Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 24 jul 2012 18:54

Met dat kleine eilandje bedoel je Groot-Brittanië? :mrgreen:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 24 jul 2012 19:22

timo2.0 schreef:Met dat kleine eilandje bedoel je Groot-Brittanië? :mrgreen:
Hij bedoeld het land van Usain Bolt >> Jamaica
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6584
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 jul 2012 19:42

Op Jamaica moet je zo nu en dan echt rennen voor je leven. Zo gek is dat dus niet!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 24 jul 2012 19:45

whocares schreef:
timo2.0 schreef:Met dat kleine eilandje bedoel je Groot-Brittanië? :mrgreen:
Hij bedoeld het land van Usain Bolt >> Jamaica
Duh, nog nooit van sarcasme gehoord?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 25 jul 2012 14:41

Twee deelnemers aan een cyclo in de Verenigde Staten zijn positief getest op EPO. De wielrenners testten positief na afloop van de Gran Fondo New York. Het was voor de eerste keer dat er dopingcontroles bij de cyclo werden uitgevoerd.
De organisatie van de Gran Fondo New York reageert geschokt. ‘’EPO is niet zomaar een dopingmiddel. Er is niet eenvoudig aan te komen en je moet het bovendien injecteren’’, zegt raceorganisator Ulrich Fluhme.
David Anthony is één van de betrapte renners. Hij won de cyclo in de leeftijdscategorie van 45 tot 49 jaar. Hij heeft inmiddels bekend. De naam van de andere renner is niet bekend gemaakt. Hij of zij heeft een contra expertise aangevraagd
Dit bericht vind op de voorpagina van Fiets vind ik toch wel verontrustend. Deelnemers aan een cyclo die doping gebruiken. Hoe ver moet je gaan met de dopingcontroles. Moeten we straks iedereen in het amateurcircuit en zelfs de junioren ook gaan controleren? Ik ben zelf geen hoogvlieger in de wedstrijden, kom redelijk mee en rijdt af en toe top 10, maar aan de doping om te winnen zou me wel erg ver gaan... Hierna vraag ik me af of wat voor een schaal dit nu voorkomt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

eelcoz

eelcoz 25 jul 2012 14:53

thestudent schreef:
Twee deelnemers aan een cyclo in de Verenigde Staten zijn positief getest op EPO. De wielrenners testten positief na afloop van de Gran Fondo New York. Het was voor de eerste keer dat er dopingcontroles bij de cyclo werden uitgevoerd.
De organisatie van de Gran Fondo New York reageert geschokt. ‘’EPO is niet zomaar een dopingmiddel. Er is niet eenvoudig aan te komen en je moet het bovendien injecteren’’, zegt raceorganisator Ulrich Fluhme.
David Anthony is één van de betrapte renners. Hij won de cyclo in de leeftijdscategorie van 45 tot 49 jaar. Hij heeft inmiddels bekend. De naam van de andere renner is niet bekend gemaakt. Hij of zij heeft een contra expertise aangevraagd
Dit bericht vind op de voorpagina van Fiets vind ik toch wel verontrustend. Deelnemers aan een cyclo die doping gebruiken. Hoe ver moet je gaan met de dopingcontroles. Moeten we straks iedereen in het amateurcircuit en zelfs de junioren ook gaan controleren? Ik ben zelf geen hoogvlieger in de wedstrijden, kom redelijk mee en rijdt af en toe top 10, maar aan de doping om te winnen zou me wel erg ver gaan... Hierna vraag ik me af of wat voor een schaal dit nu voorkomt.
Volgens mij zijn er in Italie de afgelopen jaren ook een paar EPO-gevalletjes bij cyclos geweest.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39672
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jul 2012 14:54

Junioren wordt al gecontroleerd (en gebruikt) en bij cyclos is het ook algemeen bekend. Volgens mij al 2 jaar op rij dopinggevallen in de Dolomietenmarathon.
Less is bore

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6104
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 25 jul 2012 15:00

Ik heb ooit overwogen om de GF New York te rijden maar het leek me geen leuke cyclo.

160 km met 4 geklokte klimmen. En die 4 klimmen bij elkaar duren nog minder dam 10 km. En dan daarvoor dope gebruiken? Sneu, heel erg sneu. Maar ja, hier geld de aloude kreet. Dopers suck!
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39672
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jul 2012 15:02

En zijn mensen die doping gebruiken voor slechts 100m rennen ;-)
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 25 jul 2012 15:11

daniel1975 schreef:Junioren wordt al gecontroleerd (en gebruikt) en bij cyclos is het ook algemeen bekend. Volgens mij al 2 jaar op rij dopinggevallen in de Dolomietenmarathon.
Klopt, in 2010 Michele Maccanti (EPO) en in 2011 Edith Van DenBrande, Marco Madrigali en Andrea Beconcini.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39672
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jul 2012 15:19

Edith niet; die had gewoon een attest voor de inhaler. Dat is dus ook volledig rechtgezet door de organisatie, anders had ze dit jaar sowiso niet kunnen starten. Was alleen heel erg knullig dat er gecommuniceert is VOOR de definitieve uitslagen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6584
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 jul 2012 16:03

Bij een cylco doping? Zo gek is dat toch niet. Veel wannabe wielrenners dus ze moeten wel.

Ik ken mensen die hebben doping gebruikt om de toerversie van Milaan-San Remo te voltooien.
Maar ook mensen die hebben doping gebruikt het Dolomieten brevet (30 cols in eigen tijdsindeling) te behalen.

Smeets speelde altijd de vermoorde onschuld. Laten we ophouden met dat naïeve gedoe en kijk gewoon eens om je heen.

Het is toch ook helemaal niet interessant om een doping netwerk op te zetten voor die paar profs. Die 10.000en cyclo fietsers is pas een markt.

Of mensen slikken of spuiten moeten ze zelf weten maar laten we stoppen met naïef zijn.

Plaats reactie