Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 889
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 18 dec 2014 18:39

Waarschijnlijk sta je dan in het systeem dat Ze je altikd controleren. Had ik op mijn oude adres ook dat ze al mijn pakketjes eruit pikten. Nu bestel ik ze op naam van mijn vriendin op het nieuwe adres en heb ik nergens last van.

JRansijn
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2014 00:16

JRansijn 19 dec 2014 00:27

Hallo allen,

ik ben opzoek naar een carbon kader, aangezien ik mijn "beginnersfiets" na bijna 4 jaar nu wel begin te ontgroeien.
Op zoek naar een professioneler ogendere fiets dus... als dat voor een kleinere prijs kan met 80% van de eigenschappen van een proffesioneel frame: graag.

Op de site van neppers is veel keuze.
Prijs is goed.
Kwaliteit: weinig bekend...

Garantie zoals alle grote merken is er niet tot nauwelijks, logisch ook.
Wat mij meer zorgen maakt is als ik met 60+ de heuvels in Limburg afrijd en dat het frame/wielen het begeeft.

Tot nu toe al 4 crashes met mijn aluminium frame en velgen meegemaakt en still in the running. Nooit weg hoeven brengen naar de fietsenmaker.
Daarom was dit ook mijn beginnersfiets.
Met Carbon ander verhaal denk ik...

Daveke2
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 09 mei 2012 22:19

Daveke2 19 dec 2014 01:40

Valt allemaal wel mee hoor, mij hebben ze begin dit jaar van een Chinees carbon fietsje afgereden. Auto zag mij over het hoofd. Wielen waren van Far Sports, niks mee aan de hand, still ging strong

RaceFietserke
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 feb 2014 08:52

RaceFietserke 19 dec 2014 07:33

Rufus Red schreef:
RaceFietserke schreef:Iemand die het verschil kan zeggen tussen Velobuild en Far Sports als het over carbon wielen gaat?
Ik heb vooral van de laatste veel goeds gelezen hier...
Ben aan het kijken naar set carbon clinchers - 50mm x 25mm - U-vorm met Novatec naaf.
Voor nagenoeg hetzelfde zit tussen beide leveranciers bijna 180 dollar, wat toch al kan tellen...
Velobuild stuurt rechtstreeks naar B/NL en je betaald dus invoerrechten.
Bij Farsport kan je bij je bestelling 'Local carrier' invullen ipv DHL, EMS of wie dan ook en dan komen je wielen via Engeland. Je hebt dan geen invoerkosten. Duurt hoogstens enkele dagen langer. Meerdere lezers van dit topic hebben het zo al gedaan, ik ook, en dat scheelt weer een mooi bedrag.

Ik heb mijn wielen besteld, bij Far Sports. Ondertussen zijn ze verzonden naar Nederland, via Local Carrier.
Nu ga ik kijken op de trackingsite, zie ik volgende staan...

2014-12-16 16:20 xiamen(Fujian)-China Collection
2014-12-16 18:54 xiamen(Fujian)-China Arrived Hub
2014-12-16 22:59 xiamen(Fujian)-China In Transit to Destination
2014-12-17 20:44 HONGKONG Arrived Hub
2014-12-18 07:11 HONGKONG Leave processing center, sent to Belgium

:? :shock: :?

Tijd om het warm te krijgen?


Frame is ook besteld, bij Zongwhei, maar gezien dit nog gemaakt moest worden duurt het allemaal wat langer. Ze hadden er een gemaakt maar dat bleek niet in orde te zijn, nu zijn ze (hopelijk) een nieuw aan het maken maar de communicatie is niet top, vind ik.

Rufus Red
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 mei 2014 07:23

Rufus Red 19 dec 2014 14:12

Raar, dit heb ik nog niet gezien. Heb je als afleveradres iemand in Nederland opgegeven?
Ik , en anderen hier, hebben gewoon naar thuis laten sturen. Wel via Local carrier en dan brengt de post die aan huis als een pakket uit Engeland. Enkel aftekenen voor ontvangst maar niets betalen.

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 19 dec 2014 14:16

Mijn wielen van Farsports zijn ook vanuit China via HongKong en België naar Nederland gekomen. Geen enkele toeslag hoeven te betalen omdat het door PostNL als een zending vanuit België werd behandeld.
Maak je geen zorgen.

JRansijn
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2014 00:16

JRansijn 19 dec 2014 16:53

Daveke2 schreef:Valt allemaal wel mee hoor, mij hebben ze begin dit jaar van een Chinees carbon fietsje afgereden. Auto zag mij over het hoofd. Wielen waren van Far Sports, niks mee aan de hand, still ging strong
Las gisteren verhaal op marktplaats: iemand was van zijn zadel afgeschoven en op de top tube belandt. Dit gebeurde stilstaand. Resultaat: scheurtje in de bovenbuis.
Ik zie dit met aluminium niet gebeuren.

Grote ongelukken zijn voor elk type fiets funest natuurlijk, maar zoiets vind ik toch wel erg ongebruiksvriendelijk...

Iemand ervaring met neppers trouwens?

Tom-s
Forum-lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 27 jan 2013 10:15
Locatie: Leuven

Tom-s 19 dec 2014 18:30

Carbon is over het algemeen een stuk sterker dan aluminium: http://www.pinkbike.com/video/243228/
OEM carbon wil niets anders zeggen dan carbon van dezelfde leverancier alleen dan zonder het logo?
Dan kan je net zo goed vragen naar de gebruikerservaringen van de merken waaraan die fabrikant levert.
Ik gebruik zelf carbon Light Bicycle velgen (MTB) en die bevallen mij gewoon goed. Specialized verkoopt dezelfde velgen in hun Roval carbon wielen. Voor de racefiets heb ik nu ook een carbon setje LB velgen in bestelling.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3092
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 19 dec 2014 20:58

JRansijn schreef:
Daveke2 schreef:Valt allemaal wel mee hoor, mij hebben ze begin dit jaar van een Chinees carbon fietsje afgereden. Auto zag mij over het hoofd. Wielen waren van Far Sports, niks mee aan de hand, still ging strong
Las gisteren verhaal op marktplaats: iemand was van zijn zadel afgeschoven en op de top tube belandt. Dit gebeurde stilstaand. Resultaat: scheurtje in de bovenbuis.
Ik zie dit met aluminium niet gebeuren.

Grote ongelukken zijn voor elk type fiets funest natuurlijk, maar zoiets vind ik toch wel erg ongebruiksvriendelijk...

Iemand ervaring met OEM Carbon trouwens?
Voor dat scheurtje maakte het waarschijnlijk niet veel uit of het nu oem, no-name of een merk frame betreft. Carbon is niet gemaakt voor dit soort impact en als je pech hebt levert dit een scheurtje op. Bij dunwandig aluminium heb je bij een dergelijke impact waarschijnlijk een deuk. En tsja wat is OEM ? In veel gevallen zal een mal gebruikt zijn die voor meerdere merken gebruikt wordt, maar de echt grote merken staan echt niet toe dat hun mallen gebruikt worden voor verkoop aan anderen.

Mijn vader en ik (beide 90 kg plus) gebruiken zelf al ruim drie jaar een no-name carbon frame en dat is nog zo strak als wat. Neem gewoon niet de allerlichtste varianten. De gemiddelde carbon frames kan iedere chinees onderhand wel maken. Frames van onder de 1000 gram zou ik niet zo snel no-name kopen.
Laatst gewijzigd door jsparie op 24 dec 2014 08:02, 2 keer totaal gewijzigd.

Lector
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 aug 2014 08:45

Lector 23 dec 2014 16:34

Zojuist frame besteld bij velobuild incl. spuitwerk! Ben benieuwd.

TijmenK
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 mei 2013 00:33
Locatie: Rotterdam

TijmenK 23 dec 2014 17:34

Zojuist een stuurtje ontvangen, superlicht en zo op het eerste gezicht van prima kwaliteit. Morgen een rolletje stuurlint halen en dan snel eens kijken hoe hij op de fiets bevalt. De kromming is geínspireerd door de 3T ergonova maar er zitten logo'tjes van een belgsche firma op, ik dacht dat geen punt zou zijn omdat ik wel eerder met acetoon logo's heb weggepoetst maar ze zitten jammer genoeg onder de lak. Ik ga hem niet opschuren dus ik heb, om aan de regeltjes te voldoen, ze even met Photoshop weggepoetst.

Afbeelding

Paas
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 nov 2014 20:32

Paas 23 dec 2014 21:55

Misschien niet op de juiste plaats/topic, daar gaarne verplaatsen.

Goederen ontvangen uit het buitenland (ook internetaankopen)

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... etaankopen

Sommige zaken zullen niet zo'n vaart lopen denk ik, maar als je inbreuk goederen (zeker in grote aantallen en/of hoge waarde) probeert te importeren en je spullen worden gecontroleerd heb je toch echt een probleem en wat uit te leggen,

Plaats reactie