Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 15 sep 2013 20:09

En sinds een maand mag ik me ook bij de Cannondale club rekenen. Frame gekocht via Forumlid tevens de kettingbladen. Rest van de onderdelen komt van mijn Principia. Ben blij met het resultaat en vooral met de rijeigenschappen. Die CAAD10 gaat super lekker door de bocht en ook op lange rechte stukken lekkere cruise bak!

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 15 sep 2013 20:18

R1Phrankey schreef:Ik hoor bij mijn Supersix (model 2011) een knakgeluid als ik het stuur van links naar rechts draai. Waarschijnlijk balhoofdlagers kaduuk. Heb er nu iets meer dan 8000km meegereden. Redelijk snel versleten lagers naar mijn idee.
Hebben jullie betere ervaringen met de standaard lagers?

Plaatsen jullie standaard Cannondale lagers of lagers van een ander merk?
Het kan zijn dat je lagers niet versleten zijn hoor. Haal de boel eens uit elkaar, maak alles goed proper en vet alles terug mooi in. Kan zijn dat het verholpen is.

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 16 sep 2013 02:16

Het duurde even, maar heb nu zo een beetje het geld voor de caad 10. Alleen nog even door sparen voor schoenen en ander klein spul.

Een waarschijnlijk domme vraag. Als ik een caad 10 koop bij een FM, zitten er dan al pedalen op?

Maw, ik hoef dan alleen nog schoenen te hebben, en dan kan ik de fiets op halen en zo weg rijden? Of moet ik ook nog een aansluiting voor de schoenen aanschafffen?


ps. excuus voor de benamingen van onderdelen die vast niet kloppen, moet daar nog een beetje in komen, ;-)

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 16 sep 2013 08:48

De racefietsen in de lijst staan (bijna) altijd zonder pedalen, maar in veel gevallen doet je FM ze er bij. Dit afhankelijk van welk type (prijs categorie) je kiest.
Standaard pedalen wordt niet (meer) gedaan omdat bijna iedereen een eigen wens heeft.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 421
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 16 sep 2013 19:17

jakkel schreef:
R1Phrankey schreef:Ik hoor bij mijn Supersix (model 2011) een knakgeluid als ik het stuur van links naar rechts draai. Waarschijnlijk balhoofdlagers kaduuk. Heb er nu iets meer dan 8000km meegereden. Redelijk snel versleten lagers naar mijn idee.
Hebben jullie betere ervaringen met de standaard lagers?

Plaatsen jullie standaard Cannondale lagers of lagers van een ander merk?
Het kan zijn dat je lagers niet versleten zijn hoor. Haal de boel eens uit elkaar, maak alles goed proper en vet alles terug mooi in. Kan zijn dat het verholpen is.
Ja, zal het lagerwerk eens nakijken, schoonmaken en wat vet eraan doen. Speling is niet voelbaar, grote kans dat je gelijk hebt en dat het opgelost is met wat poets- en smeerwerk.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 16 sep 2013 22:42

fredmtb-sport schreef:De racefietsen in de lijst staan (bijna) altijd zonder pedalen, maar in veel gevallen doet je FM ze er bij. Dit afhankelijk van welk type (prijs categorie) je kiest.
Standaard pedalen wordt niet (meer) gedaan omdat bijna iedereen een eigen wens heeft.

Hmmm, ok... Zo gek was de vraag nog niet, en toch even goed dat ik het vroeg. Want dat is een extra kostenpost (je?) waar ik niet op had gerekend.

Bedankt voor je antwoord. Ga ik eens uit pluizen wat dan dan ongeveer gaat kosten.

(en ook waar ik op moet letten met aanschaf schoenen en pedalen)

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 17 sep 2013 11:18

Probeer wel te onderhandelen. Er is zeker marge voor gratis pedalen, kleding, helm, schoenen of korting.
Zeg wat je wil en dan hoor je wel of het mogelijk is.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 17 sep 2013 11:21

rielplayer schreef:
daniel1975 schreef:
Ernie C. schreef:En ook in je achterhoofd houden dat Racing 3's via internet een paar honderd euro goedkoper zijn dan via de gemiddelde fietsenmaker. Het kan dus lonend zijn om de fiets gewoon zoals hij in de folder staat te bestellen en de standaard wielen zelf te verkopen.
En de ksyriums via marktplaats te verpatsen.
Wielen zijn bij heeeeeel veel fietsen sluitpost op de standaardaflevering.
ik ga gewoon mijn wensen op tafel leggen en kijken waar we komen. Eventueel ruil ik mijn fiets in afhankelijk van wat me het beste voorstel oplevert.
Aanstaande zaterdag dan eindelijk de proefrit op de nieuwe synapse. Hopelijk bevalt de fiets en kunnen we spijkers met koppen slaan.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 17 sep 2013 13:43

haaldoor schreef:En sinds een maand mag ik me ook bij de Cannondale club rekenen. Frame gekocht via Forumlid tevens de kettingbladen. Rest van de onderdelen komt van mijn Principia. Ben blij met het resultaat en vooral met de rijeigenschappen. Die CAAD10 gaat super lekker door de bocht en ook op lange rechte stukken lekkere cruise bak!
Mooie bak, je moet wel een erg lang boven lichaam hebben. Zo'n caad 10 heeft al een vrij lange bovenbuis en dan ook nog eens een 14 cm stuurpen :shock:

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 17 sep 2013 16:12

gaisdergerman schreef:
Mooie bak, je moet wel een erg lang boven lichaam hebben. Zo'n caad 10 heeft al een vrij lange bovenbuis en dan ook nog eens een 14 cm stuurpen :shock:
Thanks! Ben inderdaad gezegend met de 'Gorilla' factor. Dus lang bovenlijf korte benen. 189cm en dan binnenbeen lengte 89cm.... Dat met lange armen maakt dat ik altijd fietsen met lange bovenbuis moet hebben. CAAD10 valt daar mooi in. Hoeken van de Cannondale vallen wel zo dat deze nagenoeg gelijk is aan die van mijn Ultimate CF maat 60.
Hoe dan ook is de CAAD10 een bijzonder goede fiets! Erg blij met de aankoop!

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 18 sep 2013 14:24

Gisteren voor 't eerst sinds ik met mn Supersix gecrashed ben tijdens de Marmotte (ik had daarna ff genoeg van die fiets) er weer eens een rondje mee gemaakt. Blijft een lekker fietsje zeg. In vergelijking met mn AL Canyon geen enkel kraakje, merkbaar lichter en 11 speed Campa rijdt toch wel erg lekker! In oktober neem ik hem mee voor een weekje fietsen in Girona en omgeving. Hopelijk zonder klapbanden.. (oorzaak crash Marmotte).

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13511
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 19 sep 2013 08:28

Das niet fijn als je om die reden valt ben je het vertrouwen ook wel even kwijt in het maateriaal.

In een ander topic wel gelezen dat je een klapband had gehad, maar daar waren toen nog zonder grote gevolgen. met welke combo is het gebeurt?

Plaats reactie