Pagina 363 van 780
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 08 sep 2013 18:57
door rielplayer
Ik ga komende week een proefrit maken op een synapse 2014. Als dit bevalt ga ik een keuze maken tussen de normale ultegra of de hi-mod. Is de himod volgens jullie het prijsverschil van 700 euro waard?
Afgezien van de looks welke ik echt te gek vind..
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 08 sep 2013 20:09
door Livio Livius
rielplayer schreef:Is de himod volgens jullie het prijsverschil van 700 euro waard? Afgezien van de looks welke ik echt te gek vind..
Prijstechnisch niet in vergelijking euro/gram besparing
. Ga zelf voor de Carbon Ultegra en staat al in bestelling.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 08 sep 2013 20:52
door rielplayer
Ik vind het wel een lastige keuze. Het is ook weer niet zo dat ik ieder jaar een andere fiets aanschaf. Er van uitgaande dat ik minimaal vijf jaar met deze fiets ga doen is het prijsverschil weer beter te verantwoorden....
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 09 sep 2013 12:09
door wasbeer2006
Als het puur alleen hi mod is en de kleur, zou ik het persoonlijk niet doen.
Zitten er ook nog andere onderdelen op die de meerprijs rechtvaardigen dan wellicht wel.
Je krijgt ook wel een wat hogere korting op duurdere modellen is mijn ervaring procentueel gezien dan he.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 09 sep 2013 13:17
door rielplayer
wasbeer2006 schreef:Als het puur alleen hi mod is en de kleur, zou ik het persoonlijk niet doen.
Zitten er ook nog andere onderdelen op die de meerprijs rechtvaardigen dan wellicht wel.
Je krijgt ook wel een wat hogere korting op duurdere modellen is mijn ervaring procentueel gezien dan he.
- andere cranck (Cannondale HollowGram Si BB30A FSA Chainrings 50/34 i.p.v. FSA SL-K Light Carbon BB30A)
- zadelpen, stuur en stuurpen.
- Mavic Ksyrium Equipe S ipv aksium
Je krijgt dus nogal wat anders voor die 700 euro
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 09 sep 2013 13:27
door havana
Die crank alleen al is de meerprijs zeker waard. Wielen zou ik in beide gevallen direct op MP zetten.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 09 sep 2013 13:28
door rielplayer
havana schreef:Die crank alleen al is de meerprijs zeker waard. Wielen zou ik in beide gevallen direct op MP zetten.
waar moet ik dan op fietsen
ik heb nu fulcrum racing 5.... zijn die beter dan. Ik kan (of wil) ook niet nog eens een zak geld op tafel leggen voor andere wielen.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 09 sep 2013 13:31
door daniel1975
Zijn en blijven Mavics. Veel te zwaar/duur (1690gr, 358,-) tov een kwalitatief beter Fulcrum R3 setje (1566gr, 339,=).
Voor die 700,- kun je veel meer zelf upgraden aan die fiets dan dat je er nu meer voor betaald.
De Cdale crank is wat mij betreft zwaar overrated. Fijn dat ie iets lichter is, maar van een fijne wielset heb je VEEL!!! meer plezier.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 09 sep 2013 13:47
door havana
Dat ben ik wel met je eens, neemt niet weg dat een paar Ksyriums en de SI crank tweedehands veel meer dan 700 opleveren.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 09 sep 2013 13:53
door rielplayer
ik begrijp jullie punt.De vraag is alleen of ik met mijn hooguit 4000 km voornamelijk vlakke kilometers deze upgrades ga merken?
Buiten de looks van de fiets welke bij de Hi-mod gewoon veel mooier zijn imho.... Eigenlijk is de vraag of ik 700 euro meer neer moet leggen voor een andere paintjob
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 09 sep 2013 13:56
door Livio Livius
rielplayer schreef:ik begrijp jullie punt.De vraag is alleen of ik met mijn hooguit 4000 km voornamelijk vlakke kilometers deze upgrades ga merken?
Buiten de looks van de fiets welke bij de Hi-mod gewoon veel mooier zijn imho.... Eigenlijk is de vraag of ik 700 euro meer neer moet leggen voor een andere paintjob
En de Hi-Mod's zijn iets lichter dan de standaard carbon versie.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 09 sep 2013 14:06
door havana
rielplayer schreef:ik begrijp jullie punt.De vraag is alleen of ik met mijn hooguit 4000 km voornamelijk vlakke kilometers deze upgrades ga merken?
Dat antwoord is simpel: nee.