Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 22 nov 2014 11:09

FranX78 schreef:@Viking:
Dat vermoeden had ik dus ook. Maar gezien de kosten van zo'n zadel heb ik er toch maar eentje met mijn chinese frame mee laten komen om het even te proberen. Hoewel ik van te voren dacht dat het enkel bij testen zou blijven, rij ik er nu nog steeds op.
Bij mijn vorige fiets (met standaard zadel van specialized) had ik na lange tochten altijd last bij mijn zitbotjes. Met dit frame heb ik nooit last. Voor mij een blijvertje dus.
+1

Ik vind het carbon zadel ook meer comfort bieden en heb zo'n zadel inmiddels op 2 fietsen.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 22 nov 2014 13:15

Ik deel ook de ervaringen van Franx78 en JoostG.




Daarnaast staat het ook nog eens "rete" gaaf. :mrgreen:
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Rufus Red
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 mei 2014 07:23

Rufus Red 22 nov 2014 16:29

viking schreef:Hallo,

Eens een vraagje, is zo'n carbon zadel niet zeer pijnlijk voor de kont?
Neen, het bevalt me zelfs beter dan een Flite welke om mijn vorige fiets stond.
Ik heb hetzelfde zadel Als FranX78 en JoostG. Dezelfde fiets eigenlijk ook. :mrgreen:

CoureurAW
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2014 22:55

CoureurAW 22 nov 2014 22:52

giantjan schreef:
wrc1 schreef:kent er iemand een site waar ik een chinees carbon stuur (stuur met geintegreerde stuurpen en interne kabelgeleiding) kan bestellen maar met de gaatjes voor de kabels van de shifters op de juiste hoogte. Op mijn huidig china stuur zitten de gaatjes te laag en bijgevolg zitten de shifters ook te laag. Misschien heeft iemand een stuur waar die gaatjes op de juiste plaats zitten ? Ik kan er wel honderd terug vinden op de gekende china sites maar op de foto's is het niet duidelijk of die gaten goed zitten.
alvast bedankt
Ik weet niet precies of dit is wat je zoekt maar hier kun je volgens mij wel de gaatjes zien die je bedoelt.
http://www.wheelsfar.com/accessories/ha ... fsd08.html
Kent iemand het geintegreerde stuur-en-oen van velobuild? Kost minder en is wel in meerdere maten verkrijgbaar..

Gebruikersavatar
wrc1
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 jan 2013 15:37

Gebruikersavatar wrc1 24 nov 2014 08:31

giantjan schreef: Ik weet niet precies of dit is wat je zoekt maar hier kun je volgens mij wel de gaatjes zien die je bedoelt.
http://www.wheelsfar.com/accessories/ha ... fsd08.html
ik twijfel of die gaatjes goed zitten. Iemand die zo'n stuur heeft ?
---
Pinarello Dogma 65.1 - Bianco rosso - Mavic Cosmic Carbone SLE

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 24 nov 2014 10:38

CoureurAW schreef:
giantjan schreef:
wrc1 schreef:kent er iemand een site waar ik een chinees carbon stuur (stuur met geintegreerde stuurpen en interne kabelgeleiding) kan bestellen maar met de gaatjes voor de kabels van de shifters op de juiste hoogte. Op mijn huidig china stuur zitten de gaatjes te laag en bijgevolg zitten de shifters ook te laag. Misschien heeft iemand een stuur waar die gaatjes op de juiste plaats zitten ? Ik kan er wel honderd terug vinden op de gekende china sites maar op de foto's is het niet duidelijk of die gaten goed zitten.
alvast bedankt
Ik weet niet precies of dit is wat je zoekt maar hier kun je volgens mij wel de gaatjes zien die je bedoelt.
http://www.wheelsfar.com/accessories/ha ... fsd08.html
Kent iemand het geintegreerde stuur-en-oen van velobuild? Kost minder en is wel in meerdere maten verkrijgbaar..
Ik rijd rond met de HB-005. Je hebt aan beide zijde een gaatje om kabels door het stuur te geleiden. Dat werkt perfect voor campa systemen (waar je kan kiezen de kabels via 2 zijden te geleiden of alleen langs de binnenzijde). Ik heb al eens in dit draadje gelezen dat dit stuur niet geschikt is voor shimano.

Je kan ook foto's van mijn fiets in dit draadje vinden.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
wrc1
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 jan 2013 15:37

Gebruikersavatar wrc1 24 nov 2014 11:28

jammer ik heb shimano
---
Pinarello Dogma 65.1 - Bianco rosso - Mavic Cosmic Carbone SLE

embee64
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 01 apr 2007 20:25

embee64 24 nov 2014 12:27

Weer lekker kort door de bocht.
@wrc1: welke Shimano groep heb je?

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 24 nov 2014 12:40

Uhh, hoezo kort door de bocht?
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
wrc1
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 jan 2013 15:37

Gebruikersavatar wrc1 24 nov 2014 13:41

ultegra 6700
---
Pinarello Dogma 65.1 - Bianco rosso - Mavic Cosmic Carbone SLE

Troy Lee
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 sep 2014 03:34

Troy Lee 24 nov 2014 13:50

Hier kun je zien dat kunt kiezen aan welke kant van het stuur je de kabel wilt hebben.
http://www.youtube.com/watch?v=Ap49AnUsDIs
Er is een ding waarop ik sta in het leven, dat is op mijn pedalen.

embee64
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 01 apr 2007 20:25

embee64 24 nov 2014 14:23

Nog een keer: bij Ultegra 6700 kun je kiezen of je de schakelkabels via de buitenbocht van het stuur het stuur in laat gaan, of dat je dit via de binnenbocht (samen met de remkabel) doet.
Bij Ultegra 6800 heb je die keuzemogelijkheid niet meer.
Dit bedoel ik met kort door de bocht: Van horen zeggen/gelezen, maar dan niet de hele informatie weergeven en alleen zeggen: niet geschikt voor Shimano. Als echter correct wordt gelezen of enigzins moeite hiertoe wordt gedaan:
dit onderwerp is bladzijden terug al eens aan bod gekomen en uitgelegd.

Plaats reactie