Pagina 365 van 767

Re: Specialized topic

Geplaatst: 25 jul 2014 09:30
door jeroenr
Het is mij al wel opgevallen dat de mannen van QS (veel) wisselen tussen tarmac en venge, maar dat Saxo eigenlijk alleen maar op de tarmac (en mclaren tarmac) rijdt. Sponsor deal?

Re: Specialized topic

Geplaatst: 25 jul 2014 09:43
door bepe
Het is idd lastig om te zien waar nu exact op gereden wordt door wie. Ik twijfelde bv of Trentin op Venge of Tarmac reed tijdens zijn zege. Maar bij Saxo is het helemaal duidelijk.

Re: Specialized topic

Geplaatst: 25 jul 2014 10:32
door IkBenSpecialized
Volgens mij was het Martin die in een etappe bovenop opeens op een Venge sprong...

Rijd er bij Astana nou ook iemand op die oranje McLaren?

Re: Specialized topic

Geplaatst: 25 jul 2014 10:50
door Gerboon
Ja Jacob Fugelsang rijdt er ook op. Beetje PR van Specialized natuurlijk he.

Re: Specialized topic

Geplaatst: 25 jul 2014 10:58
door JordyFr
Vorig jaar had pinarello dit geluk met sky en movistar, dat is dit jaar toch wel even anders

wat minder nieuws: ramkraak op specialized concept store
https://www.facebook.com/TomaCycles/pos ... 4565421831

Re: Specialized topic

Geplaatst: 25 jul 2014 19:37
door spook
Ik ben op zoek naar een headset (balhoofdstel) voor een venge; boven 1 1/8, onder 1 3/8

Iemand enig idee of deze ook los te koop zijn?

Re: Specialized topic

Geplaatst: 25 jul 2014 19:49
door lucnoa1
bepe schreef:Is jullie al opgevallen hoeveel er deze Tour gewonnen wordt op de Tarmac?

- Nibali met 4 etappes en een gele trui
- Majka met 2 etappes
- Trentin met 1 etappe
- Martin met 1 etappe
- Rogers me 1 etappe

Dus 9 etappes tot nu toe en er zal met Martin nog wel een tijdritwinst voor Specialized bijkomen.... dat was wat geweest als Contador er nog bij geweest was.
Als je drie grote ploegen sponsort in deze ronde is de kans natuurlijk wel groot dat je veel ritten wint.
Ik vraag mij wel af wie deze sponsoring betaald ;)

Re: Specialized topic

Geplaatst: 25 jul 2014 20:30
door spook
De klant. ;)

Re: Specialized topic

Geplaatst: 25 jul 2014 21:23
door sharkman113
+ 1 lijkt me wel duidelijk als je kijkt maar naar de specialized prijslijst.

Is ook wel het concept waar het merk volledig op draait (net als bijv. Apple e.d.).
Simpel gezien verkoopt Specialized voor een premium prijs iets wat maar marginaal afwijkt van de producten van de concurrenten.
Er zijn kennelijk nog steeds kopers die denken dat iets enkel goed is als er heel veel profs op rijden (terwijl de waarheid eerder omgekeerd is en een custom proffiets er echt anders uit zou zien)
Wat de meeste fans vergeten is dat Specialized op zich al redelijk lang bestaat maar toen de oude strategie begin 2000 was uitgewerkt en er weinig fut meer in het programma zat een investeringsgroep het merk heeft opgepikt/ gered door een financiƫle injectie en vanaf dag 1 een marketingbureau in de arm te nemen dat succesvol is begonnen met het zorgvuldig hypen van het merk.
Is overigens niet mis mee maar de keerzijde is wel dat deze strategie (marketing/maximum exposure) gewoon bakken geld kost waardoor je ook kwetsbaar wordt op het moment dat de marketing zeepbel ploft en kopers enkel nog een frame/fiets zien met een veel te hoog prijskaartje

Re: Specialized topic

Geplaatst: 26 jul 2014 08:08
door scottpch
Voorlopig werkt het concept echter nog.
Het enigste waar ik van gecharmeerd ben bij Speci zijn de zadels en schoenen, voor de rest vind ik het een grote hype met bijbehorende prijs..... ;)

Re: Specialized topic

Geplaatst: 26 jul 2014 08:10
door boswielrenner
Een Tarmac S-works is trouwens wel een topfiets. Even los gezien van het prijskaartje en de mening hierboven die ik niet geheel deel.

Re: Specialized topic

Geplaatst: 26 jul 2014 10:25
door sharkman113
Niets mis met een aantal producten van specialized (vooral de schoenen zijn heel erg goed).
Net als met auto's waar de topmerken weliswaar op een aantal punten beter zijn (andere ook duidelijk niet) kosten deze ook onevenredig veel meer dan een basismodel dat vrijwel evenveel kan (maar er is voor beiden een markt voor dus waarom niet?).
Ieder merk is gerechtigd om het pad te kiezen waarvan men verwacht dat het op de lange termijn de meeste overlevingskansen biedt en zolang er kopers zijn die naast een goed presterend product ook een pak geld extra uit willen geven voor het imago hebben ze gewoon het gelijk aan hun kant.