Pagina 361 van 780

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 20 aug 2013 19:14
door Speedster
53x11 schreef:Ik weet nog wel een leuk crankstel :-D

Heb je iets in de aanbieding?

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 20 aug 2013 21:22
door 53x11
Nee hoor, maar persoonlijk vind ik dat cannondale het allermooiste crankstel dat er is maakt. Wel vrij prijzig helaas.

(Zelf heb ik na 10 keer slikken toch de knip getrokken)

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 21 aug 2013 09:46
door fredmtb-sport
Zag op deze site http://roadcyclinguk.com/gear/cannondal ... -look.html weer e.e.a. over de EVO's voor 2014.
EVO's worden (althans sommige) een stuk goedkoper, want vanaf prijs £1,699.99.

Onderstaande "ietsjes" duurder met Dura-Ace voor £4,299.99
Afbeelding
Weet niet of dat ook de NL reeks gaat worden, maar bovenstaande ziet er wel lekker uit, paar andere wieltjes met hoge velgen.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 21 aug 2013 12:45
door daniel1975
Een hi-mod frame kost 1.000 pond meer dan een SS evo compleet met 105. Dan wist ik het wel; snel die mooie grijze 105 kopen, onderdelen ongebruikt naar marktplaats een een plaatje zelf opbouwen.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 21 aug 2013 14:48
door fredmtb-sport
Dicht bij de waarheid want ik lees dit:

As a result, the SuperSix Evo range now includes nine models: one Nano, four Hi-Mod and four Carbon. Let’s take a closer look at one of each.

De 105 uitvoering zal niet de Hi-Mod zijn maar de "gewone" carbon versie. (dacht zo'n 150 gram verschil).
Maar nog even kan je een 105 voor de winter als "pekelbak" gebruiken, carbon kan het tenslotte hebben...............

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 21 aug 2013 16:40
door teissie
Is er zo veel verschil tussen de Hi-Mod en gewone carbon versie? Of is het vooral gewicht. Want ik dacht misschien een Supersix Evo met 105 te kopen en dan SRAM Force er op te zetten.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 21 aug 2013 17:07
door dickygiovanni
teissie schreef:Is er zo veel verschil tussen de Hi-Mod en gewone carbon versie? Of is het vooral gewicht. Want ik dacht misschien een Supersix Evo met 105 te kopen en dan SRAM Force er op te zetten.
In 2014 zal de achterremkabel nog intern lopen bij de Hi-Mod. Bij de gewone loopt deze buitenlangs. Mijn SS evo wordt 2 september geproduceerd, vervolgens gaat mijn fm de aangeleverde fiets kostenloos ombouwen naar Force. Waarschijnlijk ga ik een set fullcarbon 38mm Kuipertjes steken, en dan is mijn droomfiets al bijna een feit (alleen de stuur/zadel pen combi nog)..

Alleen nog een week of 3 wachten.. :(

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 21 aug 2013 17:19
door teissie
Maarja dan heb je ook wat!

Ik moet eerst nog even sparen voor ik mijn eerste carbon racefiets kan aanschaffen.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 21 aug 2013 17:27
door jakkel
zorroi schreef:
@Jakkel. Van waar al die Belgische (zwart-geel-rood) strepen die ik trouwens ook op je frame zie. Jakkel impliceert iets meer Duits maar dat is zwart-rood-geel.
Beetje een Ullrich outfit ;) . Erg mooi.

Afbeelding
Omdat ik dat separatistische gezeik van die Vlamingen hier beu ben. :mrgreen:
En, omdat het pakje van heel dunne lycra gemaakt is, verluchtingsgaas op de rug en zijkanten heeft en in het wit is. Ideaal om een col op te rijden onder een loden zon. En, het stond in de solden. :D

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 21 aug 2013 17:47
door jakkel
teissie schreef:Is er zo veel verschil tussen de Hi-Mod en gewone carbon versie? Of is het vooral gewicht. Want ik dacht misschien een Supersix Evo met 105 te kopen en dan SRAM Force er op te zetten.
Er gaan verhalen de ronde dat alle carbon frames van een bepaald type dezelfde zijn. Elk geproduceerd carbon frame heeft immers een uniek gewicht als het van de productietafel komt. Die onder een bepaald gewicht komen krijgen het opschriftje 'Hi-Mod' mee.

Let op: dit zijn verhalen die circuleren op het internet. Misschien verspreid door concurrenten??

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 28 aug 2013 21:56
door jakkel
Broertje voor de SS EVO en de F29.

2004 Cannondale F600SL in Sobe Team kleur.
Dit is enkel een goed-weer-woon-werk-winkel.... blablabla fiets. Veel show en no go, wielen zijn retezwaar.

Voor:

Afbeelding




Na:
Modificaties: IRC Mythos Slick banden, Grimeca wielen, Deore crankstel, XPedo pedalen, sixpack zadelpenklem, KCNC snelspanners, Ritchey zadel en Ritchey handvatten. Voorts heb ik de remhendelbehuizing, de remblokhouders en het voorste afdekplaatje van de stuurpen rood gespoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 30 aug 2013 08:08
door fredmtb-sport
Best leuk gedaan, ziet er leuk uit. Kleuren dat was wat toen deze uit kwam 10 jaar terug.
Ik ken die wielen. Zien er dik uit en je tilt je een breuk aan die dingen.
Maar misschien (ideetje) om er van die beachbanden op te zetten als je hem toch puur op de weg gebruikt.
Maar typisch fiets "Nooit meer weg doen".