Titanium fietsen
Vraagje voor de titanium liefhebbers, zonder alle 360+ pagina's door te lezen.
Ik ben aan het rondkijken naar een titanium frame, ik heb nog geen idee wat, als het maar een klassiek diamant vormig exemplaar betreft.
Mocht iemand nog een mooi 58cm frame weten , dan houd ik me aanbevolen.
In elk geval vroeg ik me af of het doorgaans eenvoudig is om bestaande decals te verwijderen aangezien de meeste exemplaren ongelakt zijn, en of je dan het frame
moet polijsten o.i.d.? Ik heb hier totaal geen ervaring mee namelijk.
alvast bedankt.
Ik ben aan het rondkijken naar een titanium frame, ik heb nog geen idee wat, als het maar een klassiek diamant vormig exemplaar betreft.
Mocht iemand nog een mooi 58cm frame weten , dan houd ik me aanbevolen.
In elk geval vroeg ik me af of het doorgaans eenvoudig is om bestaande decals te verwijderen aangezien de meeste exemplaren ongelakt zijn, en of je dan het frame
moet polijsten o.i.d.? Ik heb hier totaal geen ervaring mee namelijk.
alvast bedankt.
Indien je stickers verwijdert;
Een titanium frame kan gepolijst, of gestraald of geborsteld zijn.(misschien ook nogwel iets anders).
Meestal zijn ze geborsteld.
Wanneer je dan stickers verwijderd, kun je eenvoudig met een matje scotch brite of wat staalwol je frame weer bijschuren. Bij de andere afwerkingen wordt dat wat lastiger.
Een titanium frame kan gepolijst, of gestraald of geborsteld zijn.(misschien ook nogwel iets anders).
Meestal zijn ze geborsteld.
Wanneer je dan stickers verwijderd, kun je eenvoudig met een matje scotch brite of wat staalwol je frame weer bijschuren. Bij de andere afwerkingen wordt dat wat lastiger.
.................
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Als je het op de juiste manier doet, hoef je waarschijnlijk geen 'nabewerking' toe te passen. Bekijk dit YouTube filmpje van Lynskey maar eens, 'fluitje van een cent' .r.e.n.e. schreef:..In elk geval vroeg ik me af of het doorgaans eenvoudig is om bestaande decals te verwijderen aangezien de meeste exemplaren ongelakt zijn, en of je dan het frame
moet polijsten o.i.d.? Ik heb hier totaal geen ervaring mee namelijk...
60 x Ventoux
- vrderuiter
- Forum-lid
Inderdaad wederom een bijzonder fraai gevalletje van joepie!
Ik merk, net als met die fiets van Memento_Mori dat de looks van die Campa wieltjes me toch wel erg trekken. Vooral die met lage velgen. Maar ja, het dilemma: Campa wieltjes met Shimano groep, kan dat (stijltechnisch dan)?
Ik merk, net als met die fiets van Memento_Mori dat de looks van die Campa wieltjes me toch wel erg trekken. Vooral die met lage velgen. Maar ja, het dilemma: Campa wieltjes met Shimano groep, kan dat (stijltechnisch dan)?
Hier had net zo goed niets kunnen staan...