Scott
Klopt, er moet minimaal 5mm onder volgens de handleiding en ik zit nu op 25mm, dus in theorie kan er nog 20mm vanaf. Had nog even nagemeten en hij is nu sowieso 2 à 3 mm hoger dan mijn andere fiets, vandaar dat ik er een spacer van 5mm onder vandaan wil halen. Maar ik ben liever save than sorry, dus ik wil hem niet meteen afzagen tot die lengte, wat ik overigens überhaupt niet zelf aandurf.
Gisteren bedacht ik me om 23 uur dat ik mijn stuur nog naar beneden zou doen, geen lastig werkje, dus toch nog maar even snel doen.
Het was even klooien om het kapje achter de stuurpen eraf te krijgen, maar het was niet al te lastig. Spacer er onderuit, stuurpen er weer op, ronde spacer die ik nog had liggen er bovenop... buitendiameter te breed. In de stuurpen van de Foil zit een ronde inham van 1 à 2 mm diep waar de spacer netjes invalt, behalve als hij te breed is dus.
Maar geen probleem, dan de spacer die er al bovenop zat eerst en de nieuwe te brede spacer daarboven op, ziet er niet uit, maar is maar voor even. Zit er aan de ene kant van de wel goed passende spacer verdikkingen zodat hij op een gegeven moment achter de rand van de vorkpen blijft hangen Misschien zodat je inderdaad niet meer dan die spacer bovenop je stuurpen kunt zetten. Maar ik zie nog steeds het probleem niet van meer dan 5mm aan spacers bovenop je stuurpen.
Allemaal vergeefse moeite dus, daarna nog een kwartier lang lopen klooien om dat aero stuurpenkapje weer terug op zijn plek te krijgen. In het begin doe je alles natuurlijk heel voorzichtig, maar op een gegeven moment word ik dan uit woestheid steeds minder voorzichtig en dat bleek in dit geval de juiste methode.
Maar goed, morgen even kijken of ik spacer met smallere buitendiameter kan vinden bij de FM.
Het was even klooien om het kapje achter de stuurpen eraf te krijgen, maar het was niet al te lastig. Spacer er onderuit, stuurpen er weer op, ronde spacer die ik nog had liggen er bovenop... buitendiameter te breed. In de stuurpen van de Foil zit een ronde inham van 1 à 2 mm diep waar de spacer netjes invalt, behalve als hij te breed is dus.
Maar geen probleem, dan de spacer die er al bovenop zat eerst en de nieuwe te brede spacer daarboven op, ziet er niet uit, maar is maar voor even. Zit er aan de ene kant van de wel goed passende spacer verdikkingen zodat hij op een gegeven moment achter de rand van de vorkpen blijft hangen Misschien zodat je inderdaad niet meer dan die spacer bovenop je stuurpen kunt zetten. Maar ik zie nog steeds het probleem niet van meer dan 5mm aan spacers bovenop je stuurpen.
Allemaal vergeefse moeite dus, daarna nog een kwartier lang lopen klooien om dat aero stuurpenkapje weer terug op zijn plek te krijgen. In het begin doe je alles natuurlijk heel voorzichtig, maar op een gegeven moment word ik dan uit woestheid steeds minder voorzichtig en dat bleek in dit geval de juiste methode.
Maar goed, morgen even kijken of ik spacer met smallere buitendiameter kan vinden bij de FM.
Sjoerdth ik heb het frame los gekocht en bij mij zaten de juiste spacers erbij. Mocht je er een willen hebben dan moet je het zeggen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Jaap Telder
- Forum-lid
Ik krijg steeds minder vertrouwen in de fietsenzaken met hun meetapparatuur...
Ik denk dat ze alleen meten welke maten ze zelf in voorraad hebben staan
En weer een tevreden "klant", of is het "verkoper"...?
Ik denk dat ze alleen meten welke maten ze zelf in voorraad hebben staan
En weer een tevreden "klant", of is het "verkoper"...?
Vaak vind ik het een beetje overdreven gezeur over die maten, maar in dit geval heeft de verkoper je niet echt een goede dienst bewezen. Neemt niet weg dat het een mooie fiets is, maar in een maatje groter was hij voor jou nog mooier geweest.