2012 22:04

Ik las vandaag ergens een gerucht dat de sleckjes een overeenkomst met astana hadden gesloten. Ze zouden de salaris problemen aan grijpen om onder hun contract bij radioshack uit te komen.

Als dat waar is zal bruyneel daar niet echt blij mee zijn.

Het gedetecteerde middel zal sleck niet bewust hebben genomen; waarom een verboden maskeringsmiddel gebruiken wat vele malen makkelijker te detecteren is dan het werkelijke dopingproduct (als dat al gebruikt is)???

Die vergiftiging is nog niet zo raar, weet iedereen voor 100% wat hij eet in een hotel, wat er in een bidon zit die je aangerijkt krijgt. Kunnen er onbekenden bij je fiets voor de start of tussendoor?
Ik geef hem nog even het voordeel van de twijfel, vooral omdat ik die bruyneel voor geen cent vertrouw.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 jul 2012 08:18

Beide schlecks zijn niet onbesproken: ivm gebracht met dr. Fuentes, opgestapt bij Riis, ruzie met Riis ivm overantwoord gedrag (barbezoek 's nachts) van Andy.
Het produkt dat ze bij frank gevonden hebben is een produkt die niet via andere stoffen ( voedingssupplementen, besmet vlees, of zo) kan ingenomen worden.
Aanneembaar ( niet dat het daarom ook zo is) zou kunnen zijn dat Frank gezien zijn zwakke prestaties toch prestatiebevorderende middelen wou nemen om in de pyreneen nog wat te presteren en gezien zijn rangschikking en uitslagen zich niet onmiddellijk aan een controle verwachtte. Dat hij vergiftigd zou zijn door zijn eigen ploeg en de daarbijhorende beschuldigingen aan Bruyneel dat lijkt mij eerder voer voor een AGC-roman.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 jul 2012 12:43

fiedoo schreef:Beide schlecks zijn niet onbesproken: ivm gebracht met dr. Fuentes, opgestapt bij Riis, ruzie met Riis ivm overantwoord gedrag (barbezoek 's nachts) van Andy.
Alleen Frank Schleck had €6000 betaald aan Fuentes. Dat de heren Riis op een gegeven moment zat waren en dat Andy Schleck een feest beest is die ook tijdens de Vuelta alvast los ging met z'n Australische ploeggenoten heeft toch helemaal niets met doping te maken?
fiedoo schreef: Het produkt dat ze bij frank gevonden hebben is een produkt die niet via andere stoffen ( voedingssupplementen, besmet vlees, of zo) kan ingenomen worden.
Waarom niet, als je een pilletje hebt vermaalt en vervolgens de tomaten op dezelfde plank legt dan krijg je dezelfde stoffen gewoon binnen zonder dat je er zelf erg in hebt.
fiedoo schreef: Aanneembaar ( niet dat het daarom ook zo is) zou kunnen zijn dat Frank gezien zijn zwakke prestaties toch prestatiebevorderende middelen wou nemen om in de pyreneen nog wat te presteren en gezien zijn rangschikking en uitslagen zich niet onmiddellijk aan een controle verwachtte.
En waarom zou je dan in vredesnaam een vochtafdrijver gaan nemen. Wel het laatste wat ik zou nemen als ik harder wil fietsen. Als je jezelf bloed toe dient dan wil je juist dat de hoeveelheid plasma stijgt, zodat je hematocriet niet te sterk schommelt. Als je een vochtafdrijver gaat nemen, na een transfusie en een pittige etappe (vocht verlies) dan gaat je hematocriet sky high zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

eelcoz

eelcoz 20 jul 2012 12:47

Ik ben een leek op dit gebied, dat geef ik gelijk toe. Echter, op Sporza text las ik een paar dagen terug dat dit middel voornamelijk gebruikt wordt bij vochtophopingen en hoge bloeddruk (volgens een Belgische hoogleraar). Schleck zal het niet tegen vochtophopingen genomen hebben, maar je bloeddruk kan oplopen door een bloedtransfusie. Dat is toch helemaal niet zo'n onredelijke verklaring? Of mis ik iets?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9139
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 jul 2012 12:55

eelcoz schreef:Ik ben een leek op dit gebied, dat geef ik gelijk toe. Echter, op Sporza text las ik een paar dagen terug dat dit middel voornamelijk gebruikt wordt bij vochtophopingen en hoge bloeddruk (volgens een Belgische hoogleraar). Schleck zal het niet tegen vochtophopingen genomen hebben, maar je bloeddruk kan oplopen door een bloedtransfusie. Dat is toch helemaal niet zo'n onredelijke verklaring? Of mis ik iets?
bloed(cellen) toevoegen = hematocriet omhoog
vochtafdrijven = plasma verliezen = hematocriet nog verder omhoog
Volgens mij is een diureticum dus het domste wat je kan doen na een bloedtransfusie; ten eerste krijg je een soort schenkstroop in je aderen, ten tweede lijkt me dat het hematocriet binnen de kortste keren boven de 50 zit, en zoals je weet mag je daarmee niet starten. Dit schreef ik overigens een paar blz terug ook al, en hierboven schrijft amclassic min of meer hetzelfde.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

eelcoz

eelcoz 20 jul 2012 12:56

53x11 schreef:
eelcoz schreef:Ik ben een leek op dit gebied, dat geef ik gelijk toe. Echter, op Sporza text las ik een paar dagen terug dat dit middel voornamelijk gebruikt wordt bij vochtophopingen en hoge bloeddruk (volgens een Belgische hoogleraar). Schleck zal het niet tegen vochtophopingen genomen hebben, maar je bloeddruk kan oplopen door een bloedtransfusie. Dat is toch helemaal niet zo'n onredelijke verklaring? Of mis ik iets?
bloed(cellen) toevoegen = hematocriet omhoog
vochtafdrijven = plasma verliezen = hematocriet nog verder omhoog
Volgens mij is een diureticum dus het domste wat je kan doen na een bloedtransfusie; ten eerste krijg je een soort schenkstroop in je aderen, ten tweede lijkt me dat het hematocriet binnen de kortste keren boven de 50 zit, en zoals je weet mag je daarmee niet starten. Dit schreef ik overigens een paar blz terug ook al, en hierboven schrijft amclassic min of meer hetzelfde.
Ok, duidelijk.

Vraag ik me wel af waarom zo'n man dat in godsnaam roept... Als leek wordt het wel erg lastig om dit een beetje normaal te volgen met al die broodje-aap verhalen die je de hele dag voorbij hoort komen.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 20 jul 2012 13:21

eelcoz schreef:Als leek wordt het wel erg lastig om dit een beetje normaal te volgen met al die broodje-aap verhalen die je de hele dag voorbij hoort komen.
Rustig blijven, ademhalen en je forumgenoten slepen je er doorheen. :)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9139
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 jul 2012 13:56

eelcoz schreef:(...)

Ok, duidelijk.

Vraag ik me wel af waarom zo'n man dat in godsnaam roept... Als leek wordt het wel erg lastig om dit een beetje normaal te volgen met al die broodje-aap verhalen die je de hele dag voorbij hoort komen.
Die hoogleraar bedoel je? Die had gewoon gelijk. Plaspillen worden gebruikt om hoge bloeddruk te bestrijden (Hij had het dus niet specifiek over bloeddoping neem ik aan)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

eelcoz

eelcoz 20 jul 2012 14:02

53x11 schreef:
eelcoz schreef:(...)

Ok, duidelijk.

Vraag ik me wel af waarom zo'n man dat in godsnaam roept... Als leek wordt het wel erg lastig om dit een beetje normaal te volgen met al die broodje-aap verhalen die je de hele dag voorbij hoort komen.
Die hoogleraar bedoel je? Die had gewoon gelijk. Plaspillen worden gebruikt om hoge bloeddruk te bestrijden (Hij had het dus niet specifiek over bloeddoping neem ik aan)
Er stond ook bij dat je van een bloedtransfusie een hoge bloeddruk kunt krijgen. Echter, nu ik er zo over nadenk, zou Sporza dat er wel eens zelf bij gezet kunnen hebben zonder dat de bewuste hoogleraar dat gezegd heeft.

Maar ik begrijp dus van jou dat plaspillen inderdaad een hoge bloeddruk kunnen bestrijden, maar niet in het geval van sporters omdat ze het hematocriet extra opjagen (naast de bloeddruk verlagen)?

Plaats reactie