Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

brekson
Forum-lid

brekson 03 sep 2012 11:06

Bedankt voor je reaktie
De pedalen had ik al gedaan , en daarnet nog maar eens omdat dit toch maar een werkje van niks is, helpt niet
Stuur had ik ook al gedaan, kan dit nog eens doen met de juiste carbonpasta, straks dan maar :)
Het voorwiel had ik ook al vervangen, achterwiel nog niet wegens geen campa ter beschikking bij de reservewielen
Ik kan zo dadelijk nog wel de snelspanner alvast wisselen van het achterwiel
De uitvalpatten van beide wielen heb ik ook al ingevet
De vork opnieuw insmeren, dat is een ongehoorde, die is nieuw en ongekend maar dat houd ik nog even terzijde ( fiets is 1 maand oud )

Als ik naast de fiets sta en even mijn zachte kracht op de laagste pedaal zet, hoor ik één krak. Dan de andere en weer één krak. Ga ik er mijn mijn volle gewicht op staan, denk ik dat ik de fiets ga breken, zo een gekraak !!
Dus denk ik echt dat het van beneden komt....heb canyon al per mail op de hoogte gebracht en hoop ook daar op een reaktie

Edit : daarnet andere wielspanner gestoken zonder resultaat, boutjes stuur nog eens een trek gegeven, ook zonder resultaat
Blijf ervan overtuigt dat het de crankarmen en -of de draad van de cups/bussen waarmee iets mis mee is of misschien iets aan de buitenkant van de crank waarmee ik dan de kettingbladen/spider combinatie bedoel

Aan het stuur mag ik zo veel trekken en duwen als ik wil , geen krimp. De wielen geven ook geen ongewoon lawaai. Enkel het midden van de fiets is de zone waar ik moet afblijven wil ik niets horen
Sworks Venge

rammo
Forum-lid

rammo 03 sep 2012 14:21

Heb zelf ook vaak last van dit probleem. Mijn oplossing is meestal om het crankstel uit elkaar te schroeven, schoonmaken en alle boutjes in te smeren van montagepasta. Ook wil het gekraak wel eens komen uit de zadelpen (ook al sta ik op de pedalen), dan de zadelpen uit het frame halen. De buis waar de zadelpen in zit , het zadel van de pen afhalen en de zadelpen zelf schoonmaken.

Dit heeft mij tot nu toe elke keer geholpen.

Andere mogelijkheden zijn nog dat er vuil tussen het derailleurpad en het frame is gekomen, het zadel (probeer de fiets een met een ander zadel) en het bottom bracket (misschien dat er binnenin wat vuil terecht is gekomen).

brekson
Forum-lid

brekson 03 sep 2012 17:34

Toch gek hoor. Ben zeker dat het zelfs zonder zadel kraakt
Sworks Venge

tomtom
Forum-lid

tomtom 03 sep 2012 19:32

brekson schreef:Bedankt voor je reaktie
De pedalen had ik al gedaan , en daarnet nog maar eens omdat dit toch maar een werkje van niks is, helpt niet
Stuur had ik ook al gedaan, kan dit nog eens doen met de juiste carbonpasta, straks dan maar :)
Het voorwiel had ik ook al vervangen, achterwiel nog niet wegens geen campa ter beschikking bij de reservewielen
Ik kan zo dadelijk nog wel de snelspanner alvast wisselen van het achterwiel
De uitvalpatten van beide wielen heb ik ook al ingevet
De vork opnieuw insmeren, dat is een ongehoorde, die is nieuw en ongekend maar dat houd ik nog even terzijde ( fiets is 1 maand oud )

Als ik naast de fiets sta en even mijn zachte kracht op de laagste pedaal zet, hoor ik één krak. Dan de andere en weer één krak. Ga ik er mijn mijn volle gewicht op staan, denk ik dat ik de fiets ga breken, zo een gekraak !!
Dus denk ik echt dat het van beneden komt....heb canyon al per mail op de hoogte gebracht en hoop ook daar op een reaktie

Edit : daarnet andere wielspanner gestoken zonder resultaat, boutjes stuur nog eens een trek gegeven, ook zonder resultaat
Blijf ervan overtuigt dat het de crankarmen en -of de draad van de cups/bussen waarmee iets mis mee is of misschien iets aan de buitenkant van de crank waarmee ik dan de kettingbladen/spider combinatie bedoel

Aan het stuur mag ik zo veel trekken en duwen als ik wil , geen krimp. De wielen geven ook geen ongewoon lawaai. Enkel het midden van de fiets is de zone waar ik moet afblijven wil ik niets horen
Al eerder gezegd maar ik had exact hetzelfde gekraak; derailleurpad losmaken (kijk uit met de kwetsbare schroefjes! Beroerd dat ze Canyon geen torx gebruiken) schoonmaken & invetten; weg gekraak!! Ik kon me haast niet voorstellen dat het daar van kwam maar het was ook het advies van Canyon!
Aeroad
Grail
Ultimate

brekson
Forum-lid

brekson 04 sep 2012 16:24

Hupsakee, ook dit uitgesloten. Derailleurpad verwijderd, schoon gemaakt en met een pak vet terug vastgevezen
Kraakt nog steeds vanuit het braquet
Sworks Venge

wm
Forum-lid

wm 04 sep 2012 16:38

brekson schreef:Hupsakee, ook dit uitgesloten. Derailleurpad verwijderd, schoon gemaakt en met een pak vet terug vastgevezen
Kraakt nog steeds vanuit het braquet

Bij het demonteren van de trapas ook de lagers gecontroleerd op speling/"ruw" draaien?

brekson
Forum-lid

brekson 04 sep 2012 16:48

Net mail gekregen van canyon dat ze voor stellen het volgende te doen :

> dat het probleem in de press fit bracket cups van Campa zit.
> Dit horen wel eens vaker, de oplossing zal waarschijnlijk zijn om deze met Loctite vast te zetten in het frame.

Dixit canyon
Sworks Venge

baffie
Forum-lid

baffie 04 sep 2012 21:52

Heeft er iemand een foto van een Canyon Ultimate Al 9.0 Di2 met hoge velgen in?
Ik ben aan het denken om er een te kopen maar zou deze eerst eens graag zien met velgen van 50.

rednas
Forum-lid

rednas 04 sep 2012 22:13

Mijn Aeroad CF 9.0 SL 2012 met SRAM Red kraakt ook, heb ook al meerdere oplossingen geprobeerd, blijft kraken.
Verder een superfiets, maar zo is fietsen niet leuk meer.

dixy100
Forum-lid

dixy100 04 sep 2012 23:42

rammo schreef:Heb zelf ook vaak last van dit probleem. Mijn oplossing is meestal om het crankstel uit elkaar te schroeven, schoonmaken en alle boutjes in te smeren van montagepasta. Ook wil het gekraak wel eens komen uit de zadelpen (ook al sta ik op de pedalen), dan de zadelpen uit het frame halen. De buis waar de zadelpen in zit , het zadel van de pen afhalen en de zadelpen zelf schoonmaken.

Dit heeft mij tot nu toe elke keer geholpen.

Andere mogelijkheden zijn nog dat er vuil tussen het derailleurpad en het frame is gekomen, het zadel (probeer de fiets een met een ander zadel) en het bottom bracket (misschien dat er binnenin wat vuil terecht is gekomen).
wat betreft de zadelpen klopt helemaal.
ook mijn fiets kraakte overal.kon het maar niet vinden, heb toen mijn zadelpen met zadel verwijderd en ben even staand op de pedalen gaan fietsen en ben er zo achter gekomen dat daar het probleem zat.
het frame werkt als een klankbord.

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 05 sep 2012 09:45

baffie schreef:Heeft er iemand een foto van een Canyon Ultimate Al 9.0 Di2 met hoge velgen in?
Ik ben aan het denken om er een te kopen maar zou deze eerst eens graag zien met velgen van 50.
Een poosje geleden deze ergens gezien. Weliswaar geen Di2 en met velgen van 60 mm dacht ik. Ik weet niet wie de gelukkige eigenaar is:

Afbeelding
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

rednas
Forum-lid

rednas 05 sep 2012 20:17

Oke, stel het gekraak komt uit je zadel/zadelpen,
wat je moet je doen om er vanaf te komen?

Plaats reactie