Pagina 362 van 669

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 24 nov 2014 14:28
door wrc1
dat wist ik ook wel van die kabels. Het probleem zit hem bij mij dat de gaatjes om de kabels in te stoppen, aan beide kanten van het stuur, iets te laag staan zodat mijn shifters niet meer op een comfortabele wijze op het stuur staan, ze wijzen bij manier van spreken ferm naar beneden.

Momenteel gebruik ik de interne kabeldoorvoer niet en heb ik de shifters op de correcte wijze geplaatst en lopen de kabels onder het stuur door maar ik zou liever de interne kabeldoorvoer gebruiken. Mochten de gaatjes 2 cm hoger gezeten hebben dan was er niets aan de hand.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 24 nov 2014 14:36
door Mormel
embee64 schreef:Nog een keer...Als echter correct wordt gelezen of enigzins moeite hiertoe wordt gedaan:
dit onderwerp is bladzijden terug al eens aan bod gekomen en uitgelegd.
Uuhm.. Das lekker vriendelijk. 8-)

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 25 nov 2014 09:12
door CoureurAW
Vraagje over maat voor VBR022. Ga er nog een bestellen voor een vriend. Beginnende fietser. Beenlengte 90 cm (gemeten 'zittend' op boek met benen 25 cm uit elkaar. Ik heb ook die beenlengte en zit op een 56 cm. Wat denken jullie voor de beginnende fietser die wellicht minder hoogte verschil wil tussen stuur en zadel?. Toch 58cm?
Voor mezelf heb ik vergeleken met mijn 55 (CC!) en vooral gekeken naar bovenbuis lengte. Ik kwam dan op de 56 cm die zelfs nog een iets langere bovenbuis heeft dan de pina.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 26 nov 2014 20:28
door TijmenK
Dit is een heel handige tool om de juiste maat te bepalen:

http://www.competitivecyclist.com/Store ... orBike.jsp

Ik zou inderdaad vooral naar de bovenbuis lengte kijken.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 30 nov 2014 13:25
door jsparie
embee64 schreef:Nog een keer: bij Ultegra 6700 kun je kiezen of je de schakelkabels via de buitenbocht van het stuur het stuur in laat gaan, of dat je dit via de binnenbocht (samen met de remkabel) doet.
Bij Ultegra 6800 heb je die keuzemogelijkheid niet meer.
Dit bedoel ik met kort door de bocht: Van horen zeggen/gelezen, maar dan niet de hele informatie weergeven en alleen zeggen: niet geschikt voor Shimano. Als echter correct wordt gelezen of enigzins moeite hiertoe wordt gedaan:
dit onderwerp is bladzijden terug al eens aan bod gekomen en uitgelegd.
Jij denkt dat iedereen die hier wel eens wat leest 364 pagina's topic door gaat bladeren omdat daar mogelijk iets staat waar hij/zij nu het bestaan nog niet van weet ? Geef dan een link naar waar de info staat. Dan heeft de welwillende lezer er nog wat aan.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 01 dec 2014 11:17
door RaceFietserke
Fooeewww... Ik heb zo goed als alle 364 paginas doorgelezen van dit topic... heeft me ongeveer 10 uur gekost :p
Veel nuttige info, ook veel mindere (met name sommige discussies).
Een ding is zeker, ook ik ben ondertussen gebeten om m'n eigen "racemonster" in elkaar te steken.
Ga zo snel mogelijk m'n bestelling plaatsen, levering gaat plaats vinden bij iemand wonend in Nederland, om zo (hopelijk) de dumptaks te vermijden. :)

Hetgeen wat ik in hoofd heb is een matzwarte fiets (de stealth-look, ja) met enkele rode tinten hierin verwerkt.
Nee, het is niet (meer) het meest originele concept, maar dit zit al ontzettend lang in m'n hoofd en ik vind het er echt bruut uitzien!

Hier en daar zijn nog knopen die ik door moet hakken vooraleer ik iets kan bestellen.

Ik zit nog een beetje met welk frame (en bijhorende leverancier) ik ga kiezen.
De FM098 van Dengfu
De R022 van Velobuildmall
Of de FM039 van Hongfu.

Alle 3 de frames vind ik super, een overtuigende voorkeur is er niet. Maar na alles te lezen weet ik niet goed welke leverancier het "beste" is?

Wielen gaan komen van farsports, voorste wiel met hoogte 38mm en achterste met hoogte 50mm.
Ik heb nog nooit met full carbon gereden, en ben verre van een pro.
Hierdoor twijfel ik nog of ik voor de full carbon ga of carbon alloy (alu velgrand).
Ook de breedte, deze wou ik 25mm, maar die zijn alleen full carbon te verkrijgen.
Bij de carbon alloy, set, zijn deze enkel te verkrijgen in 23mm. Eerste stond 23mm achterwiel niet op hun website, maar na wat vriendelijk gemail heeft ze deze toegevoegd (foutje). Enkel achterwiel carbon alloy is dan wel in 25mm te verkrijgen.

Cockpit / zadel zal ook uit carbon worden, zal ook besteld worden of bij farsports of bij leverancier van het frame.

Voor afmontage heb ik mijn oog op dit moment op SRAM Force 22.

Iemand tips/suggesties/hulp? :p

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 01 dec 2014 11:56
door havana
Gewoon full carbon pakken. Ziet er 10x beter uit, is lichter en t remt tegenwoordig net zo goed als alu, behalve in de regen.

Ik zou gewoon 2x 50 mm pakken, dat gaat echt prima. Ik woon zelf in Groningen en rijd ook met die hoogte, gaat prima terwijl het hier vrijwel altijd 4-7 bft is..

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 01 dec 2014 12:21
door JoostG
Dengfu, Hongfu, Zhongwei (Velobuild).... hier zal je gelukkige gebruikers vinden van alle 3 de fabrikanten. Ga gewoon voor welke jij het mooist vindt.

Matzwart met rode accenten.... hmmm, waar heb ik dat vaker gezien? :D

Origineel zal die kleurstelling niet zijn, maar jij vindt het mooi en zal hem zelf afbouwen, wat het uiteindelijk een unieke fiets maakt.

Ga voor de 50mm hoge velgen (en dan gaan voor de rode nippels!). Dat maakt de fiets helemaal af. De dagen dat het zo hard waait dat je van de fiets geblazen wordt, zou je toch al niet naar buiten gaan. Brede velgen in combinaties met bredere banden kan voor veel extra comfort zorgen.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 01 dec 2014 14:17
door edwinfe
over Velobuild lees ik toch ook wel negatieve dingen

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 01 dec 2014 15:14
door CoenT86
Zijn er mensen die ervaring hebben met het zelf spaken van tubewielen met china velgen?!
ben aan het twijfelen om dat te gaan doen nl.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 01 dec 2014 15:54
door radje
CoenT86 schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met het zelf spaken van tubewielen met china velgen?!
ben aan het twijfelen om dat te gaan doen nl.
Ik heb een set wielen laten spaken.....was best een gedoe...de maat van de juiste spaken zoeken duurde ff.... Ik heb nu wel een set waar ik al 7000 km zonder problemen mee fiets.
Ik heb ook nog een andere set, deze is vanaf de fabriek(china) gespaakt...deze heb ik na 1000 km behoorlijk moeten laten bijstellen...
Ik zou een compleet gespaakte set laten overkomen en hem dan zelf of door een specialist laten natrekken....

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 01 dec 2014 16:21
door JoostG
edwinfe schreef:over Velobuild lees ik toch ook wel negatieve dingen
Dat klopt, maar dat staat een beetje buiten de frames ed zelf. Ooit was Velobuild een mooie plek om ervaringen met anderen te delen. Op het moment dat Velobuild frames ging aanbieden begonnen ze ook te censureren. Inmiddels heeft het niets meer te maken met een forum voor chinese frames, maar is het een partij die een slaatje probeert te slaan uit de groeiende interesse in chinese frames.